
Nie prowadzisz jeszcze firmowego bloga? Dowiedz się, jak blog wpływa na pozycjonowanie strony i przekonaj się, dlaczego warto zacząć prowadzić go już teraz.
Ten artykuł może Ciebie zainteresować: Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Content marketing
Czym jest blog?
Blog jest rodzajem strony internetowej lub jej częścią, która składa się z odrębnych, najczęściej uporządkowanych chronologicznie wpisów. Treści na blogu dotyczą zwykle konkretnych zagadnień, które kierowane są do osób wyrażających zainteresowanie danym tematem. W przypadku blogów firmowych dotyczą one branży, w której działa firma, opisują specyfikę branży, świadczone usługi lub sprzedawane produkty, oczywiście z myślą o zachęceniu odbiorców do dokonania zakupu.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Jak założyć własnego bloga?
Rozpoczęcie prowadzenia własnego bloga wymaga podjęcia kluczowej decyzji – czy blog ma znajdować się w obrębie naszej strony czy na zupełnie innej domenie. Blog na nowej domenie pozwoli Ci wzmacniać swoją stronę poprzez działania link-buildingowe (zobacz “Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Link-building“), natomiast blog w obrębie strony pomoże zbudować strukturę linkowania wewnętrznego, które również jest istotne dla pozycjonowania. Decyzję warto podjąć po konsultacji ze specjalistą SEO.
Po wybraniu jednej z opcji należy stworzyć nowy katalog na stronie lub postawić blog na nowej domenie.

O czym pisać na własnym blogu?
Blog jest medium cały czas pozostającym w czołówce tych, które stanowią skuteczny element kampanii content marketingowej. Klienci sklepów internetowych cenią blogi, uważając je za źródło przydatnych informacji, jakie okazują się pomocne w czasie podejmowania decyzji o zakupie. Własny blog firmowy powinien zatem zawierać treści cenne z punktu widzenia potencjalnego klienta. O jakich rodzajach treści mowa?
- Treści poradnikowe – wiele produktów może występować w różnych wariantach, charakteryzować się różnymi cechami w zależności od specyfikacji technicznej czy posiadania danych funkcji. Dlatego wyboru optymalnego rozwiązania często okazują się bardzo trudne. Poradniki pomogą potencjalnym klientom podjąć korzystną dla nich decyzję.
- Rankingi produktów – tego rodzaju treści cieszą się bardzo dużą popularnością wśród osób, które planują kupić dany produkt. Dzięki rankingom klienci są w stanie znaleźć najlepsze rozwiązania z określonej półki cenowej i możliwie jak najkorzystniej spożytkować swój budżet.
- Nowinki branżowe – pokaż swoim klientom, że jesteś zaangażowanym graczem na rynku i oferujesz im najnowocześniejsze rozwiązania. Dlatego warto na blogu zamieszczać nowinki z branży, które dla czytelników bloga będą nie tylko źródłem cennych informacji, ale również dowodem na to, że profesjonalnie podchodzisz do prowadzenia swojego biznesu.
- Opis działalności firmy – jeśli Twoja firma uczestniczy w branżowych wydarzeniach, np. targach czy konferencjach, jest laureatem branżowych lub konsumenckich nagród, pochwal się tym na swoim firmowym blogu. Dasz klientom kolejny powód, aby obdarzyli zaufaniem właśnie Ciebie.
Firmowy blog nie jest jedynym sposobem na zdobycie klientów. Więcej o tym dowiesz się z wpisu: Przyciągnięcie klientów na stronę sklepu – rola cen i pozycjonowania.
Pisanie tekstów na własnego bloga – samodzielnie czy przez copywritera?
Treści na firmowego bloga można tworzyć samodzielnie lub powierzyć to zadanie copywriterowi. Niezależnie od wybranej drogi prowadzenie bloga firmowego wymaga ścisłej i rzetelnej współpracy z agencją SEO, której zleca się pozycjonowanie strony (zobacz “Jak wybrać Agencję SEO do współpracy?“). Obydwa rozwiązania mogą być dla Ciebie mniej lub bardziej wygodne i korzystne, dlatego warto podjąć decyzję świadomie i z dokładną oceną swoich możliwości.
Pisanie tekstów na własną rękę
Teksty na bloga pisane przez klientów agencji SEO to najpewniejszy sposób na zachowanie ich merytorycznej poprawności. Szczególnie wtedy, kiedy branża jest trudna do zrozumienia przez laika (np. różnego rodzaju specjalistyczne technologie, usługi medyczne albo prawnicze) lub przez innowacyjność usług i produktów copywriterzy mają ograniczone pole w robieniu researchu.
Należy jednak pamiętać o tym, aby treści dostarczać regularnie. Z naszego doświadczenia wynika, że trudności mają z tym klienci, w których firmie zatrudnionych jest kilka osób i nie ma wśród nich specjalisty od marketingu. Wynika to głównie z dysponowania ograniczoną ilością czasu i licznymi obowiązkami każdego pracownika.
Oprócz tego trzeba wziąć pod uwagę fakt, że pisanie tekstów na bloga firmowego nie może opierać się wyłącznie o merytorykę treści, ale również musi uwzględniać wytyczne SEO i formatowania, wśród których możemy wymienić m.in.:
- nasycenie treści słowami kluczowymi;
- stosowanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego;
- stosowanie nagłówków H1-H6;
- pisanie optymalnej długości akapitów;
- wyróżniania najważniejszych informacji poprzez wytłuszczenie fragmentów treści;
- stosowanie wyliczeń i punktorów.
Techniczne wytyczne to wciąż nie wszystko, ponieważ teksty, które mają sprzedawać, powinny być pisane językiem korzyści. Na ekspertach w konkretnym temacie ciąży także ryzyko wpadnięcia w pułapkę wiedzy. Polega ona na tym, że osoba, która specjalizuje się w danej dziedzinie, może mieć problem z łatwym i klarownym wytłumaczeniem pewnych kwestii laikom.
Trzymanie się wszystkich powyższych warunków wymaga zdobycia konkretnych umiejętności, które posiadają copywriterzy.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Zlecenie tekstów copywriterom
Ze względu na charakter swojej pracy copywriterzy posiadają dość szeroką wiedzę ogólną. Niemożliwe jest jednak, aby byli ekspertami w każdej dziedzinie, dlatego dostarczane przez nich treści zwykle są weryfikowane pod kątem merytorycznym. W tym przypadku klienci agencji SEO powinni możliwie jak najszybciej po otrzymaniu treści nanieść ewentualne uwagi, aby móc zachować ciągłość publikacji. Opóźnienia mogą wpływać negatywnie na efekty pozycjonowania bloga oraz ogólną atmosferę współpracy.
Z copywriterem można nawiązać współpracę samodzielnie, jednak wygodniejszym sposobem jest skorzystanie z kompleksowych usług agencji SEO, która dostarcza treści napisane przez zatrudnionych w niej lub współpracujących z nią copywriterów.

Blog a pozycjonowanie – wpływ prowadzenia bloga na pozycjonowanie strony
Jeżeli zależy Ci na dobrych efektach działań SEO dla swojej strony internetowej, jednym z bardzo pomocnych w tym celu czynników będzie właśnie blog – pozycjonowanie serwisu będzie mogło dzięki niemu przynosić jeszcze korzystniejsze efekty. Jak blog wpływa na pozycjonowanie?
Większa liczba indeksowanych stron
Regularne prowadzenie bloga będzie wiązało się z tym, że roboty Google będą miały możliwość indeksowania większej liczby podstron. Jeżeli na blogu znajdzie się wartościowy content, który nie będzie duplikował się na innych stronach ani kanibalizował fraz kluczowych, wówczas Twoja strona stanie się lepiej widoczna w sieci.
Widoczność na większą liczbę fraz kluczowych
Prowadzenie bloga firmowego pozwala zwiększyć widoczność strony na różne frazy kluczowe. Ze względu na to, że czytelnicy bloga są skłonni czytać dłuższe treści niż na stronach ofertowych, możesz nasycać wpisy blogowe większą liczbą słów kluczowych, a także wykorzystać frazy long tail, które mają duży potencjał sprzedażowy. W tekście blogowym znacznie łatwiej jest umieścić frazy odpowiadające na konkretne zapytanie. Dla przykładu – w opisie kategorii lub produktu trudno byłoby umieścić frazę farby do ścian – jakie kolory są modne w 2022. Taki opis kategorii szybko by się zdezaktualizował i wymagał zmiany, tymczasem na blogu daje możliwość stworzenia poradnika na konkretny temat.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Blog daje więcej możliwości w budowaniu profilu linków. Czytelnicy wpisów blogowych mogą za pomocą linków przechodzić bezpośrednio na strony ofertowe. Roboty indeksujące z kolei także otrzymują informację na temat tego, które strony przede wszystkim chcesz indeksować.
Jakościowy content na blogu daje natomiast potencjał do pozyskiwania ruchu na stronie z różnych źródeł. Jeśli czytelnicy będą udostępniać Twoje wpisy, możesz liczyć na to, że internauci będą trafiać na Twoją stronę np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych (zobacz “Rodzaje źródeł wejść na stronę internetową“). Jest to bardzo cenne, ponieważ generowanie ruchu z zewnątrz wymaga dodatkowych nakładów finansowych, natomiast w tym przypadku są one niejako uwzględnione w kosztach prowadzenia bloga.
Odświeżanie zawartości strony
Roboty indeksujące częściej odwiedzają te strony, na których wykrywają aktualizacje. Regularne publikowanie treści na blogu wpłynie zatem na to, że boty będą miały więcej okazji do podniesienia oceny Twojej strony, m.in. ze względu na zawartość nasyconego frazami kluczowymi contentu czy rozbudowany profil linków.
Wydłużenie czasu przebywania na stronie
Długie i wyczerpujące temat treści sprawią, że użytkownicy poświęcą więcej czasu na zapoznanie się z zawartością wpisu. Nie do końca jest jasne czy czas spędzany na stronie jest czynnikiem rankingowym, jednakże jest to temat dość często poruszany przez Google, co może sugerować, że nie jest on bez znaczenia. Dłuższe przebywanie na stronie zwiększa prawdopodobieństwo tego, że internauta skorzysta z linkowania wewnętrznego i przejdzie na stronę ofertową w celu dokonania zakupu.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Podsumowanie
Blog firmowy wyraźnie wpływa na pozycjonowanie stron, zwiększając efekty działań SEO. Chcesz prowadzić bloga firmowego, na którym znajdą się wartościowe treści, angażujące czytelników i wpierające roboty w indeksowaniu stron? Skontaktuj się z agencją SEO KWISS i zacznij pozycjonować z nami swój blog.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.