Prowadzisz swój biznes w Łodzi lub okolicach i chcesz pozyskać jak największą liczbę okolicznych klientów dzięki swojej stronie internetowej? Najskuteczniejszym sposobem okaże się pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi – SEO w Łodzi możesz prowadzić z Agencją SEO KWISS. Przekonaj się, jakie działania w ramach pozycjonowania lokalnego podejmiemy i jakie korzyści przyniesie to Twojej firmie.
Na niniejszej stronie dokładnie przedstawiamy działania, jakie prowadzimy dla naszych Klientów w ramach pozycjonowania stron www w Łodzi. Z opisu dowiesz się, co powinna obejmować optymalizacja techniczna strony, czym są content marketing i link-building, jakie frazy kluczowe są najistotniejsze w pozycjonowaniu stron internetowych w Łodzi i jakie możliwości daje wizytówka Google Moja Firma.
Pozycjonowanie stron w Łodzi – jakich działań wymaga?
Lokalne SEO zasadniczo nie różni się od ogólnego pozycjonowania stron. Naszym zadaniem jest przede wszystkim znalezienie wyszukiwanych przez internautów słów kluczowych, które są związane z Twoją działalnością lub asortymentem sklepu, a także określają lokalizację, tj. miasto Łódź, województwo łódzkie bądź wybrane dzielnice miasta. Przykładowe frazy dla SEO w Łodzi to m.in.: wulkanizacja Łódź, kosmetyczka Łódź Bałuty; meble na wymiar łódzkie.
Lokalne SEO w Łodzi w pigułce
Przekonaj się, że lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi, to praca, która wymaga bardzo szerokiej wiedzy i doświadczenia specjalistów. Każdy z opisanych poniżej pokrótce obszarów działań to obszerny zakres specjalistycznych czynności, które mogą przynosić realne korzyści w długofalowej perspektywie.
- Pracę nad pozycjonowaniem stron www w Łodzi należy zawsze rozpocząć od audytu SEO. Jest to szczegółowa analiza wszystkich elementów serwisu, które mają znaczenie dla pozycjonowania. Audyt jest podstawą, ponieważ pozwala wykryć błędy wymagające naprawy oraz znaleźć potencjał do rozwoju serwisu. Bez niego wszelkie działania podejmowane byłyby na chybił-trafił i nie koniecznie przynosiłyby efekty.
- Lokalne frazy kluczowe, pozyskane w czasie profesjonalnej analizy z wykorzystaniem narzędzi SEO, należy wykorzystać w działaniach content marketingowych, tj. podczas tworzenia wartościowych, merytorycznych, perswazyjnych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści na poszczególne podstrony serwisu.
- W działaniach link-buildingowych istotne jest pozyskiwanie linków z portali lokalnych bądź branżowych, czyli takich, które odwiedzają lokalni mieszkańcy bądź osoby zainteresowane danym zagadnieniem. Dzięki linkom zamieszczanym w treściach sponsorowanych pozyskujemy dodatkowy ruch na stronie z różnych źródeł, a także wzmacniamy SEO.
- Istotnym wyróżnikiem pozycjonowania w Łodzi od ogólne SEO jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie, które daje spore możliwości lokalnym firmom.
- Na koniec rzecz najistotniejsza. Powyższe działania nie przyniosą efektu, jeśli nie będą miały dobrego fundamentu. Fundamentem tym jest poprawne zoptymalizowanie serwisu www od strony technicznej. Twoja strona musi być bezpieczna, przyjazna użytkownikom oraz łatwa do odczytania dla robotów indeksujących wyszukiwarek.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pozycjonowanie lokalne w Łodzi – dlaczego warto?
Pozycjonowanie lokalne w Łodzi pozwoli Ci uniknąć konkurowania z dużymi potentatami, którzy w całym kraju pozycjonują się wysoko na frazy ogólne. A więc niższym kosztem i nakładem pracy można wybić się ponad konkurencję. Wówczas o wiele łatwiej jest osiągać wysokie pozycje, które natychmiast przekładają się na większa liczbę odwiedzin na stronie. Ta z kolei jest nieodzownym warunkiem do tego, aby generować sprzedaż.
Pozycjonowanie lokalne Łódź – wykorzystaj budżet na efektywne działania
Warto inwestować przede wszystkim w te działania promocyjne, które mają realne szanse przynieść wymierne korzyści. Pozycjonowanie stron www w Łodzi ma zatem na celu znalezienie nowych klientów tam, gdzie oni faktycznie są, a więc w Twojej okolicy.
Lokalne pozycjonowanie stron w Łodzi ma dla biznesów świadczących usługi w tych okolicach o wiele więcej sensu niż ogólne SEO. Jak to wytłumaczyć? Wyobraź sobie, że osiągasz nawet pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania na frazę dobry elektryk. Jakie korzyści Ci to przyniesie, jeśli wyszukiwania pochodzą z całego kraju, a Ty świadczysz usługi w centrum Łodzi? Praktycznie żadne, a co więcej – budżet, jaki przeznaczysz na pozycjonowanie, nie przyniesie żadnego zwrotu z inwestycji.
Pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi – dla kogo?
Pozycjonowanie stron w Łodzi to rozwiązanie przeznaczone dla firm lokalnych, które klientów szukają przede wszystkim wśród okolicznych mieszkańców, zamieszkujących województwo łódzkie, miasto Łódź bądź nawet wybraną dzielnicę w Łodzi. Korzyści będą zatem czerpać z tego takie biznesy, jak m.in.:
- sklepy stacjonarne ze specjalistycznym asortymentem, np. sklepy medyczne, sklepy z ekologiczną żywnością, sklepy ogrodnicze, sklepy z elektroniką;
- firmy usługowe reprezentujące różne branże, np. biura nieruchomości, biura podróży, ubezpieczenia;
- gabinety beauty, np. salony fryzjerskie, solaria, studia kosmetyki ciała;
- placówki medyczne, m.in. prywatne kliniki lub przychodnie, przychodnie weterynaryjne, gabinety rehabilitacyjne i fizjoterapuetyczne;
- gastronomia, np. bary i restauracja;
- branża hotelarska i turystyczna, m.in. hotele, hostele, kempingi, atrakcyjne turystyczne;
- specjaliści techniczni, świadczący usługi z dojazdem do klienta, np. elektrycy, hydraulicy;
- doradztwo, np. prawnicy, doradcy finansowi czy ubezpieczeniowi;
- zakłady rzemieślnicze, np. zakłady krawieckie, szewskie, ślusarskie;
- seriwsy i warsztaty naprawcze, np. warsztaty motoryzacyjne, serwisy komputerowe, serwisy sprzętu elektronicznego;
- usługi komunalne, np. wywóz odpadów, sprzątanie i serwis porządkowy;
Powyżej przedstawiliśmy wyłącznie przykłady biznesów, które dzięki pozycjonowaniu lokalnemu mogą rozwinąć swoją działalność i zwiększyć zyski. Tak naprawdę każda firma, która świadczy usługi lub prowadzi handel na lokalnym łódzkim rynku, może skorzystać z usług agencji SEO i prowadzić działania, które pozwolą jej wybić się ponad konkurencję.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Działania SEO w pozycjonowaniu lokalnym w Łodzi
Pozycjonowanie stron w Łodzi wymaga podjęcia standardowych działań SEO, które stosuje się również w ogólnym SEO. Ważne jest przede wszystkim techniczne SEO, czyli optymalizacja zaplecza technologicznego strony, które podnosi jej funkcjonalność i przyjazność zarówno dla użytkowników serwisu, jak i dla algorytmów wyszukiwarek, które na tej podstawie tworzą swoje rankingi i wyświetlają strony na odpowiednich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Działania w ramach technicznej optymalizacji strony polegają m.in. na:
- poprawie bezpieczeństwa korzystania z serwisu;
- wdrożeniu plików i zmian w kodzie, które ułatwiają robotom indeksującym poruszanie się po stronie i indeksowanie istotnych podstron;
- skróceniu czasu ładowania strony;
- naprawie zaistniałych błędów;
- dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych;
- wdrożenie przyjaznych adresów URL.
Zakres tych działań jest oczywiście bardzo szeroki i wymaga od specjalisty SEO bardzo szerokiej wiedzy oraz doświadczenia – zarówno z zakresu pozycjonowania, jak i pewnych elementów programistycznych. Przypomnijmy, że właśnie optymalizacja techniczna jest fundamentem działań SEO. Występowanie w serwisie błędów, a także brak dobrze zoptymalizowanych elementów rankingowych sprawi, że kolejne działania w zakresie pozycjonowania nie będą przynosić oczekiwanych efektów.
Content marketing
Analiza lokalnych fraz kluczowych jest niezbędna do działań zakresie marketingu treści. Frazy te powinny być wykorzystane w contencie, który znajdzie się na poszczególnych podstronach serwisu, np. kategoriach produktowych sklepu internetowego, stronach ofertowych czy sekcji blogowej. Treść pełni zasadniczo dwie funkcje:
- potencjalnym klientom dostarcza wiedzę na temat produktów i usług, pomaga dokonać właściwego wyboru, a także działania nich perswazyjnie;
- dla robotów indeksujących wyszukiwarek jest podstawą do skojarzenia zawartości strony z zapytaniami, które internauci wpisują w wyszukiwarkę.
Link-building
Link-building to budowanie sieci linków, które mają prowadzić do Twojej strony z zewnętrznych portali. Działanie to ma różne cele, po pierwsze, pozwala pozyskiwać zróżnicowane źródła ruchu na stronie, zwiększając tym samym liczbę potencjalnych klientów. Po drugie, linki prowadzące do Twojej serwisu z wysoko ocenianych przez algorytmy portali, wzmacnia również SEO Twojej strony.
Linki można pozyskiwać np. z:
- artykułów sponsorowanych, publikowanych na portalach lokalnych lub branżowych;
- wpisów na forach internetowych;
- komentarzy publikowanych pod artykułami w serwisach branżowych lub na blogach;
- postów w mediach społecznościowych.
Podstawami do działań w zakresie link-buildingu są oczywiście analiza fraz kluczowych oraz content marketing. Ponadto specjalista SEO musi znaleźć ciekawe oferty portali, na których można zamieścić treść z linkiem.
Wizytówka Google Moja Firma
Jest to darmowe narzędzie od Google, które daje firmom szerokie możliwości przedstawienia swojej oferty i udzielenia informacji na temat swojej działalności. Utworzenie i regularne prowadzenie swojej wizytówki Google Moja Firma pomaga w budowaniu świadomości swojej marki oraz w pozycjonowaniu strony. Dzięki temu narzędziu możliwe jest:
- zamieszczenie kluczowych informacji na temat firmy (nazwy, adresu, danych kontaktowych, godzin otwarcia);
- pozyskiwanie potwierdzonych zakupem opinii;
- odpowiadanie na zadawane przez internautów pytania dotyczące biznesu;
- umieszczenie znacznika firmy na Mapach Google.
W tym miejscu warto wspomnieć, że internauci wyszukują niektóre rodzaje usług głównie z wykorzystaniem map Google. Dotyczy to np. hotelarstwa i gastronomii. Dzięki możliwościom, jakie daje wizytówka Google Moja Firma, są oni w stanie zapoznać się z ofertą, lokalizacją, zdjęciami czy opiniami innych klientów. Właśnie dlatego Profil Firmy Google jest w zasadzie nieodzownym elementem pozycjonowania lokalnego w Łodzi, bez niego można de facto wykluczyć się z walki o klientów.
Pozycjonowanie stron w Łodzi – korzyści
Jeśli prowadzisz swój biznes lokalnie, wówczas pozycjonowanie stron na Łódź przyniesie Ci znacznie więcej korzyści niż ogólne SEO. Nie będziesz mieć bowiem żadnych wymiernych korzyści z tego, że Twoja strona będzie się wyświetlać na topowych pozycjach np. w Krakowie. Skuteczne pozycjonowanie w Łodzi przyniesie Ci takie korzyści, jak:
- lepsza widoczność Twojego serwisu na zapytania z frazami lokalnymi dla Łodzi;
- wyższe pozycje Twoich stron w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne dla Łodzi i województwa łódzkiego;
- większy ruch na stronie oraz większa liczba odwiedzin w stacjonarnym punkcie;
- lepiej rozpoznawalna w regionie marka;
- znacznik Twojej firmy w Google Maps;
- większe zaufanie lokalnych klientów.
SEO, nie tylko pozycjonowanie lokalne, ale pozycjonowanie w ogóle, to strategia długofalowa. Choć na efekty być może przyjdzie czekać nawet kilka miesięcy, to będą one przynosić korzyści w naprawdę długiej perspektywie czasowej.
SEO Łódź – ile to kosztuje?
Cena pozycjonowania stron www w Łodzi może być bardzo zróżnicowana. Mają na nią wpływ przede wszystkim rodzaj i wielkość strony, a także zakres prowadzonych działań, oczekiwane efekty. Jeśli chcesz poznać wycenę SEO strony w Łodzi, skontaktuj się z nami!
Poniżej znajdziesz szczegółowe wyjaśnienie tego, jak poszczególne elementy SEO wpływają na koszt pozycjonowania w Łodzi:
Agencja SEO Łódź – prowadź lokalne SEO z Agencją KWISS
Chcesz rozwijać swój biznes w Łodzi, przekonując do niego coraz większa liczbę okolicznych klientów dzięki stronie www? Skontaktuj się z nami i rozpocznij owocną współpracę z Agencją SEO KWISS. Nasi specjaliści posiadają bogate doświadczenie w pozycjonowaniu lokalnym w Łodzi oraz innych regionach. Wystarczy, że opowiesz nam o swojej firmie, branży oraz konkurencji, a my dokonamy szczegółowej analizy oraz audytu SEO, dzięki którym będzie wiedzieć, jakie działania podjąć, aby pomóc Ci dobrze spozycjonować stronę Twojej firmy na frazy lokalne związane z Łodzią i województwem łódzkim.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.