
Nie wiesz, jaki budżet przeznaczyć na SEO? Zastanawiasz się, od czego zależy koszt pozycjonowania strony? Jednym z aspektów SEO jest optymalizacja strony pod względem technicznym. Dowiedz się, jakie działania obejmuje ten obszar SEO i jak wpływa na to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Czym jest optymalizacja SEO?
Optymalizacja SEO to szeroki zakres działań w obrębie technicznej warstwy strony, które mają na celu poprawić dostosowanie strony do wymagań robotów indeksujących. Oczekiwanym rezultatem optymalizacji SEO jest osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby to osiągnąć, agencja SEO optymalizuje różne aspekty technicznej strony witryny internetowej.
Optymalizacja SEO jest bardzo istotna, ponieważ bez niej trudno liczyć na efekty działań content marketingowych. Dopiero umożliwienie robotom indeksującym zrozumienia struktury strony i swobodniejszego poruszania się po poszczególnych podstronach, pozwala wykorzystać pełen potencjał treści zamieszczanej na stronie.

Jakie działania obejmuje optymalizacja SEO?
Optymalizacja stron internetowych to szeroki zakres działań w technicznej warstwie strony internetowej. Jednakże ustalenie tego, jakich czynności wymaga Twoja strona, wymaga przeprowadzenia szczegółowego audytu SEO, czyli analizy wszystkich aspektów, które są weryfikowane przez roboty indeksujące. Audyt wskaże, gdzie w technicznej warstwie strony występują błędy, wymagające optymalizacji SEO (Sprawdź, ile kosztuje audyt SEO w agencji KWISS).
Jakie zmiany mogą okazać się konieczne, aby Twoja strona stała się pod względem technicznym przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów indeksujących?
- Wdrożenie certyfikatów SSL – są bardzo istotnym elementem, ponieważ podnoszą bezpieczeństwo korzystania z serwisu i dokonywania płatności online. Symbolizuje je ikonka zielonej kłódki przy adresie strony.
- Przekierowania – w SEO stosuje się różne rodzaje przekierowań, które rozwiązują problemy techniczne strony. Najczęstszym problemem, jaki niweluje się za pomocą przekierowań, jest wewnętrzna duplikacja treści oraz radzenie sobie ze stronami, które są zaindeksowane w wyszukiwarce, ale nie istnieją (błąd 404).
- Wdrożenie mapy strony (sitemap) – jest to specjalny plik, dzięki któremu roboty indeksujące łatwiej trafiają na strony, które są dla nas najważniejsze i powinny być indeksowane. W mapie strony nie powinny się znajdować strony nieistotne z punktu widzenia SEO.
- Implementacja pliku robots.txt – plik ten informuje algorytmy wyszukiwarki o tym, które strony powinny, a które nie powinny być indeksowane. Zawartość tego pliku można dowolnie modyfikować pod kątem działań optymalizacyjnych SEO.
- Skrócenie czasu ładowania strony – jest to bardzo ważny parametr, ponieważ strony, które ładują się dłużej, są nie tylko częściej odrzucane przez użytkowników, ale też gorzej oceniane przez roboty indeksujące. W ocenie szybkości ładowania naszej strony pomoże narzędzie Google PageSpeed Insights.
- Wdrożenie przyjaznych adresów URL – ich rola jest bardzo ważna, ponieważ dzięki nim użytkownicy strony mogą znacznie łatwiej poruszać się po jej strukturze. Algorytmy również wyżej oceniają strony z przyjaznymi URL-ami.
- Opracowanie mobilnej wersji strony – w dobie urządzeń mobilnych konieczne jest stworzenie responsywnej strony dla urządzeń mobilnych, ponieważ coraz większa część ruchu pochodzi właśnie ze smartfonów i tabletów. Dla Google jest to jeden z priorytetów aby nasza strona znalazła się na wyższych pozycjach. Ocenę tego czy nasza strona jest responsywna, możemy uzyskać dzięki Testowi optymalizacji mobilnej Google.
- Usunięcie błędów 404 – obecność stron z błędem 404 utrudnia korzystanie z serwisu internautom, a także indeksowanie stron przez algorytmy. Robi się to najczęściej za pomocą przekierowania takiej strony na inny, istniejący adres. Można też poprosić Google o wyindeksowanie takich stron.
- Wdrożenie danych strukturalnych – dzięki tym zapisom w kodzie HTML algorytmy mogą wyciągać z zawartości Twojej strony możliwie jak najwięcej rzeczowych informacji i przedstawiać je użytkownikom serwisu w możliwie najbardziej czytelny i zrozumiały sposób.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Co wpływa na koszty optymalizacji SEO?
Ile będzie kosztować optymalizacja SEO Twojej strony internetowej? Cena zależy od tego, jak wiele działań będą musieli podjąć specjaliści, aby strona stała się bardziej przyjazna dla robotów indeksujących, a tym samym lepiej przez nie oceniana.
Oczywiście im więcej działań będzie wymagać optymalizacja Twojej strony, tym więcej czasu będą musieli poświęcać specjaliści na wdrażanie niezbędnych zmian. Wpływ na cenę ma również wielkość serwisu. Zasadniczo bardziej rozbudowaną strukturę mają sklepy internetowe. Oferują one dziesiątki, setki, a niekiedy nawet setki tysięcy produktów, spośród których każdy ma swoją stronę ofertową, znajdującą się pod innym adresem URL. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się na stronach informacyjnych, których główną zawartość stanowi treść. Ich struktura rozbudowana jest w mniejszym stopniu, co przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na optymalizację.
Koszt optymalizacji strony ofertowej do 15-50 podstron to ok. 1200-2000zł netto
W przypadku sklepów internetowych mamy tu więcej zmiennych – koszt uzależniony jest od ilości zmian wykazanych w audycie, CMS-a czy ilości kategorii oraz produktów. Cena w tym przypadku może wahać się od 2500 do nawet 10 czy 15 tysięcy złotych.

Sprawdź cennik agencji SEO
Finalne koszty optymalizacji SEO będą oczywiście zależeć od cennika agencji SEO, z którą planujesz współpracować. Szukasz partnera, który pomoże Ci zoptymalizować Twój e-commerce lub inny serwis internetowy? Dowiedz się, jak wybrać agencję SEO do współpracy, i przekonaj się, dlaczego warto zaufać właśnie Agencji SEO KWISS.
Nie należy zapomnieć, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga też prowadzenia działań content marketingowych. Ich koszt zależy przede wszystkim od stawki copywritera oraz ceny publikacji sponsorowanych na zewnętrznych portalach.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Podsumowanie
Wiesz już, od czego zależy koszt optymalizacji SEO. Teraz przyszedł czas na to, aby wdrożyć na swojej stronie zmiany, dzięki którym będzie ona znacznie efektywniejszym narzędziem biznesowym, przynoszącym Ci realne zyski.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.