
Planujesz budżet na pozycjonowanie swojej strony internetowej? Chcesz wiedzieć, ile kosztuje content marketing jakie działania prowadzone są w ramach kampanii contentowej? Tego dowiesz się z naszego wpisu!
Czym jest content marketing?
Content marketing to strategia marketingowa, polegająca na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych, angażujących treści, których zadaniem jest przykucie uwagi odbiorcy i zachęcenie go do odwiedzenia strony, a finalnie zakupu produktu lub usługi. Kampania content marketingowa służy przede wszystkim temu, aby potencjalny klient zainteresował się konkretnym produktem lub usługą. Dlatego w działaniach marketingu treści niezbędne jest wykorzystywanie eksperckiej wiedzy w danej dziedzinie, a także używanie języka korzyści.

Zalety content marketingu
Kampania content marketingowa może przynieść Ci wiele korzyści, wśród których wymienić warto przede wszystkim:
- skuteczne zachęcanie klientów do dokonania zakupu;
- pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania;
- budowanie pozytywnego wizerunku marki wśród klientów i zdobywanie ich zaufania;
- wzrost świadomości marki wśród potencjalnych konsumentów.
Jednakże aby kampania content marketingowa przynosiła oczekiwane efekty, musi być prowadzona konsekwentnie i z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Błędy niestety będą obniżać jej skuteczność. Poznaj 7 błędów, które poważnie szkodzą sklepom internetowych i uniknij ich dzięki sprawnej kampanii contentowej z Agencją SEO KWISS.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Jakie działania obejmuje content marketing?
Content marketing w działaniach SEO to szereg zróżnicowanych działań, których główną istotą jest jednak tworzenie i dystrybuowanie wartościowych treści. To właśnie one mają nie tylko trafić z przekazem do właściwej grupy odbiorców, ale też ułatwić osiąganie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google na wybrane frazy kluczowe. Wybór działań contentowych powinien być dokonany na podstawie audytu SEO, który wskaże obszary wymagające optymalizacji (dowiedz się, ile kosztuje audyt SEO).
Kampania content marketingowa może obejmować publikację treści na Twojej stronie internetowej (on-site) lub na portalach zewnętrznych (off-site). Poznaj specyfikę poszczególnych działań.
Treści na stronie
Jednym z obszarów działań content marketingowych jest publikowanie treści w obrębie Twojej strony. Cele, jakie dzięki nim osiągamy to oczywiście nakłanianie klientów do zakupu oraz poprawienie oceny strony z perspektywy robotów indeksujących. Zatem jakie treści publikuje się on-site w ramach kampanii content marketingowej?
Opisy produktów i kategorii produktowych
Z punktu widzenia użytkownika strony mają one na celu oczywiście przedstawienie oferty z najlepszej strony i przekonania go do dokonania zakupu. Ponadto, dzięki linkowaniu wewnętrznemu, mogą oni swobodnie poruszać się pomiędzy pokrewnymi kategoriami. Natomiast roboty indeksujące pozytywnie ocenią nasycenie treści frazami kluczowymi i ich optymalne formatowanie (m.in. dzięki nagłówkom H1-H6, wytłuszczeniom czy punktorom). Przełoży się to na lepsze pozycjonowanie.
Sekcja blogowa i poradnikowa
Zamieszczane w nich treści pomagają zbudować Twój wizerunek jako eksperta w branży oraz ułatwiają klientom w dokonaniu właściwego wyboru. Tutaj również można zastosować linkowanie wewnętrzne – klient, który zainteresuje się danym produktem lub usługą podczas lektury poradnika, może trafić stamtąd bezpośrednio na stronę ofertową.
Meta tagi
W tym obszarze zajmujemy się tworzeniem meta tagów, m.in. tytułów stron (meta title) oraz opisów stron (meta descriptions). Ich zasadnicza funkcja to informowanie internautów i zawartości strony i nakłanianie w ten sposób do kliknięcia w link z poziomu wyników wyszukiwania Google.
Dystrybucja treści na portale zewnętrzne
Inny obszar content marketingu to publikacje zewnętrzne. W każdej sekundzie internauci wyszukują interesujące ich treści, wpisując w wyszukiwarkę Google zapytania zawierające konkretne frazy kluczowe. Możemy pomóc im znaleźć interesujące tematy, poprzez płatną publikację jakościowych artykułów na zewnętrznych portalach. Zamieszczone w nich linki pozwolą z kolei łatwo przejść bezpośrednio na Twoje strony ofertowe, gdzie klienci mogą dokonać zakupu.
Publikacje zewnętrzne nie ograniczają się wyłącznie do długich artykułów. Linki prowadzące do Twoich podstron można zamieszczać także w komentarzach, publikowanych na forach internetowych, w sekcjach komentarzy pod publikacjami lub w mediach społecznościowych.
Płatne kampanie
Content marketing to także płatne kampanie reklamowe Google Ads i reklamy w poszczególnych mediach społecznościowych. W tym przypadku oprócz stworzenia treści ważne jest ustalenie budżetu, jaki ma być przeznaczany na windowanie Twoich reklam wyżej w wynikach wyszukiwania lub propozycjach dla internautów wyszukujących treści zbliżonych do Twoich.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Content marketing
Koszt pozycjonowania strony jest możliwy do ustalenia dopiero po audycie SEO, ustaleniu celów pozycjonowania i optymalizacji czy wreszcie wyborze właściwych działań content marketingowych, jakie są niezbędne do osiągania ustalonych założeń. Nad efektywnością pracy będą czuwali specjaliści z różnych dziedzin i każdy z nich musi wykonać dobrze swoją pracę – tylko wtedy możemy liczyć na powodzenie kampanii content marketingowej. Co składa się na całkowity koszt content marketingu?
Analiza słów kluczowych
Prowadząc kampanię content marketingową, musimy wiedzieć dokładnie, czego wyszukują internauci i jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę internetową. Dlatego specjalista SEO musi wykonać dokładną analizę fraz kluczowych, której wyniki przekaże następnie copywriterowi, czyli specjaliści zajmującemu się tworzeniem tekstów marketingowych.
Koszt analizy słów kluczowych uzależniony jest od poziomu rozbudowania kampanii, witryn konkurencyjnych oraz samej branży.
Najczęstszą formą rozliczenia w tym przypadku jest rozliczenie na podstawie ilości wykorzystanych roboczogodzin i waha się od 360zł w przypadku niewielkich projektów, przez 1000-1200zł (8-10r/h) (3r/h) do nawet 1800-2000zł (15+ r/h) i więcej.
Tworzenie treści
Zasadniczą część budżetu na content marketing stanowi praca copywritera. Przyjętą formą w branży formą rozliczania się ze specjalistą od tworzenia treści jest opłacanie jego stawki za 1 tysiąc znaków ze spacjami. Treści, które mają mieć zarówno wartość merytoryczną, jak i być wartościowe dla robotów indeksujących, muszą liczyć co najmniej 3000 znaków ze spacjami.
Średni koszt przygotowania artykułów obecnie waha się w granicy 25-30 zł/1000 znaków, choć w przypadku tekstów specjalistycznych (technicznych, medycznych, wymagających wiedzy prawnej) może przekraczać nawet 200 zł/1000 znaków.

Przygotowanie sekcji do publikacji on-site
Zanim przejdziemy do publikowania treści w obrębie strony, musimy odpowiednio przygotować jej strukturę. W tym celu trzeba stworzyć m.in. sekcję blogową czy sekcję poradnikową. Nośnikiem treści mogą być też profile firmowe w mediach społecznościowych lub kanał na YouTube, które także muszą zostać stworzone i odpowiednio zoptymalizowane.
Ważne jest też zoptymalizowanie struktury treści, czyli intuicyjne i logiczne ułożenie kategorii produktowych i rozwiązanie problemu duplikacji treści na podstronach znajdujących się pod różnymi adresami URL, ale mających tę samą zawartość.
Wdrożenie sekcji blogowej w CMS’ach, które mają już podobną funkcję to koszt 200-300zł.
Jeśli Twój CMS nie umożliwia stworzenia sekcji blogowej możliwe jest odpowiednie zakodowanie jej (wycena indywidualna) lub umieszczanie wpisów ręcznie np. poprzez Panel FTP (najczęściej nie generuje to dodatkowych kosztów)
Koszty publikacji treści zewnętrznych
Publikacje treści na portalach zewnętrznych są płatne. Ich koszt zależy indywidualnie od wyceny właściciela portalu i waha się w bardzo szerokim przedziale od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy. Oczywiście im wyższy jest koszt, tym więcej potencjalnych korzyści z publikacji może płynąć dla Twojej kampanii – m.in. dlatego, że portal odwiedza więcej użytkowników, którzy mogą dotrzeć do Twojej treści i przejść na stronę Twojego sklepu.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych dzięki kampanii content marketingowej może przynieść wymierne korzyści dla Twojego biznesu w sieci. Wymaga jednak skoordynowania działań różnych specjalistów, którzy stworzą dla Ciebie wartościowe treści, zajmą się ich dystrybucją oraz stworzą na Twojej stronie optymalne warunki do ich publikacji.
Przekonaj się o zaletach płynących z kampanii content marketingowej, prowadzonej we współpracy z Agencją SEO KWISS.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.