Pozycjonowanie lokalne Toruń – na czym polega i co jest jego celem?
Pozycjonowanie stron internetowych to działania, które mają na celu budowanie lepszej widoczności i osiąganie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Czym zatem wyróżnia się lokalne SEO w Toruniu. Jest to w zasadzie ten sam zakres działań, z tym że dążący do osiągnięcia tych celów na lokalny rynku. Innymi słowy, pozycjonowanie lokalne w Toruniu ma pomóc w poprawie widoczności strony na słowa kluczowa zawierające określenie lokalizacji, np. Toruń, okoliczne miejscowości, województwo kujawsko-pomorskie czy nawet dzielnice Torunia. Przykładowe frazy kluczowe, które wykorzystuje się w lokalnym SEO w Toruniu to np.:
- słowo kluczowe + Toruń;
- słowo kluczowe + Zakrzewko;
- słowo kluczowe + kujawsko-pomorskie;
- słowo kluczowe + Toruń Glinki.
Poza stosowaniem lokalnych fraz kluczowych pozycjonowanie stron www w Toruniu wymaga też założenia i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma, która daje bardzo duże możliwości dla stron prowadzących lokalne SEO. Poza tym, wszystkie pozostałe działania odpowiadają tym, które prowadzi się w ramach ogólnego SEO.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pozycjonowanie stron Toruń – po co pozycjonować strony lokalnie i jakie przyniesie to korzyści?
Korzyści, jakie niesie pozycjonowanie lokalne stron w Toruniu to ciąg zależności, które mogą odbić się pozytywnie tak naprawdę na całej Twojej działalności, a nie tylko na stronie internetowej. Co zatem zyska Twoja firma? W jaki sposób lokalne SEO w Toruniu przyczyni się do osiągania przez Ciebie lepszych wyników biznesowych?
- Zasadniczym efektem pozycjonowania w Toruniu będą poprawa widoczności strony i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
- Powyższe są warunkiem koniecznym do zwiększenia ruchu na stronie.
- Z kolei większa liczba potencjalnych klientów na stronie to fundament do zwiększenia sprzedaży. W tym miejscu musisz wziąć pod uwagę, że wyniki sprzedaży będą zależeć nie tylko od wyników SEO, ale też od atrakcyjności oferty czy rozwiązań z zakresu User Experience.
To tylko łatwo mierzalne efekty SEO w Toruniu. Poza tym możesz liczyć także na wiele innych korzyści, m.in. lepszą rozpoznawalność swojej marki, a także zwiększone zaufanie klientów, które będzie wynikało m.in. z dobrej widoczności w wynikach wyszukiwania, opinii innych klientów oraz dzielenia się wiedzą i praktycznymi poradami w publikowanych treściach poradnikowych. Wszystko sprowadza się do coraz śmielszego zaznaczania swojej pozycji na rynku i zyskiwania przewagi nad konkurencją.
Pozycjonowanie stron www Toruń – jakie działania obejmuje lokalne SEO?
Nie zaczniemy prowadzić żadnych działań w ramach pozycjonowania, zanim nie przeprowadzimy rzetelnego audytu SEO. Czym jest, na czym polega i dlaczego jest tak ważny? Jest to dogłębna analiza wszystkich elementów strony internetowej, które są oceniane przez algorytmy wyszukiwarek, a jednocześnie wpływają na komfort i bezpieczeństwo użytkowania strony przez internautów.
Dopiero na podstawie raportu z audytu można wskazać obszary strony wymagające optymalizacji oraz ustalić skuteczną strategię SEO.
Techniczne SEO – optymalizacja strony
Pozycjonowanie stron w Toruniu należy zacząć od technicznej optymalizacji serwisu. Polega ona na eliminacji błędów występujących na stronie oraz wdrożeniu rozwiązań, dzięki którym będzie ona lepiej oceniana zarówno przez użytkowników, jak i roboty indeksujące. Kwestie, które należy rozwiązać to m.in. bezpieczeństwo korzystania z serwisu, responsywność strony, czas ładowania strony, błędy 404, problem duplikacji treści i wiele innych.
Content marketing
Marketing treści to ważny element pozycjonowania lokalnego stron w Toruniu. W ramach realizowania strategii content marketingowych tworzymy treści, takie jak m.in. opisy kategorii produktowych czy unikalne opisy produktów. Mają one na celu przedstawienie oferty w jak najlepszym świetle i przekonanie klienta do dokonania zakupu. Oczywiście pozostają niezwykle ważne także dla robotów indeksujących. Odpowiednio zoptymalizowana treść, nasycona lokalnymi słowami kluczowymi, pozwala lepiej pozycjonować stronę.
Content marketing to także sekcja blogowa. Dzięki fachowym poradnikom, rankingom produktów czy inspiracjom możesz budować swoją pozycję jako eksperta, co pozwala skuteczniej budować zaufanie wśród klientów.
Link-building
Jak sama nazwa wskazuje, jest tu mowa o budowaniu sieci linków, które mają prowadzić do Twojej strony z zewnętrznych portali. Im wyższa jakość linków (rozumiemy przez to linki umieszczone na portalach o wysokiej widoczności i dużym ruchu), tym bardziej wzmacnia się SEO Twojej strony, a źródła ruchu na stronie są bardziej zdywersyfikowane.
Linki pozyskuje się m.in. z:
- publikacji sponsorowanych – w pozycjonowaniu lokalnym w Toruniu warto publikować treści sponsorowane w na portalach lokalnych lub związanym tematycznie z branżą, w której działa Twoja firma;
- wpisów na forach internetowych;
- komentarzy pod artykułami;
- postów w mediach społecznościowych.
Wizytówka Google Moja Firma
Na deser zostawmy niezwykle ważny element lokalnego pozycjonowania stron internetowych w Toruniu, jakim jest Wizytówka Google Moja Firma. Jest to bezpłatne narzędzie, które odgrywa coraz istotniejsza rolę w promocji biznesów w sieci. Z drugiej strony internauci również coraz bardziej doceniają jej przydatność w wyszukiwaniu ciekawych ofert.
Co takiego oferuje wizytówka Google Moja Firma, że nie należy pomijać w lokalnym pozycjonowaniu stron w Toruniu?
- Wizytówka pozwala umieścić znacznik firmy na Google Maps. Jest to bardzo pomocne dla klientów, którzy chcą odwiedzić stacjonarny punkt Twojej firmy. Pomaga także w wyszukiwaniu, ponieważ szukanie ofert lokalnych firm bardzo często odbywa się właśnie za pomocą map Google.
- Dzięki wizytówce możesz zbierać opinie i oceny od zweryfikowanych użytkowników. Pozwala to zbudować zaufanie wśród klientów, którzy przykuwają ogromną wagę do ocen innych użytkowników.
- Możesz też udzielić kluczowych informacji na temat Twojej firmy. Na przykład podać dokładne dane kontaktowe i adresowe, poinformować o godzinach otwarcia czy ogólnym profilu działalności.
- Wizytówka Google Moja Firma pozwala też odpowiadać na pytania dotyczące działalności Twojej firmy.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Czy lokalne SEO w Toruniu to rozwiązanie dla Twojej firmy?
Świadczysz usługi mieszkańcom swoich okolic lub prowadzisz sprzedaż stacjonarną? Nie mamy zatem żadnych wątpliwości, że lokalne SEO w Toruniu to rozwiązanie skrojone na miarę potrzeb Twojej firmy. Jeśli zależy Ci na dobrej widoczności strony i pozyskiwaniu nowych klientów właśnie za sprawą swojego serwisu www, zdecyduj się na pozycjonowanie lokalne. Przykładowe biznesy, które dzięki lokalnemu SEO rozwijają swoją działalność i cieszą się lepszymi efektami sprzedaży oraz zwiększonym zaufaniem klientów, to m.in.:
- stacjonarne sklepy branżowe i specjalistyczne, np. sklepy z osprzętem elektroniczny, sklepy ogrodnicze, motoryzacyjne, budowlane, medyczne itp.;
- branża hotelowo-gastronomiczna, m.in. hotele, hostele, pola kempingowe, agroturystyka, restauracje, puby;
- firmy świadczące usługi z zakresu pomocy edukacyjnej i zawodowej, np. korepetycje, webinary, szkolenia online, kursy zawodowe;
- firmy świadczące usługi na miejscu, np. warsztaty motoryzacyjne, serwisy komputerowe, serwisy AGD / RTV, warsztaty ślusarskie, krawieckie, zegarmistrzowie itp.;
- przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, np. adwokaci, notariusze, rzecznicy, architekci, psychologowie, doradcy prawni, finansowi czy ubezpieczeniowi itp.;
- placówki medyczne, np. prywatne kliniki i przychodnie, gabinety stomatologiczne, gabinety masażu i fizjoterapii, przychodnie weterynaryjne;
- fachowcy techniczni świadczący usługi z dojazdem do klienta, np. elektrycy, hydraulicy, firmy remontowe;
- firmy z branży beauty, np. salony kosmetyczne i fryzjerskie czy studia makijażu, tatuażu i piercingu;
- zakłady przemysłowe, które zbytu szykują przede wszystkim na rynku lokalnym;
- firmy, które świadczą usługi komunalne i porządkowe, np. wywóz odpadów, sprzątanie, czyszczenie dachów i elewacji itp.
Dlaczego pozycjonowanie lokalne w Toruniu, a nie ogólne SEO?
Zastanawiasz się, dlaczego wychodzimy do Ciebie z ofertą lokalnego SEO w Toruniu, zamiast zaoferować szerzej zakrojone działania? Odpowiedź jest prosta – chcemy, żeby Twoja firma szukała klientów tam, gdzie oni faktycznie się znajdują, a ponadto nie marnowała środków finansowych na bezowocne konkurowanie z potentatami, którzy dysponują takimi budżetami na SEO, jakie są nieosiągalne dla małych, lokalnych graczy.
Możemy łatwo zobrazować to, podając taki przykład:
Jesteś właścicielem lokalnego sklepu ogrodniczego. W celu zakupienia roślin, sadzonek, narzędzi ogrodowych, nawozów i wielu innych branżowych artykułów odwiedzają Cię mieszkańcy Torunia i okolicznych miejscowości. Co by się stało, gdybyśmy spozycjonowali Twoją stronę nawet w TOP1 wyników wyszukiwania na frazy kluczowe związane z Twoją ofertą, np. sadzonki pomidorów, narzędzia ogrodowe, nawozy? Prawdopodobnie nic!
Wynikałoby to z faktu, że wiele zapytań pochodziłoby z zupełnie innych części kraju – mieszkańcy Białegostoku, Gdańska czy Łodzi nie będą robić zakupów w sklepie ogrodniczym w Toruniu. Szukajmy zatem klientów tam, gdzie oni faktycznie są. Pozycjonowanie lokalne pozwoli nam dotrzeć do osób mieszkających w okolicy i wyszukujących produkty, które znajdują się w Twojej ofercie.
Nie przepalaj budżetu na walkę z potentatami
SEO Toruń – ile to kosztuje?
Trudno jednoznacznie wskazać, ile kosztuje pozycjonowanie stron w Toruniu. Na finalne koszty lokalnego SEO zawsze wpływają różne czynniki, takie jak m.in.:
- raport audytu SEO – na podstawie analizy ustalamy, jakie działania na stronie są niezbędne, pozwala nam to m.in. określić liczbę niezbędnych roboczogodzin, jakie musimy poświęcić na pracę nad danym serwisem;
- rodzaj i wielkość strony – rozbudowane i funkcjonalne sklepy internetowe będą wymagały więcej pracy niż niewielkie strony o charakterze contentowym;
- budżet na content marketing i link-building – od tego, jakie środki przeznaczysz na tworzenie treści i publikacje sponsorowane, również zależeć będzie całkowity koszt pozycjonowania w Toruniu.
Jak poszczególne obszary SEO wpływają na całkowitą cenę pozycjonowania stron www w Toruniu? Szczegółowy wpływ działań na cenę pozycjonowania poznasz w naszych blogowych wpisach, w których dużo uwagi poświęciliśmy temu, w jaki sposób generują się i są naliczane koszty SEO. Więcej szczegółów na:
Pozycjonowanie stron internetowych Toruń – zacznij współpracę z Agencją SEO KWISS
Czas, aby Twoja firmowa strona internetowa wreszcie przysłużyła się całemu biznesowi. Masz w rękach narzędzie, które może pozwolić Ci pozyskiwać nowych lokalnych klientów, którzy szukają w sieci podobnych ofert do Twojej. Pozwól, że damy Ci możliwość wykorzystania pełni jego możliwości.
Chcesz dogonić lub zdystansować konkurencję? Zależy Ci na wzmożeniu ruchu na stronie i przekuciu go na zwiększone wskaźniki sprzedaży? Skontaktuj się z nami! Przedstaw nam swój serwis www, opowiedz o firmie, branży i konkurencji. Pozwól nam prowadzić skuteczne działania SEO i przekonaj się, jak bardzo lokalne SEO w Toruniu może odmienić Twój biznes.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.