
Szukasz kolejnych możliwości na zwiększenie ruchu w swoim sklepie internetowym? Pozycjonujesz się lokalnie i zależy Ci na klientach z okolicy? Chcesz, żeby Twoja firma wyświetlała się w Google Maps? W takim razie przyszedł czas na stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Podpowiadamy czym jest ta usługa, jak ją uruchomić i jakie korzyści przyniesie Twojemu e-sklepowi (zobacz także 3 podstawowe obszary SEO dla sklepu internetowego).
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Czym jest wizytówka Google?
Wizytówka Google Moja Firma jest darmowym produktem od Google, dzięki któremu zaprezentujesz podstawowe informacje o swojej firmie. Wizytówka Google jest jednym z podstawowych elementów pozycjonowania lokalnego, dzięki któremu możesz zwiększyć widoczność swojej strony i pozyskać nowych klientów. Dzięki temu narzędziu Twoja firma będzie także widoczna mapach Google.
W kontekście komunikacji z odbiorcami ważna jest możliwość dodania podstawowych informacji, takich jak adres, dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Internauci mogą też dodawać opinie na temat Twojej firmy oraz zadawać pytania.

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Wizytówka Google to cenny element zarówno dla biznesów działających w sieci, jak i firm funkcjonujących głównie stacjonarnie. Ci pierwsi zyskują skuteczne narzędzie do nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami – forma wizytówki sprzyja spontanicznemu podejmowaniu decyzji o skontaktowaniu się z firmą. Dla przykładu, internauci wyszukujący informacje o firmie na smartfonie, mogą zadzwonić do Ciebie, klikając w numer telefonu. Równie łatwo można przejść na stronę, klikając w jej adres.
Ważną zaletą wizytówki Google Moja Firma jest możliwość zbierania opinii. Ułatwia to budowanie pozytywnego i wiarygodnego wizerunku wśród nowych i potencjalnych klientów.
Wizytówka Google Maps to także duże ułatwienie dla klientów biznesów, które świadczą swoje usługi stacjonarnie – dotyczy to zarówno sklepów, jak i firm usługowych. Osobom, które otwierają Twoją wizytówkę, wyświetli się dokładna lokalizacja firmy.

Jak założyć wizytówkę Google?
Wizytówka Google to usługa dostępna dla wszystkich firm, choć jej największymi beneficjentami są biznesy działające stricte lokalnie. Jedynym warunkiem, jaki trzeba spełnić, to posiadanie fizycznego adresu firmy, który będzie konieczny w procesie weryfikacji.
Załóż wizytówkę Google Moja firma krok po kroku”
- Załóż konto Google – wizytówkę możesz założyć ze zwykłego konta Gmail, aczkolwiek najkorzystniej jest zrobić to z konta Google w domenie firmowej. Rozwiązuje to ewentualne problemy z dostępem do wizytówki, ponieważ nawet kiedy zapomnisz hasła, możesz zmienić je z poziomu serwera.
- Poszukaj swojej firmy – wejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zaloguj się na swoje kontro Google. Następnie spróbuj wyszukać w bazie swoją firmę. Może się bowiem zdarzyć, że jeśli funkcjonuje ona rynku już od jakiegoś czasu, jej wizytówka została już utworzona przez innych użytkowników lub wygenerowana automatycznie. Jeśli rzeczywiście tak jest, nie twórz nowej wizytówki, ponieważ może ona zostać uznana za duplikat. Właściwym postępowaniem jest edytowanie istniejącego miejsca. Jeśli wizytówka Google Twojej firmy nie istnieje, wybierz opcję „Dodaj informację o swojej firmie w Google”.

- Wprowadź dane swojej firmy – kilka kolejnych kroków to uzupełnianie informacji o firmie. Będą to: nazwa firmy, kategoria działalności, lokalizacja, dane kontaktowe. Kiedy wprowadzisz wszystkie informacje, wizytówka będzie już gotowa, jednak nie będzie widoczna dla użytkowników. Konieczna jest bowiem jej weryfikacja.
- Wybierz metodę weryfikacji – jeśli zakładasz wizytówkę Google Moja Firma po raz pierwszy, do wyboru będziesz mieć tylko jedną metodę, czyli tradycyjną kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym. Ta nieco przestarzała metoda jest jednak ogromną zaletą usługi, ponieważ właśnie ona jest gwarantem rzetelności informacji na temat adresu czy lokalizacji.
- Uzupełnij dalsze informacje – kolejne okna będą wymagały podania większej ilości informacji na temat firmy. Będą to: dni i godziny otwarcia firmy oraz jej opis. Na tym etapie umożliwisz swoim potencjalnym klientom skontaktowania się z Tobą z poziomu wizytówki.
- Weryfikacja – teraz pozostaje Ci czekać na kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym. Po wpisaniu go w wizytówce, staje się ona w pełni aktywna i widoczna dla użytkowników.
Czy wizytówka w Google jest płatna?
Nie, usługa Google Moja Firma jest w pełni darmowa. Ewentualne koszty możesz ponieść jedynie wtedy, kiedy dobrowolnie zlecasz utworzenie i bieżące aktualizowanie wizytówki o nowe informacje o firmie agencji SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem Twojej strony.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Widoczność firmy w wynikach wyszukiwania i na mapach
Wizytówka Google Moja Firma daje realne możliwości zwiększenia odwiedzin w sklepie stacjonarnym lub firmie usługowej, ale również większej liczby wejść na stronę e-commerce’u. Stworzenie rozpoznawalnej wizytówki ułatwi budowanie dobrych relacji z klientami i wiarygodności swojego biznesu.
Dzięki usłudze Google Moja Firma Twój e-commerce lub inny biznes będzie lepiej widoczny nie tylko w wynikach wyszukiwania. Klienci będą mogli poznać dokładną lokalizację firmy w terenie. Okaże się to pomocne szczególnie w przypadku sprzedaży stacjonarnej lub świadczenia usług na miejscu. Jeśli prowadzisz „sklep za rogiem”, wskazanie jego lokalizacji okaże się pomocne dla wielu okolicznych mieszkańców i podróżnych, którzy są zainteresowani zakupem dostępnych produktów.
Wizytówka Google w wynikach wyszukiwania
Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na to, czy użytkownicy sieci zobaczą wizytówkę Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania, jest lokalizacja. Im bliżej zweryfikowanego adresu firmy będą się znajdować, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że wizytówka wyświetli się po wpisaniu w wyszukiwarkę pasującego zapytania.
Przy dużej liczbie podobnych firmy o pozycji w wynikach wyszukiwania w Google Maps decydować będą także:
- liczba wystawionych opinii i średnia ocena firmy;
- wiek wizytówki;
- częstotliwość aktualizowania danych;
- Twoja aktywność, tj. odpowiadanie komentarze i oceny;
- zgodność wyszukiwanej frazy z informacjami na temat Twojej firmy;
- prowadzenie wizytówki Google Moja Firma.
Jak prowadzić wizytówkę Google Moja Firma?
Ostatni punkt z powyższej listy mógł wzbudzić Twoje szczególne zainteresowanie. Tak – wizytówkę Google należy regularnie prowadzić i aktualizować. Tylko wtedy może ona przynosić rzeczywiste korzyści, które będą dopełniać pozycjonowanie e-commerce. Jak to robić?
Przede wszystkim na bieżąco aktualizuj informacje o swojej firmie, dotyczące m.in. godzin otwarcia, danych kontaktowych czy rodzaju świadczonych usług. Bardzo pomocne okaże się także dodawanie zdjęć i wpisów o różnej tematyce.
Jednak szczególnie ważne jest zbieranie opinii od klientów. Jak je pozyskiwać?
- Wyślij do klienta e-mail z podziękowaniem za zakupy i prośbą o wystawienie oceny.
- Zamieść na swojej stronie www przycisk Call To Action, prowadzący do wystawienia opinii.
- Linki do kwestionariusza z oceną możesz zamieszczać m.in. w stopce maila lub w social mediowych postach.
- Skuteczne mogą być też osobiste prośby o opinie podczas bezpośrednich kontaktów z klientem.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Podsumowanie
Wizytówka Google Moja Firma to prosty i darmowy sposób na zwiększenie widoczności swojej firmy w wynikach wyszukiwania i usłudze Google Maps. Korzyści ze stworzenia i prowadzenia wizytówki płyną nie tylko dla e-commerce’ów i innych biznesów prowadzonych w sieci, ale także stacjonarnych punktów Twojej firmy. Ma to szczególnie znaczenie dla lokalnych sklepów i innych podmiotów, którego odbiorcy to przede wszystkim okoliczni mieszkańcy.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.