Semantyczne SEO to kluczowy czynnik sukcesu w dzisiejszym świecie marketingu internetowego. Optymalizacja treści nie polega już wyłącznie na stosowaniu słów kluczowych, ale na głębszym zrozumieniu semantyki. W artykule tym dowiemy się, dlaczego właściwe wykorzystanie semantyki jest niezbędne przy tworzeniu treści, aby osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć więcej ruchu na stronę.
Semantyczna wyszukiwarka, czyli jaka?
W okolicach 2013 roku Google stało się wyszukiwarką semantyczną. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że nie ogranicza się do dopasowywania wyników wyszukiwania wyłącznie na podstawie umieszczonych w treści na stronie słów kluczowych, ale odczytuje cały kontekst zawartości strony, dopasowując go do intencji wyszukującego treści internauty.
Takie działania wyszukiwarki jest znacznie korzystniejsze dla użytkownika, ponieważ gwarantuje lepsze dopasowanie wyników do zapytań, a przede wszystkim dostarcza treści w większym stopniu wyczerpujące temat.
Co zmienia semantyczne SEO?
Efektem semantycznego wyszukiwania jest znacznie lepsze dopasowanie wyników do zapytań użytkowników. Treści tworzone zgodnie z zasadami semantycznego SEO nie opierają się wyłącznie na słowach kluczowych, ale na powiązanych znaczeniowo i tematycznie faktach, podmiotach, wykorzystując odpowiednią nomenklaturę i terminologię oraz merytorykę skupiającą się na faktach.
Dzięki semantic SEO wyszukiwarki mogą zaproponować użytkownikom nie jedną prostą odpowiedź na pytanie, ale szerzej przedstawić zagadnienie, rozwiewając znacznie więcej wątpliwości i dostarczając kompleksową wiedzę na dany temat.
Semantyczne SEO sprzyja także poprawieniu wskaźników konwersji i sprzedaży. Dzieje się tak, dlatego że:
- strony zawierające treść stworzoną z zachowaniem zasad semantic SEO są lepiej pozycjonowane, z kolei wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania to więcej odwiedzin na stronie, które są warunkiem dokonania zakupu;
- treści tworzone według zasad semantycznego SEO udzielają więcej informacji i rozwiewają więcej wątpliwości, dzięki czemu użytkownicy stron są w stanie szybciej podjąć decyzję zakupową i wybrać właściwy dla siebie produkt.
Semantyczne SEO – jak tworzyć treści?
Semantyczne SEO pozwala tworzyć treści lepiej zrozumiałe, brzmiące bardziej naturalnie, a jednocześnie wyczerpujące daną tematykę. Poniżej znajdziesz najważniejsze wskazówki, które pozwolą Ci tworzyć artykuły zoptymalizowane pod kątem semantic SEO.
Nie upychaj w treści fraz kluczowych
Wyszukiwarka semantyczna grupuje ze sobą frazy, które wpisują się w tę samą intencję. Oznacza to, że Twoja strona może wyświetlać się wysoko nawet na frazy, których nie ma w treści. Nie oznacza to jednak, że fraz nie powinno się stosować w ogóle. Google nadal bierze je pod uwagę, jednak dzięki semantycznemu SEO nie musisz wielokrotnie używać podobnie brzmiących fraz, które zakłócają naturalną narrację tekstu, sprawiając, że brzmi on sztucznie.
Można zacząć także rezygnować ze sztucznie brzmiących fraz z długiego ogona. W semantycznych wyszukiwarkach sprawdza się opisywanie produktów wieloma atrybutami w sposób naturalny i zrozumiały.
Struktura treści
Zarówno dla użytkowników, jak i dla Google’a najważniejsze są treści znajdujące się u góry strony, jeszcze przed scrollowaniem produktów. Dlatego należy trzymać się zasady od ogółu do szczegółu, dzięki której jesteśmy w stanie na początku przedstawić najważniejsze informacje, a z kolejnymi akapitami zagłębiać się w szczegóły. Każdy śródtytuł powinien zawierać unikalną treść, której tematyka nie będzie powielona w kolejnych akapitach.
Przekazuj dużą dawkę wiedzy
Semantyczne artykuły warto rozbudowywać o informacje, których brakuje w treściach wyświetlających się w TOP10 wyników wyszukiwania. W znalezieniu wątków, które warto rozbudować, pomoże analiza fraz. Słowa kluczowe z małą liczbą wyszukań mogą okazać się cenną wskazówką do rozbudowy treści o rzadziej występujące, ale cenne dla użytkownika informacje.
Publikuj regularnie i aktualizuj treści
Jeśli będziesz publikować treści regularnie, Google będzie indeksował je szybciej. Dlatego w tworzeniu i publikacji treści w semantycznym SEO ważne są regularność i konsekwencja. Kolejną istotną kwestią jest aktualizowanie opublikowanych już treści, szczególnie jeśli zmieniła się ich intencja.
Długość i forma treści
W semantycznym SEO długość treści nie ma większego znaczenia. Istotniejsze jest to, aby temat został wyczerpany, a intencja internauty zaspokojona. Jeśli zatem konieczne jest do tego stworzenie długi artykułu, zrób to. W innych przypadkach znacznie lepszym rozwiązaniem może okazać się udzielenie konkretnej informacji.
Warto posiłkować się wysoko rankującymi stronami. Znajdująca się na nich treść powinna być dla Ciebie podpowiedzią, co zaspokaja intencje użytkowników. Dzięki temu łatwiej będzie Ci ustalić, czy potrzebujesz długiego lub krótkiego artykuły, tabel i wykresów, infografik, a może contentu wideo.
Używaj krótkich zdań i sformułowań
Zarówno algorytmy, jak i użytkownicy preferują krótkie i zrozumiałe sformułowania. Dlatego staraj się używać w treści zdań spełniających ten warunek. Istnieją różne darmowe narzędzia, które pozwalają sprawdzić, czy treść jest odpowiednio łatwo przyswajalna.
Skup się na faktach
Uczenie maszynowe wyszukiwarek pozwala im odróżniać od siebie fragmenty treści, które są faktami, od opinii autora. Oczywiście wyżej oceniane są fakty, dlatego w semantycznym SEO powinniśmy powstrzymać się od opiniowania, a skupić się na faktach, które można zweryfikować.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Podsumowanie
Semantyczne wyszukiwarki to nowa, lepsza jakość dla użytkowników internetu. Skuteczniejsze zaspokojenie ich intencji i dostarczenie wartościowszych informacji. Semantyczne SEO to także szansa na osiąganie lepszych rezultatów pozycjonowania stron i czerpania korzyści ze wszelkich następstw wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, czyli większego ruchu na stronie czy lepszych wskaźników konwersji i sprzedaży.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.