Planujesz rozpocząć działania SEO? Chcesz poznać potencjał swojej strony internetowej, wykryć wszystkie występujące na niej błędy i znaleźć obszary wymagające optymalizacji? Profesjonalny audyt SEO strony internetowej to absolutna podstawa pozycjonowania, która pozwoli nam działać skutecznie i trafnie – bez niego wszelkie działania będą tak naprawdę błądzeniem po omacku. Zdecyduj się na audyt strony internetowej i rozpocznij skuteczne pozycjonowanie swojego serwisu.
Zamów bezpłatną analizę Twojej strony internetowej w 48h!
Czym jest audyt SEO?
Tutaj krótko – audyt SEO to nic innego jak dokładna analiza strony internetowej, podczas której dokonuje się weryfikacji wszystkich elementów, które brane są pod uwagę przez roboty indeksujące wyszukiwarek. Profesjonalny audyt SEO pozwala nam znaleźć błędy i elementy serwisu, które wymagają optymalizacji. Podjęcie odpowiednich działań na podstawie wyników audytu strony internetowej powinno przynieść efekty w postaci rosnącej widoczności strony oraz poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Używając nomenklatury sportowej, możemy stwierdzić, że audyt to bloki, z których możemy wystartować do biegu.
Co zawiera audyt SEO?
W czasie audytu musimy dokładnie przeanalizować wszystkie elementy, które są brane pod uwagę przez roboty indeksujące. Im bardziej rozbudowana jest struktura strony i im więcej zawiera błędów, tym więcej czasu i pracy będzie wymagał audyt SEO. Co zawiera kompleksowa analiza strony?
Elementy technicznego SEO
Audyt strony internetowej powinien zawierać przede wszystkim analizę technicznych elementów serwisu, które biorą pod uwagę roboty indeksujące. Wpływają one na komfort i bezpieczeństwo użytkowników strony, a także ułatwiają algorytmom jej poprawne odczytywanie. Do tych elementów należą m.in.:
- historia strony, m.in. kary i bany nałożone na stronę;
- certyfikaty poprawiające bezpieczeństwo korzystania z serwisu;
- elementy ułatwiające robotom poruszanie się po strukturze strony, np. mapa strony, plik robots.txt, linki kanoniczne czy dane strukturalne;
- przekierowania, rozwiązujące m.in. problem duplikacji treści;
- adresu URL;
- błędy 404;
- responsywność strony, czyli jej przystosowanie do ekranów różnych urządzeń.
Widoczność strony internetowej
W czasie analizy widoczność jesteśmy w stanie ocenić to, jak strona radzi sobie na tle konkurencji i jaki jest jej aktualny potencjał. Aktualna niska widoczność może bowiem wynikać z technicznych błędów w jej strukturze lub z czynników zewnętrznych, takich jak m.in. aktualizacja algorytmów. W takiej sytuacji audyt SEO pozwala nam ustalić, jakie działania powinniśmy podjąć, aby poprawić widoczność strony. Do analizy widoczności strony www wykorzystujemy profesjonalne narzędzia, takie jak Google Search Console czy Senuto.
Struktura strony
W tym obszarze głównie dokonuje się analizy drzewa kategorii produktowych w e-commerce. Powinny być one zoptymalizowane pod kątem zapytań, jakie internauci wpisują w wyszukiwarkę. Nie mogą być zbyt ogólnikowe. Cele audytu SEO w tym obszarze jest znalezienie optymalnego sposobu ustrukturyzowania strony, z korzyścią zarówno dla jej użytkowników, jak i robotów indeksujących.
Treść na stronie internetowej
Audyt strony internetowej ma na celu ocenę treści znajdującej się na serwisie. Aby Twoja strona dobrze się pozycjonowała, musi zawierać treść, która będzie:
- zgodna z tematyką strony;
- nasycona właściwymi słowami kluczowymi;
- odpowiednio długa;
- zoptymalizowana pod kątem algorytmów (m.in. odpowiedniej długości akapitu, nagłówki H1–H6, wyróżnienia fragmentów, wypunktowania).
Profil linków
SEO strony internetowej można prowadzić nie tylko w obrębie jej struktury, ale także na innych portalach. W tym celu buduje się profil wartościowych linków, prowadzących z zewnątrz do naszego serwisu. Audyt strony internetowej powinien obejmować również ten element, aby dać odpowiedź na temat prowadzenia działań w tym obszarze.
Dwa główne rodzaje audytów SEO
Audyt SEO dla stron internetowych o charakterze contentowym
Blogi, portale branżowe czy rozrywkowe zwykle mają dość prostą, mało skomplikowaną strukturę. Dlatego też audyt SEO takiego serwisu jest dla specjalisty stosunkowo łatwym wyzwaniem, jako że ma on do przeanalizowania znacznie mniej elementów niż choćby w sklepie internetowym, do omówienia którego przejdziemy za chwilę. Czasochłonność audytu będzie w tym przypadku zależeć przede wszystkim od liczby podstron.
Audyt SEO dla sklepów internetowych
Sklepy internetowe są natomiast o wiele bardziej rozbudowanymi serwisami. Zawierają wiele podstron, stronicowanie, rozbudowane drzewo kategorii i podkategorii produktowych, sekcje poradnikowe czy wreszcie filtrowanie. Stąd audyt SEO sklepu internetowego zawsze jest bardziej wymagającym i czasochłonnym zadaniem.
Zleć audyt strony internetowej Agencji SEO KWISS
Audyt SEO daje Ci ogromną wiedzą na temat potencjału Twojego serwisu www. Dowiedz się, jakie błędy wymagają naprawy oraz które obszary można lepiej zoptymalizować, a następnie świadomie podejmij decyzję o tym, czy chcesz prowadzić SEO swojej strony. Pamiętaj, bez profesjonalnego audytu SEO nie da się prowadzić właściwych działań, które pomogą lepiej spozycjonować Twój serwis.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.