Widoczność strony internetowej to jeden z kluczowych wskaźników pozycjonowania. Dowiedz się, czym jest widoczność strony www, dlaczego jest ważnym wskaźnikiem oraz jakie specjalistyczne narzędzia pozwalają na bieżąco analizować widoczność serwisu.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Czym jest widoczność strony?
Widoczność strony jest jednym ze wskaźników, na którym najbardziej zależy klientom decydującym się na pozycjonowanie sklepu internetowego lub innego serwisu www. Widoczność strony w internecie określa nam, na jaką liczbę fraz kluczowych nasza strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać o tym, że widoczność strony internetowej niekoniecznie musi przekładać się na zwiększenie ruchu organicznego.
Dzieje się tak, ponieważ widoczność określa nam liczbę fraz na konkretnych pozycjach, np. TOP3, TOP10, TOP50. O ile duża liczba fraz w TOP3 faktycznie będzie generować większą liczbę wejść na stronę z wyników wyszukiwania, o tyle frazy z TOP50 lub jeszcze dalszych pozycji już raczej nie przełożą się na kliknięcia w linki z SERP-ów.
W tym miejscu warto wspomnieć o tym, że na początku prac nad SEO widoczność strony w internecie będzie zwiększać się przede wszystkim na odległych pozycjach. Nie zniechęcaj się jednak, ponieważ pozycjonowanie wymaga cierpliwości i konsekwencji. Osiągnięcie dobrej widoczności strony internetowej na wysokich pozycjach będzie przynosiło długofalowe korzyści.
Dlaczego widoczność strony internetowej jest tak ważna?
Widoczność strony w internecie pomaga pozyskiwać ruch organiczny, czyli darmowe wejścia na stronę z wyników wyszukiwania po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytań zawierających konkretne słowa kluczowe. Oznacza to, że na Twoją stronę mogą trafić osoby bezpośrednio zainteresowane Twoją ofertą. Szczególnie duży potencjał sprzedażowy mają frazy z tzw. długiego ogona, czyli dokładnie określające cechy produktu (np. buty do biegania damskie adidas 39) oraz frazy określające lokalizację, niezwykle istotne dla biznesów prowadzących pozycjonowanie lokalne (np. fryzjer damski Warszawa Praga).
Zdobycie i utrzymanie widoczności na frazy na wysokich pozycjach, np. TOP3 czy TOP10, pozwoli generować cenne wejścia z wyników wyszukiwania.
Jak sprawdzić widoczność strony?
Widoczność strony w Google i innych wyszukiwarkach można sprawdzić za pomocą specjalistycznych narzędzi SEO. W Agencji SEO KWISS wykorzystujemy najskuteczniejsze narzędzia, pozwalające nam odczytać i przeanalizować widoczność stron naszych Klientów, a następnie ocenić wymagane dalsze działania SEO. Jakie narzędzia polecamy?
Zobacz też: Jak przygotować się do współpracy z agencją SEO?
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Widoczność w Google Search Console
Google Search Console (GSC) jest narzędziem darmowym, dlatego warto zaimplementować je od razu po uruchomieniu strony, nawet przed rozpoczęciem działań SEO we współpracy z wybraną agencją. Narzędzie to ma szerokie funkcje, m.in.:
- zbieranie danych na temat widoczności;
- zbieranie danych na temat kliknięć;
- analiza współczynnika Click-Trough Rate (CRT);
- weryfikacja podstron wyświetlających się w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.
Zaletą korzystania z GSC jest bardzo duża dokładność. Jak sprawdzić widoczność strony internetowej w Google Search Console? Wystarczy uruchomić narzędzie i przejść do zakładki Skuteczność, która znajduje się w menu po lewej stronie. Zobaczysz tam dane dotyczące ilości kliknięć i wyświetleń, wskaźnika CTR oraz tego, jakie średnie pozycje zajmowała Twoje strony w określonym czasie. Korzystając z filtrów, możesz analizować dane z różnych okresów. Możesz też monitorować pozycje pojedynczych fraz kluczowych, które mają strategiczne znaczenie dla Twojego biznesu.
Widoczność w Senuto
Kolejnym narzędziem, które umożliwia analizę widoczności strony internetowej, jest Senuto. To polski produkt w przystępnej cenie, gwarantujący dużą dokładność, stąd jest w branży SEO bardzo popularny. Senuto umożliwia:
- dokonanie analizy aktualnej widoczności oraz danych historycznych;
- monitorowania określonych fraz, mających strategiczne znaczenie dla Twojego danej domeny;
- analizowanie historii wyników wyszukiwania;
- analizowanie konkurencji.
Widoczność w Ahrefs
Ahrefs służy przede wszystkim do analizy linkowania, jednakże wśród jego funkcji dostępna jest także możliwość sprawdzenia pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Analiza danych dotyczących wyszukiwania organicznego dostępna jest w zakładce Przegląd. Dostępne tam funkcje to:
- analiza ruchu organicznego;
- analiza widoczności strony na pozycjach od 1 do 100 w wynikach wyszukiwania Google;
- określenie wartości ruchu organicznego w dolarach;
- zestawienie TOP10 konkurencyjnych domen.
Ahrefs jest narzędziem dość drogim, dlatego korzystają z niego głównie agencje SEO, dla których jest on jednym z podstawowych narzędzi pracy.
Zobacz także: Czym jest SEM?
Widoczność strony – podsumowanie
Widoczność strony to jeden z podstawowych celów, jakie realizuje się w ramach prowadzenia działań SEO. Specjalistyczne narzędzia umożliwiają dokładną analizę widoczności strony internetowej, która pozwoli ocenić skuteczność strategii pozycjonowania i podjąć dalsze właściwe działania. W Agencji SEO KWISS traktujemy ten element bardzo poważnie i zawsze wykorzystujemy w strategii pozycjonowania dla naszych Klientów.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.