Na co dzień z wyszukiwarek internetowych korzystają miliony osób. Wydawałoby się zatem, że pozyskanie nowych klientów za pomocą wyszukiwarki to łatwa sprawa. Nic bardziej mylnego! Reklamy w wyszukiwarkach mogą przynosić rzesze nowych klientów, jednak muszą być odpowiednio przygotowane pod kątem marketingu internetowego. Przyjrzyjmy się zatem temu, jakie warunki musi spełniać reklama w wyszukiwarkach internetowych, aby mogła powiększać grono klientów Twojego biznesu.
Dlaczego reklama w wyszukiwarce to dobry sposób na pozyskanie nowego klienta?
Reklama w wyszukiwarce internetowej należy do najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania nowych klientów w sieci, mowa tu szczególnie o Google Ads. Reklama w wyszukiwarce, z której korzysta ponad 90% polskich internautów, pozwala bowiem elastycznie dopasowywać treści i formę reklamy, a także inne elementy kampanii do indywidualnych preferencji potencjalnych klientów.
Mnogość możliwości w kwestii optymalizacji reklamy pozwala precyzyjnie trafić do grupy, która wykazuje potencjał do zainteresowania się Twoją ofertą. Ponadto reklama w wyszukiwarkach pozwala optymalizować koszty pozyskiwania nowych klientów, dzięki czemu poszerzenia grona odbiorców swojej marki może być w pełni policzalne kosztowo.
Stwórz fikcyjną personę
Pozyskanie nowych klientów za pomocą reklam w wyszukiwarce wymaga dobrego rozeznania się w rynku. Znajomość potencjalnej grupy odbiorców znacznie ułatwi dotarcie do niej z komunikatem. W tym celu należy dokładnie zdefiniować społeczność, do której chce się kierować reklamy. Ważne są nie tylko jej cechy demograficzne, ale przede wszystkim styl życia, wyznawane wartości, preferowany ton komunikacji, zainteresowania, zachowania w sieci.
Im więcej informacji o grupie docelowej uda się pozyskać, tym łatwiej będzie stworzyć fikcyjną personę, do której kierowany ma być komunikat. Wówczas prostsze okaże się wybranie odpowiedniej formy reklamy i kanału komunikacji, a także stworzenie treści.
Wybierz cel reklamy
Reklama w Google umożliwia ustalenie celu kampanii. W przypadku poszerzenia grona odbiorców naszej marki odpowiedni będzie cel Pozyskiwanie nowych klientów. W ogólnym skrócie umożliwia on wyświetlanie reklam przede wszystkim nowym odbiorcom lub tylko i wyłącznie nowym odbiorcom.
W pierwszym przypadku możliwe jest ustalenie wyższych stawek (większe prawdopodobieństwo wyświetlenia reklamy) za wyświetlanie kampanii internautom, którzy nie są jeszcze klientami naszej firmy. W drugim instruujemy wyszukiwarkę, aby wyświetlała reklamę wyłącznie nowym klientom.
Ustawienie celu Pozyskiwanie nowych klientów możliwe jest w przypadku reklam Performance Max oraz w kampaniach w sieci wyszukiwania. Wymagane jest również posiadanie co najmniej tysięcznej bazy unikalnych odbiorców, na podstawie cech której, Google będzie dopasowywał nowych odbiorców reklamy.
Kampanie produktowe
Nowy klient musi zainteresować się ofertę i uznać, że jest ona atrakcyjna. Dlatego kampanie kreowane z myślą o pozyskaniu nowych klientów dla e-commerce powinny zawierać dobrze zaprojektowany feed produktowy. Powinna towarzyszyć temu także konkurencyjna oferta cenowa, ponieważ to właśnie cena jest tym elementem, na który szczególnie zwracają uwagę osoby robiące zakupy w internecie.
Formularze kontaktowe
Musimy jednak mieć na uwadze także to, że nie każda kampania mająca na celu pozyskanie nowego klienta musi być ukierunkowana na sprzedaż produktu. W niektórych przypadkach może zależeć nam np. na tym, żeby nowy skontaktował się z nami. Wówczas bardzo ważne jest opracowanie intuicyjnych i prostych formularzy kontaktowych lub umożliwienie skontaktowania się z naszą firmą w inny sposób. Wykorzystać można do tego przyciski call to action, umożliwiające wysłanie wiadomości, wykonanie połączenia telefonicznego czy stanowiące prośbę o kontakt do klienta ze strony firmy.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Podsumowanie
Reklama w wyszukiwarkach może być bardzo skutecznym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Szczególnie cenić mogą sobie ten sposób nowe firmy, którym zależy na szybkim efekcie, ponieważ kampanie reklamowe działają natychmiast po ich uruchomieniu, w przeciwieństwie do kampanii SEO, których efekty (choć długotrwałe) mogą pojawiać się dopiero po pewnym czasie.
Kolejnym plusem jest duża elastyczność kampanii w kwestii targetowanie reklam oraz dokładnego liczenia kosztów pozyskania nowego klienta. Dzięki tym cechom reklam w wyszukiwarce możemy w pełni kontrolowany sposób poszerzać grono odbiorców swojej marki.
Zobacz również inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.