Z właścicielami sklepu internetowego Zapachnisci.com.pl współpracujemy od początku 2021 roku. Wraz z Klientem w 2022 roku przeprowadziliśmy migrację sklepu z CMS Shoper na WordPress ze wsparciem wtyczki WooCommerce oraz zmieniliśmy domenę.
Mimo tak dużych zmian zamknęliśmy rok 2022 75% wzrostem ruchu i ponad 50% wzrostem sprzedaży z kanału organicznego względem 2021 roku. Zobacz, jak udało nam się osiągnąć taki wynik!
Historia współpracy SEO
Początkowo sklep działał pod domeną Zapachnisci.pl. Początki naszej współpracy sięgają stycznia 2021, gdy przeprowadziliśmy dla Klienta analizę konkurencji:
- odlewkiperfum.pl,
- dekantyperfum.pl,
- e-scential.pl,
- przetestujperfumy.pl,
z której jasno wynikało, że naszymi głównymi money keywords będą słowa kluczowe związane z wyrażeniami:
- odlewki perfum,
- dekanty perfum,
- perfumy niszowe.
Po przeprowadzeniu analizy konkurencji przygotowany został audyt witryny (marzec 2021) wraz z przygotowaniem listy potrzebnych wdrożeń. W naszym modelu działania wszystkie potrzebne wdrożenia są przeprowadzane przez specjalistę SEO, stąd w kolejnych miesiącach skupiliśmy się przede wszystkim na optymalizacji technicznej serwisu oraz pracach contentowych.
Wdrażaliśmy także zmiany, które poza działaniami SEO miały wpłynąć pozytywnie na poprawę użyteczności serwisu oraz zwiększenie współczynnika konwersji.
W tym czasie widoczność serwisu znacząco wzrosła. Z poziomu:
- TOP3 — 2,
- TOP10 — 19,
- TOP50 — 720,
dotarliśmy w czerwcu 2021 roku do poziomu:
- TOP 3 — 19 (+850%),
- TOP 10 — 249 (+1210%),
- TOP50 — 4388 (+509%).
Na przełomie czerwca i lipca 2021 nastąpiła zmiana domeny z Zapachnisci.pl na domenę Zapachnisci.com.pl, co wymagało od nas wprowadzenia zmian w strategii.
W listopadzie 2021 rozpoczęliśmy prace nad stworzeniem nowego sklepu opartego o WordPress + WooCommerce. Byliśmy odpowiedzialni za przygotowanie nowego sklepu, migrację magazynu produktowego oraz przeprowadzenie migracji sklepu.
Poza przygotowaniem sklepu internetowego kluczowym zadaniem było wyeksportowanie 3000 produktów z CMS Shoper. Następnie przygotowaliśmy arkusz, w którym zaplanowaliśmy poprawne kategorie i dodatkowe atrybuty, których do tej pory nie było. Dzięki temu w obecnej wersji sklepu odwiedzający mają możliwość filtrowania produktów.
Zmiana CMS była także doskonałym momentem na dokonanie przebudowy w obrębie struktury liczącej ok. 6500 podstron. Pozwoliła nam również pozbyć się niechcianych podstron, dzięki czemu ograniczyliśmy thin content w obrębie domeny.
Po etapie przygotowań WooCommerce przeprowadziliśmy optymalizację nowego sklepu, przygotowaliśmy listę przekierowań, dzięki czemu mogliśmy rozpocząć migrację. Sam proces migracji trwał ok. 6h, a dla zachowania ciągłości sprzedaży w sklepie był przeprowadzany w późnych godzinach nocnych
O komentarz do wyżej wymienionych prac poprosiliśmy Piotra Wiśniewskiego oraz Mateusza Dominika, którzy współpracowali przy tworzeniu nowej wersji sklepu.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
W mojej opinii największym wyzwaniem podczas zmiany domeny oraz migracji sklepu Zapachniści wcale nie było przygotowanie się pod kątem SEO. To było oczywiście czasochłonne i wymagało wiele pracy zespołu, jednak robiliśmy to już wiele razy. Dokładnie wiedzieliśmy, co trzeba zrobić, by nie stracić dotychczasowych efektów pracy nad pozycjonowaniem witryny.
Prawdziwym wyzwaniem w tym projekcie było przygotowanie się do tej zmiany “pod klucz” nie tylko pod kątem SEO, ale też użyteczności serwisu, procesu sprzedażowego, obsługi Google Ads, Facebook Ads itd. Nic nie mogło pozostać pod znakiem zapytania, musieliśmy mieć pewność, że nie będzie żadnej przerwy w sprzedaży produktów w sklepie. Już przed migracją udało się osiągnąć satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe (m.in. z ruchu organicznego), dlatego nie mieliśmy żadnego marginesu błędu.
Dodatkowo, sklep mógł wystartować tylko pierwszego dnia miesiąca (zmiana operatora faktur), dlatego wszystko musiało być nie tylko odpowiednio przygotowane, ale sama migracja musiała zostać przeprowadzona bardzo sprawnie — zaczynaliśmy po północy, a rano nowy sklep musiał już działać i obsługiwać użytkowników.
Dzięki zaangażowaniu zespołu KWISS oraz bardzo dobrej i konstruktywnej komunikacji z Klientem, który brał czynny udział w przygotowaniach, udało nam się osiągnąć zamierzony cel i dziś możemy być dumni z osiąganych efektów.
Proces migracji strony był dla mnie wyzwaniem, do dziś pamiętam tworzenie i wdrażanie około 4 tysięcy przekierowań oraz wykluczanie podstron filtracji i paginacji, technicznej weryfikacji wszystkich URL-i (których razem z grafikami, filtrami i paginacją było ponad 14 tysięcy), poprawy grafik dla nowego layoutu, dostosowywania designu strony czy zmian adresów i / lub samego linkowania. W tworzeniu nowej struktury wykorzystałem dokumenty, które wykonaliśmy podczas prac na poprzednim CMSie.
Po zakończeniu procesu migracji strony zostało mi przydzielone nowe, duże zadanie – poprowadzenie projektu SEO ze wsparciem merytorycznym Piotra.
Plan na 2023 rok obejmuje dalsze prace nad optymalizację techniczną witryny oraz rozpoczęcie działań na rynkach anglojęzycznych.
Przez lata głównymi produktami w sklepie były próbki oryginalnych zapachów niszowych, a dziś możemy śmiało powiedzieć, że przebijamy się do świadomości Klienta jako pełnoprawna perfumeria, oferująca pełne flakony oryginalnych niszowych perfum, których często próżno szukać u konkurencji.
Efekty współpracy SEO 2021 vs 2022:
Google Search Console
Ze względu na zmianę domeny ograniczymy się w GSC do porównania Q4 2022 do Q4 2021:
W czwartym kwartale 2022 roku dzięki naszym działaniom sklep Zapachnisci.com.pl wygenerował 38.2 tysiące kliknięć w porównaniu do 18.6 tysięcy kliknięć w 2021 (+105%).
Liczba wyświetleń wzrosła z 366 tys. do 1,16mln (+245%).
Spadek średniego CTR miał związek ze znaczącym zwiększeniem ilości słów kluczowych, na które strona jest widoczna. Przy tego typu wzrostach widoczności jest to naturalna sytuacja.
Google Analytics
Ruch w sklepie Zapachnisci.com.pl wzrósł w 2022 roku o 75% w porównaniu do roku poprzedniego, co przełożyło się na 59% więcej sesji.
Najważniejsze jest, że dzięki wspólnemu wysiłkowi całego zespołu wygenerowaliśmy 50% więcej transakcji, co przełożyło się na wzrost przychodu z kanału organicznego o 56,78% w porównaniu do 2021. Udział ruchu organicznego w całym ruchu w serwisie wzrósł z 17.6% w 2021 roku do 27.8% w 2022 roku.
Roku ruch organiczny w 2022 roku odpowiadał za 34% wszystkich transakcji w sklepie.
Widoczność strony:
Przed zmianą domeny jej widoczność w czerwcu 2021 osiągnęła poziomy:
- TOP3 – 19
- TOP10 – 249
- TOP50 – 4388
W grudniu 2022 było to odpowiednio:
- TOP3 – 31 (+63%)
- TOP10 – 392 (+57%)
- TOP50 – 5258 (+19.8%)
Podsumowanie
O podsumowanie poprosiliśmy Damiana Urbana – właściciela marki Zapachnisci.com.pl
Zmiana platformy sklepu była dla nas sporym wyzwaniem. Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę, że dalszy rozwój naszej działalności, wiele pomysłów i planów jakie mieliśmy będzie możliwe dopiero po wykonaniu tego kroku. Pamiętam jak na jednym z pierwszych spotkań z Zespołem KWISS, po rozpoczęciu współpracy, wprost zostało powiedziane, że znacznie większe możliwości techniczne modyfikowania funkcjonalności sklepu internetowego oraz skuteczne działania SEO będą możliwe po uruchomieniu otwartej platformy WordPress/WooCommerce.
Oczywiście, jak w każdym tego typu wdrożeniu, mieliśmy wiele wyzwań, trudnych momentów. Jednakże dzięki ściśle określonemu harmonogramowi prac, regularnym, konstruktywnym spotkaniom z Zespołem KWISS w dniu 1 czerwca 2022 roku uruchomiliśmy z pełnym sukcesem nasz nowy sklep.
Z perspektywy czasu oceniam, że decyzja o zmianie platformy była nie tylko konieczna ze względów na znaczne ograniczenia wcześniej prowadzonych działań SEO, ale okazała się też strzałem w dziesiątkę, biorąc pod uwagę wyraźnie zauważalną skuteczność pozycjonowania strony przez Kwiss. Przełożyło się to bardzo szybko na zwiększoną sprzedaż produktów.
Jesteśmy niezwykle wdzięczni Zespołowi KWISS za codzienne zaangażowanie i wsparcie naszych działań, szczególnie podczas zmiany platformy sklepu. Profesjonalne podejście do projektu Zespołu KWISS, świadomość jak ważne jest dla klienta nieprzerwane, sprawne działanie sklepu internetowego oraz jego rozwój sprawia, że czujemy się niezwykle komfortowo i bezpiecznie. Dzięki temu możemy się skupić na bieżącej pracy i myśleć o kolejnych ambitnych wyzwaniach projektowych.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.