Twoja firma ma siedzibę w Poznaniu lub okolicach i właśnie tam świadczysz usługi lub prowadzisz sprzedaż stacjonarną? Chcesz pozyskiwać nowych klientów, którzy będą trafiać do Twojego sklepu lub salonu usługowego przez stronę internetową? W takim razie przyszedł czas na pozycjonowanie lokalne w Poznaniu. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron w Poznaniu i jakie przyniesie korzyści Twojemu biznesowi, a także przekonaj się, że warto pozycjonować stronę w Poznaniu z Agencją SEO KWISS.
W niniejszym opisie przedstawimy Ci, na czym polega pozycjonowania stron w Poznaniu. Omówimy wszystkie działania w zakresie prowadzenia SEO dla stron w Poznaniu, tj. optymalizację techniczną strony, content marketing, link-building czy wreszcie utworzenie i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma, czyli nieodzownego elementu lokalnego SEO w Poznaniu i innych lokalizacjach.
Czy SEO w Poznaniu jest dla Ciebie?
Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie www w Poznaniu to usługa dla Ciebie? Zanim przejdziemy do omówienia poszczególnych elementów SEO lokalnego dla stron z Poznania i województwa wielkopolskiego, przejdźmy do przedstawienia listy biznesów, które mogą być potencjalnie zainteresowane pozycjonowaniem stron www w Poznaniu. Oczywiście jest to tylko ogólny pogląd, bowiem tak naprawdę każda firma z Poznania, która zamierza pozyskiwać klientów za pośrednictwem swojej strony internetowej, może zdecydować się na pozycjonowanie lokalne, niezależnie od branży, w której działa. Z pozycjonowania lokalnego w Poznaniu najczęściej korzystają takie biznesy, jak m.in.:
- stacjonarne sklepy specjalistyczne, np. sklepy ogrodnicze, sklepy z narzędziami, sklepy medyczne, z osprzętem elektronicznym, ze zdrową żywnością itp;
- firmy usługowe z różnych branż, np. pralnie chemiczne, wypożyczalnie różnorakich sprzętów, biura podróży;
- placówki medyczne, np. prywatne kliniki i przychodnie, gabinety fizjoterapii, osteopatii;
- salony z branży beauty, m.in. studia tatuaży, salony kosmetyczne czy salony fryzjerskie;
- lokale gastronomiczne, np. restauracje i bary;
- firmy funkcjonujący na rynku hotelarsko-turystycznym, np. hotele, hostele, kempingi, atrakcje turystyczne o różnym profilu działalności, np. muzea, wystawy, atrakcje sportowe i rekreacyjne;
- firmy świadczące usługi z dojazdem do klienta, np. firmy remontowe lub specjaliści, tacy jak hydraulicy, elektrycy itp.;
- stacjonarne warsztaty, serwisy techniczne i zakłady rzemieślnicze, np. mechanicy samochodowi, seriwsy komputerowe i sprzętu RTV / AGD, zakłady krawieckie, szewskie, ślusarskie itp.;
- prawnicy, doradcy finansowi, doradcy ubezpieczeniowi itp.;
- zakłady przemysłowe, dla których rynkiem zbytu są okolice Poznania bądź całe województwo wielkopolskie;
- firmy świadczące usługi komunalne, np. wywóz odpadów czy serwis porządkowy;
- pomoc zawodowa i naukowa, np. firmy prowadzące kursy zawodowe i szkolenia specjalistyczne lub udzielające korepetycji.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pozycjonowanie stron w Poznaniu – na czym polega?
Pozycjonowanie stron w Poznaniu nie różni się znacząco od ogólnego SEO. Obejmuje zatem przede wszystkim optymalizację technicznych elementów serwisu, content marketing i link-building. Zasadniczą różnicą jest pozycjonowanie strony przede wszystkim na frazy kluczowe, zawierające określenie lokalizacji. Łączą one w sobie np. nazwę usługi i lokalizację. W zależności od sprofilowania biznesu i celów, jakie chce się osiągać, strony można pozycjonować lokalnie na miasto Poznań, dzielnice miasta bądź województwo wielkopolskie.
Przykładowe frazy lokalne dla firm z Poznania i okolic to m.in. elektryk samochodowy Poznań, fryzjer damski Rataje, skup złomu wielkopolskie itp.
Dodatkowym działaniem dla SEO w Poznaniu jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Pozwala ona umieścić firmę na Google Maps, co ułatwia klientom dotarcie do sklepu lub punktu usługowego. Narzędzie to oferuje też wiele innych pozycji, o których piszemy niżej.
Działania SEO w pozycjonowaniu lokalnym dla Poznania
Pozycjonowanie sklepów internetowych w Poznaniu zawsze zaczynamy od audytu SEO, czyli szczegółowej analizy tych elementów strony, które weryfikowane są przez roboty indeksujące. Na podstawie wyników audytu jesteśmy w stanie znaleźć obszary wymagające optymalizacji i podjąć właściwe działania. Jakie działania SEO podejmuje się podczas pozycjonowania stron w Poznaniu?
SEO techniczne
Optymalizacja wszystkich technicznych elementów strony, które są weryfikowane przez algorytmy wyszukiwarek. Działania te obejmują m.in. dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, usunięcie błędów, wdrażanie zmian w kodzie, optymalizację meta tagów, skrócenie czasu ładowania strony czy poprawę bezpieczeństwa korzystania z serwisu. Ich celem jest sprawienie, że strona stanie się przyjazna dla użytkowników, a także lepiej oceniana przez roboty indeksujące wyszukiwarek. Jest to absolutna podstawa pozycjonowania lokalnego w Poznaniu. Bez tego kolejne działania mogą nie przynosić oczekiwanych efektów.
Content marketing
Na Twojej stronie znajdzie się treść adekwatna do jej tematyki i zawartości, nasycona frazami lokalnymi oraz frazami sprzedażowymi (z tzw. długiego ogona), które będą pochodzić z analizy fraz kluczowych z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi SEO. Istotne rodzaje treści to np. opisy kategorii produktów czy stron ofertowych, które powinny zawierać cenne informacje na temat dostępnych produktów lub usług oraz mieć charakter perswazyjny. Ważne jest też utworzenie sekcji blogowej / poradnikowej, dzięki której zbudujesz swój wizerunek jako eksperta w branży i zdobędziesz zaufanie klientów. Oczywiście należy w tym miejscu wspomnieć, że nasycone odpowiednimi frazami treści pozwolą pozycjonować wysoko poszczególne podstrony serwisu.
Link-building
Link-building to pozyskiwanie linków prowadzących do strony z zewnętrznych portali. Działania w tym zakresie mają dwa zasadnicze cele. Po pierwsze, pozwalają generować ruch na stronie z różnych źródeł. Po drugie, wzmacniają SEO Twojego serwisu. W jaki sposób pozyskiwać linki? Można umieszczać je m.in. w artykułach sponsorowanych, komentarzach pod artykułami lub wpisami blogowymi, na forach internetowych bądź na profilach w social media. Dla lokalnego SEO w Poznaniu optymalnym wyborem będzie publikowanie treści z linkami na portalach lokalnych lub powiązanych tematycznie z Twoją branżą.
Wizytówka Google Moja Firma
Wizytówka Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które jest nieodzowne w lokalnym pozycjonowaniu stron www w Poznaniu. Dlaczego? Ponieważ daje bardzo szerokie możliwości nie tylko w samym pozycjonowaniu, ale też budowaniu świadomości marki i zaufania klientów. Dzięki utworzeniu i regularnemu prowadzeniu wizytówki Google Moja Firma możesz:
- udzielić najważniejszych informacji na temat działalności swojej firmy, tj, opowiedzieć o jej ofercie, podać dane kontaktowe i adresowe, przedstawić zdjęcia czy poinformować o godzinach otwarcia;
- zbierać opinie i oceny od zweryfikowanych klientów;
- odpowiadać na pytania dotyczące działalności;
- umieścić znacznik firmy na Google Maps.
Wizytówka jest bardzo ważna w kontekście skuteczności działań w ramach lokalnego SEO w Poznaniu. Znacznik na Mapach Google ułatwia klientom trafienie do punktu firmy, co ma szczególne znaczenie dla sklepów stacjonarnych i punktów usługowych. Ponadto w niektórych branżach, jak np. w hotelarstwie i gastronomii, to właśnie wizytówka firmy stanowi najistotniejsze źródło wyszukiwania i zapoznania się z opiniami na temat działalności.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu – dlaczego warto?
Klientów warto szukać przede wszystkim tam, gdzie oni faktycznie są. Jeśli Twój biznes to np. salon kosmetyczny, gabinet stomatologiczny lub usługi krawieckie, to logicznym jest, że Twoimi klientami będą przede wszystkim osoby mieszkające w okolicy. Nikt nie będzie jechał do krawca z Wrocławia do Poznania. Dlatego skuteczne spozycjonowanie strony na frazy ogólne, np. krawiec, usługi krawieckie, choć będzie wyglądać świetnie w raporcie, to w rzeczywistości nie przyniesie Ci żadnych korzyści. I właśnie to jest powodem, dla którego lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Poznaniu to dla miejscowych firm znacznie korzystniejszy wybór niż pozycjonowanie ogólne.
Ponadto dzięki pozycjonowaniu lokalnemu w Poznaniu unikasz konkurencji z dużymi graczami, np. sieciami sklepów czy firm usługowych, których strony wyświetlają się na wysokich pozycjach na frazy ogólne. Pozycjonując stronę na frazy lokalne, możesz wyświetlać się na topowych pozycjach, wyprzedzając rynkowych potentatów, dla których korzystniejsze jest pozycjonowanie stron na frazy ogólne.
Pozycjonowanie stron w Poznaniu – korzyści
SEO lokalne w Poznaniu przyniesie Twojej firmie liczne korzyści, do których należą m.in.:
- wyższe pozycje strony w wynikach wyszukiwania na zapytania zawierające frazy lokalne;
- lepsza widoczność strony na frazy lokalne określające lokalizację w Poznaniu, danej dzielnicy miasta bądź województwem wielkopolskim;
- zwiększony ruch na stronie, którego następstwem mogą być efektywniejsza sprzedaż online bądź większa liczba odwiedzin w stacjonarnym punkcie biznesu;
- lepsza rozpoznawalność marki w regionie;
- widoczność firmy na Mapach Google;
- zdobycie zaufania lokalnych klientów.
W tym miejscu musimy wspomnieć jeszcze o tym, że lokalne SEO w Poznaniu należy traktować w kategorii maratonu, a nie spritu.Oznacza to, że chęć osiągnięcia efektów będzie wymagała konsekwentnego prowadzenie działań, jednak zauważalne mogą być one w naprawdę długiej perspektywie czasu. Osiąganie kolejnych efektów, a więc lepszej widoczności strony, wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększonego ruchu na stronie, w konsekwencji przełoży się na lepszą sprzedaż, a przecież w każdym biznesie właśnie o to chodzi.
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie www w Poznaniu?
Na koszty pozycjonowania strony internetowej w Poznaniu wpływają liczne czynniki. Należą do nich np. rodzaj i wielkość serwisu, zastany stan serwisu czy podejmowane działania SEO. Jaki mają one wpływ na cenę SEO w Poznaniu? Dowiesz się tego z poniższych wpisów:
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Content marketing
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Link-building
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Optymalizacja SEO
Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztować lokalne SEO Twojej strony? Skontaktuj się z nami i przedstaw niezbędne informacje, a my dokonamy wstępnej wyceny pozycjonowania.
KWISS – Agencja SEO Poznań – spozycjonujemy Twój biznes
Chcesz pozyskać większą liczbę klientów swojego biznesu w Poznaniu dzięki stronie internetowej? Specjaliści z Agencji SEO KWISS posiadają bogate doświadczenie w lokalnym pozycjonowaniu stron internetowych. Skontaktuj się z nami i opowiedz o swojej firmie, a my dokonamy szczegółowej analizy konkurencji oraz potencjału Twojej strony www, a następnie podejmiemy działania SEO, dzięki którym serwis będzie lepiej widoczny na frazy lokalne, wyświetli się na wyższych pozycjach i pozwoli wygenerować większy ruch na stronie.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.