Prowadzisz działalność lokalną? Kierujesz ofertę do mieszkańców danego miasta, gminy, powiatu lub dzielnicy? W takim razie zainwestuj w pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, z której korzysta ponad 95% internautów w Polsce, co oznacza przeszło 27 mln Polaków. Co zrobić, żeby odnieść sukces w SERP-ach (Search Engine Results Page)? Jak zdobyć wysokie pozycje na zapytania lokalne?
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Wizytówka Google Moja Firma
W Google warto pozycjonować nie tylko stronę. Wpisz w wyszukiwarkę zapytanie lokalne, np. fryzjer Katowice. Zwróć uwagę, że pod reklamami pojawia się mapa, a pod nią trzy wizytówki. Co zrobić, aby dane Twojej firmy znalazły się wśród nich? Załóż Wizytówkę Google Moja Firma). Żeby to zrobić, wejdź na stronę google.com/intl/pl_pl/business/ i wprowadź wymagane dane. Następnie Twoja firma musi jeszcze przejść przez weryfikację. Dopiero po tym kroku wizytówka może być widoczna w wynikach wyszukiwania. W zależności od konkurencji, dotarcie na wysokie pozycje może być łatwe, trudne albo bardzo trudne. Nie spodziewaj się jednak, że od razu po założeniu profilu będziesz pozyskiwać duży ruch z wyników lokalnych. Wizytówka wymaga optymalizacji i dopiero wtedy może przynosić oczekiwane rezultaty.
Sprawdź również: Pozycjonowanie stron – Gdańsk.
Od czego zależy pozycja w Google Maps? Oto kluczowe czynniki:
- Nazwa firmy – nie umieszczaj w niej wyłącznie słowa kluczowego, to zabronione regulaminem Google. Natomiast warto połączyć frazę z nazwą marki, np. Skup aut MaxAuto.
- Opis – masz do wykorzystania 750 zzs, ale najważniejsze jest pierwsze 250 zzs. To w tej części umieść najistotniejsze słowo kluczowe.
- Opinie – znaczenie ma ich liczba, długość i zawartość słów kluczowych. Lepiej, jeśli pojawiają się systematycznie niż wiele na raz. Warto zachęcać klientów do ich dodawania.
- Wypełnienie wizytówki i aktywność – dodaj wszystkie informacje w profilu i go aktualizuj. Umieszczaj wpisy, zdjęcia, informuj, czy firma pracuje w dni ustawowo wolne od pracy.
- Powiązanie wizytówki ze stronę – dodaj np. w zakładce kontakt w serwisie mapę Google z oznaczeniem siedziby Twojej firmy.
W tym wszystkim kluczowa jest systematyczność. Lokalne SEO, jeśli chodzi o wizytówki, nie przyniesie widocznych efektów z dnia na dzień. Prowadź profil i uzbrój się w cierpliwość. Jednocześnie śledź na google.com/intl/pl_pl/business/ statystyki wizytówki. Dzięki temu dowiesz się o liczbie wyświetleń, kliknięć i połączeń telefonicznych.
A jak sprawdzić widoczność strony na zapytania lokalne? Wiele informacji dostarczają profesjonalne narzędzia, np. w Google Search Console albo narzędziach takich jak Senuto czy Semstorm.
Content marketing na frazy lokalne
Działania z zakresu content marketingu są istotne zarówno, jeśli chodzi pozycjonowanie lokalne, jak i obejmujące frazy ogólne. Tylko co one właściwie oznaczają? Chodzi o tworzenie takich materiałów, które spowodują, że zaktywizujesz odbiorców. Internauta udostępni content w serwisie społecznościowym, prześle go znajomym e-mailem, udostępni llink do Twojej strony na blogu. Nie chodzi wyłącznie o treści. Content to również grafika, materiał video czy plik PDF z wynikami badania lub raport.
Zobacz także: Pozycjonowanie stron – Warszawa.
Czy pozycjonowanie lokalne stron powinno obejmować content marketing? Zdecydowanie tak. Podstawowe działanie to w tym zakresie to przygotowanie wartościowych artykułów sponsorowanych, zawierających linki prowadzące do Twojej strony. Najlepiej jeśli publikacja składa się nie tylko z tekstu, ale też z wykresów, wyników badań – im bardziej wartościowa będzie dla czytelnika, tym lepiej. O materiale możesz napisać na forach branżowych. Udostępnij go w serwisach społecznościowych na swoim profilu, a także na grupach lokalnych. Świetnie sprawdzą się portale lokalne.
Jakie mogą być efekty działań? W najgorszym przypadku pozyskasz tylko link SEO, który może przyczynić się do poprawy pozycji. Jeśli content trafi w oczekiwania czytelników, pozytywnie ich zaskoczy, to można liczyć na satysfakcjonującą liczbę wejść na stronę z zewnętrznych źródeł, a to pierwszy krok do konwersji na stronie. Pamiętaj, że linki prowadzące do strony są jednym z ważnych czynników rankingowych algorytmu Google.
Płatne kampanie lokalne Google Ads
Zanim Twoja strona pojawi się na wysokich pozycjach na słowa kluczowe w Google, minie trochę czasu. Natomiast musisz uzbroić się w cierpliwość – kampanie lokalne przynoszą efekt, ale przychodzi on z czasem, stopniowo. Z miesiąca na miesiąc widoczność powinna rosnąć, a co za tym idzie, zwiększać się będzie ruch w serwisie.
Równolegle postaw na kampanię lokalną w Google Ads. Zwróć uwagę, że w wynikach wyszukiwania w przypadku większości zapytań na górze rezultatów widnieją pozycje oznaczone jako reklama. Twoja strona może się na nich znaleźć nawet w dniu rozpoczęcia działań.
Zobacz również: Grafiki na stronie internetowej – wszystko co powinieneś wiedzieć.
Ogromną zaletą kampanii w Google Ads jest możliwość precyzyjnego targetowania reklam. Możesz m.in. zdecydować, że pokaże się ona tylko mieszkańcom określonego miasta i okolicy albo wybranych miast. Kampanię, w której celem są połączenia telefoniczne, możesz tak skonfigurować, że będzie się pojawiać wyłącznie w godzinach otwarcia biura, czyli kiedy ktoś odbierze telefon. Co więcej, system daje Ci bardzo duże możliwości pod względem monitorowania konwersji, czyli oceny opłacalności kampanii. Dzięki dostępnym narzędziom możesz wiedzieć, kiedy internauta zadzwonił do firmy po kliknięciu na stronie numeru telefonu bądź nawet po przepisaniu go.
W ramach Google Ads możesz się reklamować nawet wśród wizytówek Google Moja Firma. Wtedy nad nim pojawi się reklama dotycząca Twojej strony.
Pozycjonowanie lokalne – podsumowanie
Chcesz odnieść sukces w Google na lokalne frazy? Postaw na pozycjonowanie lokalne, ale jednocześnie prowadź kampanię Google Ads. Przychody, które dzięki temu osiągniesz, pozwolą Ci finansować SEO, które z tygodnia na tydzień powinno przynosić coraz lepsze rezultaty.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.