Twój sklep internetowy nie przynosi satysfakcjonujących zysków pomimo szerokiej, bogatej w jakościowe produkty i atrakcyjnej cenowo oferty? To znak, że trzeba zadbać o SEO sklepu i sprawić, że Twoja oferta trafi do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego zostaw nam ‒ zapoznaj się z naszą ofertą i przekonaj się, jakie korzyści niesie SEO dla e-commerce nie tylko pod względem sprzedaży, ale też wizerunku Twojej marki. Dowiedz się, jak pozycjonować sklep internetowy i jak zacząć współpracę z agencją KWISS, aby efekty przyszły możliwie jak najszybciej.
Zamów bezpłatną analizę Twojego sklepu w 48h!
Pozycjonowanie sklepów internetowych – dlaczego jest takie ważne?
Ruch organiczny, czyli wejścia na stronę sklepu, które pochodzą z organicznych wyników wyszukiwania, są najefektywniejszym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Internauci, poszukując jakiegoś produktu, np. plecaka turystycznego, wpisują w wyszukiwarce Google hasło “plecak turystyczny”. Czasami dodają do niego nazwę marki albo konkretne cechy, np. pojemność, rozmiar lub kolor. Następnie odwiedzają kolejne strony w poszukiwaniu najatrakcyjniejszej oferty.
Nie jest tajemnicą, że mało który internauta odwiedzi strony wyświetlające się na odległych pozycjach w wyszukiwarce. Właśnie w tym celu prowadzi się działania SEO sklepu internetowego. Ich zadaniem jest pomóc osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google na możliwie jak najwięcej fraz kluczowych, a tym samym wygenerować oczekiwaną liczbę wejść na stronę Twojego sklepu.
Jak wypozycjonować sklep internetowy?
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga podjęcia szeroko zakrojonych działań, które powinny obejmować zarówno techniczne aspekty strony (techniczne SEO dla sklepu internetowego), optymalizację treści (działania on-site), jak też rozmieszczanie na innych serwisach wartościowych linków prowadzących do Twojego sklepy (off-site). Równie ważne jest uwzględnienie profilu Twojej działalności, a mianowicie to, czy sprzedajesz lub świadczysz usługi lokalnie, czy też Twój sklep obsługuje klientów z całej Polski, a nawet z zagranicy. Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Zobacz, jakie działania zostaną wdrożone w ramach współpracy z agencją KWISS.
Zamów bezpłatną analizę Twojego sklepu w 48h!
Techniczne SEO dla e-commerce
Responsywność strony Twojego sklepu internetowego ma znaczenie zarówno dla jej użytkowników, jak i robotów indeksujących. Zoptymalizowana pod kątem technicznym strona sklepu internetowego będzie łatwiejsza w obsłudze, a także ułatwi robotom indeksującym odwiedzanie podstron istotnych w kontekście pozycjonowania. W ramach technicznego SEO podejmuje między innymi takie działania, jak:
- wdrożenie certyfikatów SSL, poprawiających bezpieczeństwo korzystania ze strony i dokonywania płatności za zakupy;
- wdrożenie przekierowań, rozwiązujących problem wewnętrznej duplikacji treści oraz inne błędy;
- implementacja poprawnego pliku robots.txt;
- implementacja mapy strony, ułatwiającej robotom indeksującym trafienie na najważniejsze podstrony serwisu;
- uproszczenie ścieżki zakupowej;
- opracowanie wersji strony dla urządzeń mobilnych;
- optymalizacja czasu ładowania strony sklepu; wprowadzenie kanonicznych adresów URL;
- wdrożenie przyjaznych adresów URL, ułatwiających nawigację po stronie;
- implementacja danych strukturalnych;
- usunięcie błędów 404 oraz innych błędów utrudniających korzystanie ze strony internautom oraz ich indeksację przez roboty Google.
Pozycjonowanie e-commerce – działania on site
Jednym najważniejszych działań w ramach pozycjonowania sklepu internetowego jest optymalizacja treści na stronie. Nasycenie jej frazami kluczowymi oraz optymalizacja nagłówków i innych tagów pozwala osiągać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Działania on site, jakie podejmujemy przy pozycjonowaniu e-commerce, to m.in.:
- tworzenie nasyconych frazami kluczowymi treści, przyjaznych i wartościowych dla użytkowników strony oraz robotów indeksujących;
- optymalizacja tagów, takich jak tytuły strony, nagłówki w treściach czy opisy meta;
- wdrożenie linkowania wewnętrznego, które pomoże użytkownikom sklepu sprawnie przemieszczać się np. pomiędzy pokrewnymi kategoriami sklepu lub trafiać ze strony poradnikowej prosto do stron ofertowych.
Pozycjonowanie sklepu w Google – działania off-site
Pozycjonowanie sklepu online może odbywać się również poza strukturą jego strony internetowej. W tym kontekście ważne jest publikowanie treści sponsorowanych na zewnętrznych serwisach tematycznych i blogach, w których znajdą się linki prowadzące bezpośrednio do strony głównej Twojego sklepu, stron kategorii produktowych lub stron produktów. W ramach współpracy z agencją KWISS możesz liczyć też na marketing szeptany, czyli publikację komentarzy zawierających linki do Twojego sklepu na forach, w sekcji komentarzy pod artykułami czy w mediach społecznościowych.
Działania off site pomagają w dotarciu do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy korzystają na co dzień z dziesiątek serwisów internetowych o tematyce zbliżonej do branży Twojego sklepu lub wybranych kategorii produktowych.
Korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego
Optymalizacja sklepu internetowego przyniesie liczne korzyści, które będą zauważalne w liczbie odwiedzin sklepu i wielkości sprzedaży, a także pozytywnie odbiją się na wizerunku Twojej marki. Jakie konkretne korzyści przyniesie Ci pozycjonowanie sklepu internetowego?
Lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym poprzez opisane wyżej działania pozwoli osiągać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. Przełoży się to bezpośrednio na liczbę wejść na stronę, które są przecież niezbędne do tego, by użytkownicy sklepu mogli dokonać zakupów.
Większa liczba potencjalnych klientów
Więcej odwiedzin na stronie to oczywiście większa szansa na dokonanie zakupów przez potencjalnych klientów Twojego e-commerce’u. Pozycjonowanie sklepu pozwoli pozyskiwać ich z różnych źródeł, tj. z wyników wyszukiwania dzięki lepszym pozycjom, a także z zewnętrznych serwisów skutek działań z zakresu link buildingu.
Obniżony koszt pozyskania nowych klientów
Zwiększenie ruchu organicznego pozwoli Ci ograniczyć wydatki na płatne działania marketingowe, takie jak np. kampanie Google Ads czy reklamy w mediach społecznościowych.
Przewaga nad konkurencją
Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google pozwalają Ci nie tylko zyskiwać coraz większa liczbę klientów. Będzie skutkować to również podniesionym prestiżem Twojego biznesu, jego lepszą rozpoznawalnością oraz świadomością konsumentów na temat marki.
Zaangażowanie odbiorców w komunikację marki
Coraz większe zainteresowanie internautów Twoim sklepem przełoży się na możliwość dostosowania treści i stylu komunikacji do ich preferencji i oczekiwań.
Łatwiejsze realizowanie konwersji
Dzięki zmianom, które ułatwiają nawigację na stronie, dokładnym opisom produktów i uproszczonej ścieżce zakupowej, użytkownicy strony z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu.
Jak zacząć pozycjonowanie sklepu z agencją SEO KWISS.PL?
Jak widzisz, skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga skorelowania ze sobą wielu uzupełniających się zadań, które będą podnosić wartość Twojego e-commerce’u zarówno w oczach klientów, jak też robotów indeksujących. Dlatego niezbędne będzie opracowanie efektywnej strategii SEO i ustalenie priorytetów we wdrażaniu zmian. Abyśmy mogli przedstawić Ci optymalny plan działań, musimy przeprowadzić gruntowny audyt SEO Twojego e-commerce’u. Ustalenie priorytetowych zadań będzie łatwiejsze również wtedy, kiedy otrzymamy od Ciebie wskazówki dotyczące najistotniejszych z Twojego punktu widzenia produktów lub kategorii produktowych. Bardzo pomocne będzie również orientacyjne wskazanie budżetu na działania SEO.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego we współpracy z agencją KWISS w każdym przypadku jest kwestią indywidualnej wyceny. Wpływają na nią liczne czynniki, takie jak m.in. wielkość Twojego e-commerce’u, oczekiwania, wyniki audytu czy wreszcie to, jakich działań wymaga pozycjonowanie sklepu online, aby przyniosło oczekiwane efekty. Zobacz nasze artykuły odnośnie kosztów działań SEO:
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Link-building
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Content marketing
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Optymalizacja SEO
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Audyt SEO
Zamów bezpłatną analizę Twojego sklepu w 48h!