Zamów bezpłatną analizę Twojej strony internetowej w 48h!
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to zakres działań SEO, dzięki którym rośnie widoczność stron internetowych na frazy kluczowe dookreślające dany region, np.:
- słowo kluczowe + miasto;
- słowo kluczowe + dzielnica;
- słowo kluczowe + województwo.
Lokalne SEO ma wiele wspólnego ze standardowym pozycjonowaniem i SEO, jednakże kilka typów działań stosuje się stricte w pozycjonowaniu lokalnym.
Pozycjonowanie lokalne SEO zwiększa szanse miejscowych firm na pozyskanie klientów i ogranicza ich konkurencję z dużymi podmiotami, które pozycjonują się na frazy ogólne. Prowadząc pozycjonowanie lokalne dla małego biznesu z mniejszym budżetem, możesz osiągać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania niż firmy rozpoznawalne w całym kraju. Oczywiście wysokie pozycje będą dotyczyły zapytań lokalnych, jednak właśnie to na tym powinno Ci zależeć – nie przyniesie Ci bowiem żadnych korzyści wyświetlanie się wysoko w tych lokalizacjach, w których nie świadczysz usług.
Lokalne pozycjonowanie stron – dla kogo jest przeznaczone?
Z pozycjonowania lokalnego najczęściej korzystają:
- specjaliści świadczący usługi techniczne z dojazdem do klienta, np. elektrycy, hydraulicy, firmy remontowe itp.;
- szeroko pojęte firmy usługowe oraz gabinety medyczne, m.in. adwokaci, stomatolodzy, mechanicy samochodowi, serwisy sprzętu elektronicznego itp.;
- sklepy stacjonarne z różnych branży;
- lokale gastronomiczne i obiekty hotelarskie;
- firmy usługowe z branży beauty, np. kosmetyczki, salony fryzjerskie, solaria itp.
Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?
Punktem wyjściowym do lokalnego SEO zawsze jest audyt strony, na podstawie którego następnie przeprowadzamy jej optymalizację. Jej zawartość contentowa, tj. treść i metatagi powinny zostać nasycone frazami kluczowymi, które będą odnosić się do lokalizacji i profilu działalności. Słowa kluczowe nie mogą oczywiście przypadkowe – określimy je dla Twojej firmy podczas wnikliwej analizy przy użyciu specjalistycznych narzędzi.
Równie ważnym elementem, który warto zrobić już na początku lokalnego pozycjonowania stron www, jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Dzięki niej zyskasz jeszcze więcej możliwości na pozyskiwanie lokalnych klientów, ale przede wszystkim Twój biznes będzie widoczny na mapach Google’a.
Narzędzia, z których korzystamy
W naszej pracy wspieramy się narzędziami, które umożliwiają prowadzenie bezpiecznych i efektywnych działań SEO
Pozycjonowanie lokalne on-site – optymalizacja SEO
Pozycjonowanie lokalne SEO on-site to działania prowadzone bezpośrednio na stronie, a ich celem jest optymalizacja struktury witryny i znajdującej się na niej treści w taki sposób, aby pomóc wyświetlać ją na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania dla zapytań zawierających lokalne frazy. Jakie działania on site podejmujemy przy lokalnym pozycjonowaniu Twojej strony?
- Nasycenie treści na stronie słowami kluczowymi – analiza słów kluczowych pozwoli nam znaleźć frazy o dużym potencjale. Większość z nich będzie mieściła się w schemacie usługa + lokalizacja, np. elektryk Wrocław i frazy pokrewne.
- Tworzenie treści na podstrony i bloga – jakościowy i rozbudowany content na Twojej stronie powinien dokładnie opisywać klientom Twoją ofertę (zobacz Znaczenie prowadzenia własnego bloga w pozycjonowaniu). Dzięki sekcji blogowej lub poradnikowej zbudujesz wokół siebie wizerunek eksperta w branży. Treść na podstronach daje też możliwość zastosowania linkowania wewnętrznego, dzięki któremu klienci swobodnie będą mogli przemieszczać się pomiędzy pokrewnymi kategoriami produktów lub trafiać bezpośrednio na strony ofertowe.
- Optymalizacja tagów – tytuł strony, meta tagi, nagłówki H1–H6 w treści również powinny zawierać pochodzące z analizy frazy kluczowe.
- Dostosowanie strony do Mobile First Index – w pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważną rolę odgrywa strona przystosowana do urządzeń mobilnych. Dlatego zadbamy o to, żeby mobilna wersja Twojej witryny była responsywna, funkcjonalna i miała krótki czas ładowania.
- Dane strukturalne – pozwalają robotom indeksującym lepiej zrozumieć zawartość witryny. Dlatego za ich pomocą opisujemy wszystkie dane adresowe firmy czy opis rodzaju działalności.
- Ułatwienie użytkownikom odnalezienia lokalizacji firmy – w tym celu w widocznym miejscu na stronie zamieszczamy dokładny adres firmy oraz mapkę ze znacznikiem w zakładce Kontakt.
Pozycjonowanie lokalne off-site – link-building
Pozycjonowanie firmy lokalnej off site to działania, jakie wykonujemy poza strukturą Twojej witryny internetowej. Jednak one również mają bardzo istotny wpływ na jej pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne, a także pomagają generować ruch z różnych źródeł. Jakie działania obejmuje pozycjonowanie lokalne w Google off-site?
- Pozyskujemy linki z publikacji zewnętrznych na lokalnych portalach informacyjnych, stronach samorządowych, forach internetowych czy portalach branżowych.
- Dodajemy profile działalności i danych teleadresowych Twojego biznesu do wizytówki NAP.
Rozwiązania dopasowane do Twoich potrzeb
Proponowane działania dostosujemy do Twojego celu biznesowego oraz budżetu przeznaczonego na realizację kampanii SEO
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pozycjonowanie lokalne a Mapy Google
Pozycjonowanie lokalne w zasadzie nie może być skuteczne bez stworzenia wizytówki Google Moja Firma. Jest to darmowe narzędzie, w którym:
- zamieszczasz wszystkie niezbędne informacje o swojej firmie i jej działalności, uwzględniając: nazwę firmy, profil działalności, adres, dane kontaktowe, odnośnik do strony www czy wreszcie dni i godziny otwarcia;
- zbierasz opinie od zweryfikowanych klientów;
- nawiązujesz kontakt z klientami, którzy mogą zadawać Ci pytania dotyczące działalności.
Zobacz jakie działania odnośnie pozycjonowania stron podejmujemy w Twoim mieście:
Pozycjonuj stronę lokalnie i zyskuj nowych klientów
Jeśli prowadzisz lokalny biznes, nie trać budżetu na globalne SEO, które podniesie widoczność Twojej strony, jednak ze względu na miejscowy charakter działalności nie przyniesie Ci nowych klientów.
W Agencji SEO KWISS zajmiemy się lokalnym pozycjonowaniem Twojej witryny, pomagając Ci pozyskać większa liczbę potencjalnych klientów z okolicy.
Sprawdź nasze doświadczenie:
Zamów bezpłatną analizę Twojej strony internetowej w 48h!
Faq
Co warto wiedzieć o
współpracy z KWISS?
Po przesłaniu formularza kontaktowego, przeprowadzamy wstępną analizę Twojej oraz konkurencyjnych witryn. Na tej podstawie określamy wspólnie zakres działań oraz budżet na kampanię SEO. W ciągu dwóch pierwszych tygodni od rozpoczęcia współpracy, przeprowadzamy szczegółowy audyt strony. Na jego podstawie rozpisujemy wdrożenia SEO, a równolegle rozbudowujemy też profil linków przychodzących.
Za naszą pracę rozliczamy się w modelu abonamentowym z płatnością miesięczną. Koszt pozycjonowanie uzależniony jest od wstępnej analizy oraz Twoich celów biznesowych i budżetu na działania SEO. Naszą pracę oraz jej efekty przedstawiamy w comiesięcznych raportach.
Umowa na usługę pozycjonowania podpisywana jest na czas nieokreślony, a okres wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc. Jeżeli współpraca i efekty pozycjonowanie nie będą satysfakcjonujące, możesz zrezygnować z usług w dowolnym momencie.