
Google ma ponad 95% udziału w rynku wyszukiwarek w Polsce, dzięki czemu może ułatwić firmom dotarcie do klientów. Internauci szukają w sieci już prawie wszystkiego. Niemniej, aby osiągnąć ruch z Google’a, trzeba najpierw wypozycjonować stronę. Takie działanie lokalnego SEO może przynieść wyniki nie tylko w przypadku sprzedaży ogólnokrajowej, ale i międzynarodowej. Sprawdza się również, jeśli ofertę kierujesz do lokalnych klientów. Kiedy warto postawić na takie rozwiązania? Czy pozycjonowanie lokalne to dobry wybór dla każdego biznesu?
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Pozycjonowanie lokalne – czy jest Ci potrzebne?
Kiedy potrzebujesz jakiegoś produktu lub usługi, zapewne często zaczynasz od sprawdzenia w Google, ile to kosztuje. Masz ogląd na ceny i dostępne modele. Jeśli chcesz produkt już teraz, sprawdzisz ofertę lokalnych firm. Niektóre sklepy dają możliwość zakupów online z możliwością odbioru w ciągu maksymalnie kilku godzin. Co zatem idzie, łączysz wygodę zamawiania w sieci z szybkim odebraniem zamówienia. Według Hubspot aż 97% internautów dowiaduje się więcej o lokalnych firmach z sieci niż z jakiegokolwiek innego źródła. Natomiast z analizy Publera wynika, że 65% internautów korzysta z wizytówki Google Moja Firma, aby znaleźć dane kontaktowe do lokalnych przedsiębiorstw.
Sprawdź również: Pozycjonowanie stron – Poznań
Czym są wizytówki Google Moja Firma? Wyszukaj dowolne zapytanie lokalne w Google, np. fryzjer Bydgoszcz. Na górze listy wyników prawdopodobnie zobaczysz reklamy, a pod nimi mapę. Poniżej znajdują się trzy wizytówki z Google Maps. Żeby Twoja strona mogła się znaleźć wśród nich wystarczy założyć wizytówkę Google Moja Firma, która jest narzędziem darmowym. Zrobisz to pod adresem – google.com/intl/pl_pl/business/.
Wtedy wizytówka może być widoczna w Google Maps. Czy w ogóle warto ją zakładać? Według Smallbiztrend przeciętny biznes może liczyć na 59 akcji z wizytówki – połączenia telefoniczne czy odwiedziny strony WWW. Czy wiesz 90% internautów sprawdza opinie o firmie przed zamówieniem u niej produktów? Wszystkie informacje można znaleźć w wizytówce, która zawiera także recenzje. Co więcej, właściciel witryny zyskuje możliwość odniesienia się do nich i powinien to robić.
SEO lokalne to nie tylko wizytówka Google Moja Firma, ale również pozycjonowanie strony. Dzięki temu Twoja marka może być dwukrotnie widoczna w TOP10 wyników wyszukiwania. Kiedy warto postawić na pozycjonowanie lokalne stron?

Jesteśmy nową firmą na lokalnym rynku
Początek w biznesie najczęściej nie jest łatwy. Nawet jeśli kierujesz ofertę do klientów z całej Polski, to i tak nie pomijaj pozycjonowania lokalnego. Zoptymalizuj stronę pod słowa kluczowe związane z Twoim miastem i okolicą. Jeśli realizujesz określone usługi, możesz przygotować unikatowe opisy dla poszczególnych miast, na różne podstrony.
Zobacz także: pozycjonowanie stron – Łódź
Zaletą pozycjonowania lokalnego jest mniejsza konkurencyjność niż w przypadku fraz ogólnych. Z tego względu możesz szybciej zdobywać ruch z wyników organicznych. Jeśli założysz wizytówkę, nie tylko uwiarygodnisz swój biznes, ale dasz klientom możliwość wystawiania opinii na temat swojej działalności. Profil Firmy w Google ułatwi Ci zdobycie zaufania internautów i otworzy nowy kanał komunikacji z nimi. W wizytówce mogą też pojawiać się informacje o promocjach, opcja rozmowy na czacie lub dodania zdjęcia.
Pozycjonowanie lokalne może ułatwić Ci początki w biznesie oraz stanowić jedno z ważniejszych źródeł pozyskiwania klientów.
Planujemy otworzenie sklepu stacjonarnego
Zamierzasz rozpocząć stacjonarną sprzedaż? Koniecznie załóż wizytówkę Google Moja Firma. Postaw na pozycjonowanie lokalne – wizytówki i strony www. Dla marki lokalnej to znakomity sposób na budowanie zaufania i zainteresowania odbiorców.
W przypadku wielu lokalnych biznesów wizytówka Google jest ważnym źródłem pozyskiwania stacjonarnych klientów. Doskonałym przykładem są restauracje – szczególnie w przypadku miejsc, które cieszą się zainteresowaniem turystów. Poszukiwanie lokali często zaczyna się od Google Maps. Zainteresowani sprawdzają, jakie restauracje znajdują się w okolicy i wybierają je na podstawie recenzji. Na podobnych zasadach robisz zakupy w sklepach stacjonarnych. Kiedy kupujesz produkt, którego nie znasz, korzystasz zazwyczaj z recenzji i na tej podstawie wybierasz sklep, w którym zrobisz zakupy.
Recenzje są dla kupujących online cennym sposobem na sprawdzenie, jak klienci widzą ofertę sklepu.
Pamiętaj, że wizytówka Google Moja Firma jest narzędziem darmowym. W Polsce działają oszuści, którzy dzwonią do posiadających takie wizytówki i informują, że zostaną usunięte, jeśli nie zapłacą określonej kwoty. Pamiętaj, że nikt nie ma prawa żądać za to pieniędzy.

Konkurencja już wdraża działania lokalne SEO
Jeśli prowadzisz biznes, to rozwijaj go. Staraj się być tym przedsiębiorcą, który wdraża innowacyjne rozwiązania i jest o krok przed konkurencją. To trudne zadanie, ale jedynie takie biznesy osiągają najlepsze wyniki, a inne firmy starają się za nimi nadążyć. Wyprzedzenie konkurencji nie jest jednak łatwe. Twoi rywale biznesowi już inwestują w pozycjonowanie biznesu lokalnego? W takim razie nie czekaj, aż będą daleko przed Tobą. Im szybciej zaczniesz inwestować w SEO, tym mniej czasu zajmie Ci zbliżenie się do konkurencji i jej późniejsze pokonanie na frazy, które są dla Ciebie najważniejsze w kontekście biznesowym.
Pamiętaj, że budowanie widoczności i pozycjonowanie strony w Google zajmują sporo czasu. To nie dzieje się z dnia na dzień. Wpływ na pozycję zajmowaną przez wizytówkę w Google Maps ma wiele czynników m.in.:
- Opinie – warto zachęcać klientów do ich wystawiania. Najlepiej, aby były długie, zawierały słowa kluczowe ważne dla Twojego biznesu, pojawiały się systematycznie. Staraj się na nie odpowiadać bez względu, czy recenzja jest pozytywna, czy negatywna.
- Wypełnienie profilu – uzupełnij wizytówkę. Umieść wszystkie informacje, które są związane z Twoją działalnością. Dodaj produkty, usługi, zdjęcia, wpisy oraz informacja o godzinach otwarcia. W nazwie firmy skorzystaj z kombinacji brand + słowo kluczowe, np. Skup Aut XYZ. Uzupełnij opis. Staraj się, aby wizytówka żyła i internauci widzieli sens w zaglądaniu do niej.
- Wizytówki NAP – to wpisy na różnych stronach www, które zawierają nazwę firmy, adres, numer telefonu, a często też adres witryny.
To wybrane działania, które mają wpływ na widoczność wizytówki. Nie zapominaj również o stronie. Aby osiągnąć wysokie pozycje na istotne słowa kluczowe:
- Zoptymalizuj treści pod lokalne frazy, tzn. istotne słowa kluczowe połączone z nazwą miasta, gminy, powiatu czy dzielnicy. Niech pojawią się m.in. w tytułach podstron, nagłówkach, wpisach na blogu i opisach kategorii.
- Przeprowadź optymalizację techniczną – na stronie trzeba wyeliminować zduplikowane treści (powtarzające się na różnych podstronach), usunąć błędy, które powodują problemy z indeksowaniem, dostosować witrynę do urządzeń mobilnych. Ważne jest przyśpieszenie działania strony oraz dopracowanie linkowania wewnętrznego
- Zdobywaj linki prowadzące do witryny – czyli aktywne odnośniki z innych stron www. Warto pozyskać je na serwisach lokalnych, np. informacyjnych albo forach związanych z danym miastem lub okolicą. Poza tym cenne są również linki z witryn powiązanych tematycznie.
Zdobycie wysokich pozycji wymaga czasu, dlatego lepiej nie czekaj, aż zacznie to robić konkurencja – wyprzedź ją. Jeśli widzisz, że inne firmy już wdrażają SEO lokalne, nie zwlekaj. Im szybciej zaczniesz działać, tym mniej zaległości będziesz mieć do nadrobienia.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.