Zależy Ci na tym, żeby Twoja strona internetowa wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google na jak najwięcej fraz kluczowych? Chcesz jednocześnie ograniczyć środki przeznaczane na płatne kampanie Google Ads? Obydwa te cele osiągniesz dzięki kampanii content marketingowej prowadzonej z Agencją SEO KWISS. Dowiedz się, czym jest content marketing, jakie działanie obejmuje kampania content marketingowa i jakie korzyści przyniesie Twojej stronie internetowej lub sklepu.
Czym jest content marketing?
Content marketing, czyli marketing treści, jest strategią marketingową, której działania polegają na tworzeniu i dystrybucji angażujących treści. Ich funkcją jest nakłonienie odbiorcy do zainteresowania się tematem naszej strony lub sklepu internetowego, przejścia na stronę ofertową i finalnie dokonania zakupu. Strategie content marketingowe służą także budowaniu długich relacji z klientami, tj. zdobywaniu ich zaufania, uznania i lojalności.
SEO a content marketing
Content marketing jest nieodłącznym elementem działań pozycjonowania i SEO. Optymalizacja treści na naszej stronie pod kątem weryfikowania jej przez roboty indeksujące wyszukiwarki, a także pozyskiwanie wartościowych linków z płatnych publikacji zewnętrznych wpływają pozytywnie na pozycjonowanie stron.

Zamów bezpłatną analizę Twojej strony internetowej w 48h!

Jakie treści obejmuje content marketing?
W content marketingu wyróżniamy treści zamieszczane na stronie, a także na portalach zewnętrznych. Do tych pierwszych należą:
- opisy produktów i kategorii produktowych w e-commerce’ach;
- sekcje blogowe z artykułami tematycznymi, poradnikami czy rankingami produktów;
- meta tagi, np. meta title (tytuły stron) czy meta descriptions (opisy stron).
Treści te, nasycone odpowiednimi frazami kluczowymi, wpływają na lepszą ocenę strony przez roboty indeksujące, co pozwala osiągnąć wyższe wyniki w wyszukiwarce, główny cel pozycjonowania e-commerce i stron internetowych. Natomiast ich wartość merytoryczna i stosowany w nich język korzyści nakłaniają potencjalnych klientów do zakupu i pomagają budować z nim pozytywną relację.
Z kolei formy content marketingu publikowane na zewnątrz to wartościowe artykuły sponsorowane oraz komentarze pod różnymi publikacjami, na forach internetowych i w mediach społecznościowych. Dzięki zamieszczanym w nich linkom internauci trafiają na Twoją stronę, gdzie mają możliwość dokonania zakupu lub nawiązania innej interakcji.
Od czego zacząć content marketing?
Prowadzenie kampanii content marketingowej musi opierać się na szczegółowym planie, który pozwoli realizować zakładane cele. Ważne jest określenie grupy docelowej oraz zasobów, jakimi się dysponuje (tj. budżetu, ludzi, narzędzi) – pod tym kątem należy też dobrać kanały komunikacji (m.in. portale branżowe, tematyczne fora czy strony lub w mediach społecznościowych).
Przed stworzeniem treści przez copywritera konieczne są:
- analiza fraz kluczowych, jakie mają znaleźć się w testach;
- ustalenie stron, do których mają prowadzić linki, zamieszczane w tekstach;
- znalezienie portal do publikacji zewnętrznej bądź przygotowanie danej podstrony (np. otwarcie sekcji blogowej lub optymalizacja struktury kategorii e-commerce);
- przygotowanie kalendarza publikacji.

Content marketing – co zyskujesz?
Kampania content marketingowa to element pozycjonowania strony, który ukierunkowany jest na przynoszenie zysku. Ten jest jednak finalną korzyścią z innych składowych, które budowane są właśnie dzięki konsekwentnie prowadzony działaniom content marketingowym. Co dzięki marketingowi treści zyskuje Twoja strona?
Przy konsekwentnie prowadzonej kampanii content marketingowej Twoja strona z biegiem czasu będzie wyświetlać się coraz wyżej na większą liczbę różnych zapytań, adekwatnych do tematyki treści, którą dla Ciebie stworzymy, zamieścimy na stronie lub opublikujemy na zewnętrznych portalach jako artykuły sponsorowane.
Lepsza widoczność powinna przełożyć się wzmożony ruch na stronie. Większa liczba wejść będzie także efektem angażujących treści, które skłaniają użytkowników sieci do interakcji, np. kliknięcia w link prowadzący do stron ofertowych w Twoim sklepie internetowym.
Dobrze przemyślana kampania content marketingowa ułatwia docieranie z treściami do ściśle określonej grupy docelowej. W ten sposób można pozyskać znacznie więcej potencjalnych klientów, którzy noszą się z zamiarem zakupu produktów lub usług, które oferujesz na swojej stronie.
Treści publikowane na Twojej stronie, m.in. sekcji blogowej, gdzie umieszczasz artykuły tematyczne, poradniki i rankingi produktów, czy bezpośrednio na stronach ofertowych utwierdzają potencjalnych klientów w tym, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie i potrafisz skutecznie pomóc dokonać im optymalnego wyboru. Taki wizerunek pomaga zdobyć zaufanie nowych klientów i zachować lojalność dotychczasowych.
Content marketing to nie tylko korzyści SEO dla Twojej strony. Dzięki dobrej widoczności i jakościowym treściom publikowanym na różnych branżowych portalach, potencjalni klienci zapamiętują Twoją markę i zaczynają nieodłącznie kojarzyć ją z daną dziedziną produktów lub usług.
Kampania content marketingowa pozwala generować ruch na stronie nawet lata po opublikowaniu treści, choć oczywiście przez ten czas warto jest aktualizować i rozbudowywać. Tymczasem płatne kampanie Google Ads mogą przynosić efekt do czasu, kiedy płacisz za ich wyświetlanie. Content marketing jest zatem inwestycją, która może przynosić efekty przez długie lata.
Ważne jest, aby pamiętać, że content marketing jest tylko jednym z obszarów działań wpływających na lepszą widoczność naszej strony w wyszukiwarce. Innym, równie ważnym są działania optymalizacyjne na naszej stronie. Zobacz ile kosztuje optymalizacja SEO.
Zamów kampanię content marketingową w Agencji SEO KWISS
Zależy Ci na korzyściach, jakie płyną z marketingu treści, ale nie wiedziałeś jak je osiągnąć? Teraz masz je na wyciągnięcie ręki. Skontaktuj się z nami i rozpocznij działania content marketingowe dla lepszego pozycjonowania swojego e-commerce lub strony.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
