Jednym z najważniejszych aspektów działań SEO jest linkowanie zewnętrzne. Dzięki działaniom w tym zakresie budujemy profil linków, które dywersyfikują źródła ruchu na stronie i wzmacniają SEO strony. W najnowszym wpisie na naszym blogu podpowiadamy, skąd pozyskiwać linki zewnętrzne.
Ten wpis może Ciebie zainteresować: Rodzaje źródeł wejść na stronę internetową
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Jak pozyskiwać linki zewnętrzne?
Linkowanie zewnętrzne polega na zamieszczeniu na innych stronach treści, zawierających linki prowadzące do Twoich stron. Daje to możliwość pozyskania użytkowników, którzy trafiają na inne serwisy po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytań zawierających konkretne słowa kluczowe. Ponadto linkowanie zewnętrzne jest czynnikiem rankingowym – strony z rozbudowanym profilem linków są lepiej oceniane przez wyszukiwarkę Google. Warto podkreślić jednak, że liczy się jakość linków, a nie ich ilość. Dobrze zatem pozyskiwać je ze źródeł, które także są dobrze oceniane przez algorytmy i odwiedza je wielu internautów.
Linkowanie zewnętrzne można rozpocząć bezpłatnie, poprzez pisanie postów gościnnych, publikowanie postów na tematycznych forach czy komentowanie wpisów powiązanych z Twoją branżą na blogach lub portalach contentowych. Jeszcze więcej możliwości dają publikacja treści sponsorowanych na tematycznych lub lokalnych serwisach oraz konsekwentne prowadzenie profili w mediach społecznościowych.
Przejdźmy zatem do omówienia poszczególnych źródeł pozyskiwania linków.
Artykuły sponsorowane
Artykuły sponsorowane należą do jednej z najkorzystniejszych i najbardziej efektywnych metod budowania profilu linków. Publikacja artykułów sponsorowanych zwiększa zasięg tworzonych przez nas treści, które wyszukują internauci bezpośrednio zainteresowani danym tematem. Oznacza to, że tworząc merytoryczny i dobry jakościowo content, trafiamy do osób, które niosą się z zamiarem kupna danego produktu lub usługi i w tym celu szukają w sieci treści, które pomogą im dokonać właściwego wyboru. Linki prowadzące do stron ofertowych pomagają im trafić bezpośrednio do miejsca, w którym mogą znaleźć i kupić interesujące ich produkty. Najskuteczniejsze artykuły to te, które są pisane rzeczowo i obiektywnie.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Warto pamiętać też o tym, że sieć wartościowych linków nie tylko pomaga w pozyskaniu większej liczby potencjalnych klientów, ale również pozytywnie wpływa na ocenę strony przez roboty indeksujące, co będzie przekładało się na większą widoczność strony i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe.
Ważne jest to, aby publikacje sponsorowane nie zawierały zduplikowanej treści. Publikując treści, które już wcześniej znalazły się na innych portalach bądź na naszej tronie (np. w sekcji blogowej), możemy osiągnąć odwrotny efekt, a więc obniżenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Blogi
Blogi dają bardzo szeroką możliwość pozyskiwania linków zewnętrznych. Po pierwsze, możesz samodzielnie prowadzić bloga, którego otworzysz z myślą o wspieraniu swojej strony. Może znajdować się w on w jej strukturze bądź na zupełnie osobnej domenie. Zamieszczając w wartościowych poradnikach linki do produktów lub usług, dajesz czytelnikom możliwość przejścia do stron ofertowych. Oczywiście im wyżej wypozycjonowany będzie Twój blog, tym więcej przyniesie dla SEO strony.
Innym sposobem są agregatory blogów. Są to strony, na których pojawiają się artykuły publikowane na różnych blogach, związanych z daną tematyką. Jest to skuteczna metoda na dotarcie do czytelników, którzy są szukają informacji z danej branży. Przykładem takiego generatora jest Planeta SEO, czyli strona, gdzie publikowane są teksty blogowe dotyczące pozycjonowania serwisów internetowych, tworzone najczęściej przez ekspertów w tej dziedzinie i kierowane zarówno do innych specjalistów, jak i klientów agencji SEO/SEM.
Katalogi firm
Publikując linki do strony w katalogach firm, możemy osiągnąć naprawdę dobre efekty. Szczególnie jeśli zadbamy o to, aby znalazły się one w internetowych katalogach firm, ściśle powiązanych z branżą, w której prowadzimy swój biznes.
Oprócz linków prowadzących do strony możemy umieszczać w nich również dane teleadresowe firmy, co oznacza, że potencjalni klienci będą mieli bardzo ułatwiony kontakt. Szczególnie pozycjonowanie lokalne powinno uwzględniać ten sposób budowania profilu linków. Prowadzenie lokalnej firmy wiąże się bowiem z koniecznością pozyskania klientów z okolicy. Jednym z podstawowych działań w tym obszarze jest założenie i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma (zobacz “Wizytówka Google i jej rola w lokalnym e-commerce“).
Fora internetowe
Fora internetowe wciąż cieszą się dużą popularnością wśród internautów, ponieważ to właśnie na nich łatwo jest uzyskać eksperckie porady, które bazują na doświadczeniu i wiedzy. Jako ekspert w swojej dziedzinie możesz udzielać takich porad, zamieszczając w treści postów i odpowiedzi linki prowadzące do Twojej strony. Polecać w ich możesz zarówno produkty, które spełniają oczekiwania osób szukających na forum odpowiedzi, jak i treści poradnikowe, poprzez które utwierdzisz forumowiczów w tym, że znasz się na rzeczy i jesteś w ekspertem w danym temacie. Oprócz tego zdobycie kolejnego źródła linków zbudujesz w ten sposób także swój eksperci wizerunek i zyskasz zaufanie internautów.
Media społecznościowe
Skuteczne pozycjonowanie SEO sklepów internetowych i serwisów contentowych powinno maksymalnie różnicować źródła linków zewnętrznych. Kolejnym źródłem linków, bez którego trudno jest prowadzić biznes w sieci, są media społecznościowe. Użytkownicy YouTube’a, Facebooka, Instagrama czy Tik Toka szukają w social mediach bardzo szerokiej gamy informacji o produktach i usługach, porad, rankingów i innych treści, które pomagają w dokonaniu właściwej decyzji zakupowej.
Media społecznościowe to oczywiście nie tylko źródło linków, ale również najskuteczniejsza platforma do komunikacji z klientami i budowania z nimi dobrej relacji.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych – dlaczego jest ważne?
Linkowanie zewnętrzne wpisuje się w 3 podstawowe obszary SEO dla sklepu internetowego i serwisów contentowych. Przyniesie Twojej stronie liczne korzyści, które w efekcie przełożą się na opłacalność prowadzenia biznesu. Dlaczego zatem linki zewnętrzne są naprawdę ważnym elementem pozycjonowania strony?
- Linki zewnętrzne to czynnik rankingowy – Google oficjalnie potwierdza, że budowa profilu wartościowych linków jest czynnikiem, który pozytywnie wpływa na ranking strony w wynikach wyszukiwania.
- Lepsza trafność fraz kluczowych – linki zewnętrzne umieszczane są w treściach pod postacią anchor textów, którymi są frazy kluczowe dotyczące danego produktu lub usługi, np. fraza wiertarki udarowe podlinkowana do właśnie takiej kategorii produktowej w sklepie internetowym. Umieszczone w ten sposób linki zewnętrzne jasno informują o zawartości strony docelowej.
- Zwiększony ruch na stronie – linki zewnętrzne generują ruch na stronie. Im więcej różnych źródeł linków, tym więcej potencjalnych klientów swojego sklepu możemy pozyskać.
- Większe zaufanie klientów – niemalże nie da się stworzyć idealnego, kompleksowego artykułu, który w pełni wyczerpie temat. Dlatego możemy linkować do innych publikacji sponsorowanych bądź swojego eksperckiego bloga, aby dzielić się większą ilością pomocnych informacji.
- Szybsze indeksowanie stron – roboty indeksujące częściej odwiedzają strony, na których już były, dlatego warto dokonywać zmian w ich zawartości właśnie poprzez dodawanie treści z linkowaniem zewnętrznym. Wówczas roboty trafiają na linkowane strony, przyspieszając ich indeksowanie.
Źródła pozyskiwania linków – podsumowanie
Linki zewnętrzne są bardzo ważne pod kątem pozycjonowania strony. Dywersyfikacja ich źródeł może przynieść dla Twojej strony jeszcze większe korzyści, ponieważ pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców, którzy są potencjalnymi klientami Twojego e-commerce’u.
W połączeniu z content marketingiem (zobacz “Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Content marketing“), czyli tworzeniem wartościowych treści, może pomóc wyraźnie podnieść pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.