![](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2023/08/team1.jpg)
Użytkownicy Twojej strony internetowej trafiają na nią z różnych źródeł. Wiedza analityki internetowej na temat pochodzenia użytkowników jest niezwykle istotna w kontekście pozycjonowania i planowania działań marketingowych. Dlaczego? O tym przekonasz się z naszego artykułu, z którego dowiesz się, czym są źródła ruchu na stronie, jakie rodzaje źródeł ruchu wyróżniamy, jak zbadać ruch i co struktura ruchu na stronie świadczy o prowadzonych działaniach SEO.
![Źródła ruchu na stronie](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2023/09/obraz-21-1024x297.png)
Źródła ruchu na stronie – czym są?
Źródła ruchu na stronie to nic innego jak miejsca, z których internauci trafiają na Twój serwis. Istnieje bardzo wiele sposobów, które pozwalają użytkownikom internetu wejść na Twoją stronę – im bardziej świadomie i konsekwentnie pozycjonujesz swoją stronę, tym więcej źródeł ruchu na stronie jesteś w stanie wygenerować, a co za tym idzie, pozyskać większą liczbę unikalnych użytkowników.
Rodzaje źródeł ruchu na stronie
Poniżej przedstawiamy możliwe źródła ruchu na stronie – każde z nich może okazać dla Twojego serwisu tym najistotniejszym, dlatego nie warto rezygnować ze starań pozyskania z nich jak największej liczby unikalnych użytkowników.
Wyszukiwanie organiczne / ruch organiczny
Ruchem organicznym nazywamy te odwiedziny na stronie, które są efektem bezpłatnych wyników wyszukiwania. Wpisując daną frazę, oczekują oni propozycji portali, które spełnią wpiszą się w ich zainteresowania i pozwolą spełnić dane zamiary.
W celu uzyskania ruchu organicznego niezbędne jest prowadzenie działań z zakresu SEO, dzięki którym Twoja strona będzie dobrze zoptymalizowana i spozycjonowana. W efekcie algorytmy wyszukiwarek będą częściej dopasowywały ją do zapytań internautów, co poskutkuje większą liczbą odwiedzin na stronie. Ta z kolei jest niezbędna w celu generowania konwersji i sprzedaży.
Wyszukiwania płatne / paid search
Tutaj również mamy do czynienia z ruchem generowanym wskutek korzystania z wyników wyszukiwania. Różnica między wyszukiwaniem płatnym a wyszukiwaniem organicznym polega jednak na tym, że w tym przypadku internauci klikają w płatne linki, oznaczone jako Reklama. Wyświetlają się one na górze strony, przed wynikami wyszukiwania organicznego, a także na dole, po wynikach organicznych.
Zarówno wyszukiwanie organiczne, jak i wyszukiwanie płatne są bardzo istotne, ponieważ generują ruch internautów, którzy potencjalnie są zainteresowani Twoją ofertą – wszak wyszukują produkty lub usługi w sieci. Po co zatem prowadzić kampanie płatne, skoro ten sam efekt można uzyskać poprzez wyszukiwania organiczne? Odpowiedź jest prosta – pozycjonowanie stron z myślą o wynikach organicznych to długotrwały proces, natomiast kampanie płatne mogą przynosić efekty natychmiast po ich uruchomieniu.
Media społecznościowe
Aktywne prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest dzisiaj nieodzownym elementem marketingu internetowego. Dzięki atrakcyjnym treściom możemy w ten sposób nawiązywać relacje z klientami oraz potencjalnymi klientami, co przełoży się na ruch na stronie, którego źródłem są właśnie social media.
Generowanie ruchu na stronie z mediów społecznościowych wymaga jednak dużej biegłości w wykorzystywaniu tych kanałów. Dają one szerokie możliwości, jednak stworzenia atrakcyjnego i angażującego contentu oraz skuteczne prowadzenie płatnych kampanii reklamowych to zajęcia dla specjalistów.
![Źródła wejść na stronę](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2023/09/obraz-31.png)
Remarketing
Remarketing to wyświetlanie treści marketingowych osobom, które już wcześniej odwiedziły naszą stronę, ale nie dokonały zakupu. Mogły na przykład porzucić koszyk lub odłożyć zakup w czasie, dlatego warto przypomnieć im o swojej ofercie. Remarketing także jest ważnym źródłem ruchu na stronie, ponieważ docieramy do użytkowników, którzy poważnie rozważają skorzystanie z oferty.
Newslettery i mailing
Mailing i newslettery generują ruch użytkowników, którzy kliknęli w link umieszczony w wiadomości. Są one kierowane najczęściej do tych osób, które wykazały zainteresowanie ofertą, dlatego warto zadbać o jak najszersze przedstawienie asortymentu lub usług oraz zaproponowanie specjalnych ofert.
Direct search
W tym miejscu mowa o ruchu generowanym poprzez bezpośrednie wpisywania adresu Twojej strony w przeglądarce. Duży ruch z directa świadczy o tym, że Twoja marka jest rozpoznawalna i ceniona, a jej klienci wykazują się wobec niej sporą lojalnością. Może oznaczać to również tyle, że dobrze i skutecznie prowadzisz wszelkie działania marketingowe – zarówno w sieci, jak i offline.
Jak zbadać źródła ruchu na stronie?
Analiza ruchu na stronie jest możliwa dzięki Google Analytics – bardzo rozbudowanemu narzędziu, które oferuje wiele funkcji, m.in. dokładne sprawdzenie źródeł ruchu na stronie. Dzięki narzędziu możesz dowiedzieć się nie tylko tego, skąd pochodzi ruch na stronie, ale też poznać użytkowników – ich profil demograficzny czy zachowania w sieci. Google Analytics dostępny jest w wersji bezpłatnej. W tym wariancie można obsłużyć maksymalnie 10 milionów działań w ciągu miesiąca. Wersja płatna nie nakłada na użytkownika żadnych ograniczeń.
Co oznacza struktura źródeł ruchu na stronie dla SEO?
Sprawdzenie ruchu na stronie to bardzo ważny element prowadzenia działań marketingowych w internecie. Dzięki wiedzy na temat najefektywniejszych źródeł ruchu jesteś w stanie przede wszystkim ocenić skuteczność działań w poszczególnych obszarach – np. SEO, kampanii płatnych, remarketingu, mailingu lub prowadzenia profili w mediach społecznościowych. Jest to także podstawa do podjęcia decyzji w kontekście tego, w które kanały warto inwestować dostępne zasoby, tj. środki finansowe oraz pracę specjalistów. Dzięki temu będziemy mogli optymalnie dysponować budżetem przeznaczonym na marketing i spożytkować go możliwie jak najefektywniej.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
![](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2019/09/home2_img_05.png)
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss
![](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2024/09/logo1.png)
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.