
W pierwszym wpisie z naszej miniserii rozwialiśmy wątpliwości dotyczące tego, czy w 2025 roku, a więc w nieodwracalnie postępującej dobie sztucznej inteligencji, wciąż jest praca dla copywriterów. Mało tego – wciąż ma to sens i przyszłość. Dzisiaj omówimy szanse i wyzwania, jakie czekają na copywriterów w czasie ekspansji AI. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i
Dlaczego wciąż warto zostać copywriterem w 2025 roku?
Biznesy promujące się w sieci wciąż potrzebują treści tworzonych przez człowieka. Ich przekrój jest bardzo szeroki – od obszernych i wyczerpujących artykułów eksperckich przez brandowy storytelling i budowanie perony marki aż po krótkie, ale chwytliwe i perswazyjne komunikaty UX-owe. Właśnie to stanowi zasadniczą szansę dla człowieka w content marketingu doby AI. Szans tych jest jednak znacznie więcej.
Odskocznia do pracy w marketingu
To temat na zupełnie inną dyskusję, choć warto wspomnieć, że – niekoniecznie słusznie i sprawiedliwie – specjalizacja copywriterska jest uznawana za początek drogi do pracy w szeroko zakrojonym marketingu. I choć copywriter może dobrze wykonywać swoją pracę przez całe zawodowe życie, to fakt jest faktem, że to właśnie ta gałąź marketingu oferuje najniższy próg wejścia. Praca w zespole, np. w agencji SEO, agencji kreatywnej czy obsługującej social media, może być doskonałą odskocznią do poszerzania horyzontów.
Zapotrzebowanie na specjalistyczną wiedzę
W tym przypadku możemy mówić zarówno o szansie, jak i wymogu. Zalew Internetu treściami wątpliwej jakości zrodził zapotrzebowanie na ekspercki content. Jeśli dobrze czujesz się w jakiejś specjalizacji, np. w tematach prawnych, medycznych, technicznych, finansowych lub jakichkolwiek innych, możesz zaoferować swoim klientom know-how i treści nasączone specjalistyczną wiedzą. W dodatku pisane branżowym językiem, z dużą dozą swobody i czucia tematu.
… AI
Czy sztuczna inteligencja może być szansą dla copywriterów, skoro cały czas mówimy o niej jako o zagrożeniu? Paradoksalnie to właśnie AI może pobudzić copywriterów do pracy. Wykorzystanie modeli językowych do pisania tekstów sprawia, że praca staje się łatwiejsza i zajmuje mniej czasu. Sztuczna inteligencja może też wyrwać Cię z marazmu, zaproponować rozwiązania, które przełamią urate w głowie copywritera schematy. W ten sposób odkryjesz na nowo to, co wydawało Ci się doskonale znajome, a przy tym odzyskasz radość z pracy i oddalisz wizję wypalenia.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Czy każdy może zostać copywriterem w 2015 roku?
Oczywiście, że nie. Bycie copywriterem nie jest dzisiaj ścieżką dla każdego. Zresztą nigdy nie było – ze względu na dość niski próg wejścia w ten zawód zaczęło trudnić się nim zbyt wiele osób, które przez brak predyspozycji, a co za tym idzie – wystarczających kompetencji – zrobiły copywriterom nieco złą prasę.
Jeśli chcesz (nadal) realizować się jako copywriter, musisz zatem wykorzystać swoją smykałkę do posługiwania się słowem pisanym i szlifować swój talent. Copywriting to wszak tylko (i aż) rzemiosło, do którego trzeba się dobrze przygotować.
Wyzwania dla copywritera w dobie AI
Co zrobić, żeby móc rozwijać się jako copywriter w erze sztucznej inteligencji i móc znaleźć swoje miejsce w tej branży?
- Bądź otwarty na nowe technologie i nieco inny tryb pracy. Traktuj narzędzia AI jako sprzymierzeńców, którzy wykonają za Ciebie kawał roboty.
- Szlifuj umiejętności wykraczające poza pisanie. Zdobądź wiedzę na temat brandingu, SEO oraz oczywiście AI.
- Znajdź swoją niszę. Określ, czy wolisz opracowywać krótkie i zwięzłe teksty UX czy może jednak lepiej czujesz się w wyczerpujących eksperckich artykułach.
- Znajdź swoją niszę. W przyszłości łatwiej będzie copywriterom, którzy specjalizują się w danej dziedzinie, posiadają wiedzę, znają żargon i specyfikę odbiorców.
- Poznawaj narzędzia AI i ucz się wykorzystywać ich możliwości. Pamiętaj – ChatGPT nie musi pisać treści od początku do końca. O wiele lepsze efekty osiągniesz, prosząc narzędzia AI o research, sprawdzenie tekstów czy przygotowanie konspektu.
- Dodawaj coś od siebie. Automatyzacja jest kusząca ze względu na czas i cenę. Jednak to copywriter może nadać treściom ludzki charakter i sprawić, że będą wyróżniały się na tle innych.
Chcesz wiedzieć, na jakie zmiany w pracy copywritera przygotować się w nadchodzącym czasie. Poświęcimy temu ostatni już wpis z naszej miniserii. Omówimy w nim specyfikę tworzenia i edytowania treści wspólnie z narzędziami AI oraz podpowiemy, z jakimi przyzwyczajeniami warto już teraz zacząć się rozstawać.

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.
Więcej artykułów




