Oferta Twojej bydgoskiej firmy kierowana jest przede wszystkim do okolicznych klientów? Świadczysz usługi lub sprzedajesz stacjonarnie produkty głównie mieszkańcom Bydgoszczy lub województwa kujawsko-pomorskiego? Chcesz przy tym, żeby w rozwoju firmy pomogła Ci strona www? Rozwiązaniem, dzięki któremu możesz osiągnąć zamierzone cele, jest lokalne pozycjonowania stron internetowych w Bydgoszczy.
W niniejszej ofercie dokładnie tłumaczymy, czym jest i na czym polega lokalne SEO w Bydgoszczy. Przedstawiamy działania, jakie prowadzimy w ramach pozycjonowania lokalnego – dowiesz się, co obejmuje techniczna optymalizacja strony, czym jest lokalne SEO on-site oraz off-site, a także poznasz dodatkowe działania, jakie należy prowadzić w ramach lokalnego pozycjonowania stron www w Bydgoszczy, aby można było liczyć na satysfakcjonujące efekty. Przekonaj się, dlaczego warto pozycjonować swoją stronę lokalnie z Agencją SEO KWISS i sprawdź, jakie korzyści lokalne SEO przyniesie nie tylko Twojemu serwisowi www, ale całemu biznesowi.
Lokalne SEO Bydgoszcz w pigułce – o co chodzi z tym pozycjonowaniem?
Pozycjonowanie stron w Bydgoszczy to działania, które mają pomóc w poprawie widoczności twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Cele podejmowanych działań to widoczność strony na jak największą liczbę fraz kluczowych związanych z Twoją ofertą oraz osiągnie możliwie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie lokalne w zasadzie nie różni się niczym szczególnym od ogólnego SEO. Zasadniczą różnicę stanowi wykorzystanie lokalnych fraz kluczowych, tj. zawierających określenie miasta, województwa lub dzielnicy. Pozycjonowanie stron internetowych w Bydgoszczy skupia się zatem na wykorzystaniu w treści na stronie takich fraz, jak np.:
- mechanik samochodowy Bydgoszcz;
- produkcja profili stalowych kujawsko-pomorskie;
- kosmetyczka Bydgoszcz Okole.
Działaniem charakterystycznym dla lokalnego pozycjonowania jest też utworzenie i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to darmowe narzędzie, które daje wiele możliwości lokalnym firmom. Szczegółom przyjrzymy się w dalszej części opisu.
Pozycjonowanie stron w Bydgoszczy – standardowe działania SEO
Poza tym w ramach lokalnego SEO w Bydgoszczy stosuje się te same działania, które wykorzystuje się w ogólnym pozycjonowaniu. Co do nich zaliczamy?
- Techniczna optymalizacja strony – czyli zmiany w technicznej warstwie serwisu. Ich celem jest poprawa funkcjonalności i bezpieczeństwa strony, aby była ona lepiej oceniana przez użytkowników i roboty indeksujące.
- Content marketing – czyli umieszczenie na stronie treści, zawierającej optymalną liczbę fraz kluczowych, pomagających w pozycjonowaniu.
- Link-building – publikowanie treści na zewnętrznych portalach i umieszczanie w nich linków prowadzących do Twojej strony. Pomaga to dywersyfikować źródła ruchu i zwiększać świadomość marki.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pozycjonowanie stron Bydgoszcz – czy to dla mnie?
Jeśli prowadzisz lokalny biznes, nie musisz długo zastanawiać się nad tym, czy pozycjonowanie stron www Bydgoszczy to rozwiązanie, które wpisze się w Twoje potrzeby. Tak naprawdę każda działająca na lokalnym rynku firma może wykorzystać potencjał, jaki tkwi w SEO. Oczywiście warunkiem jest chęć bycia widocznym i pozyskiwania klientów właśnie za pośrednictwem strony internetowej. Z pozycjonowania lokalnego w Bydgoszczy, województwie kujawsko-pomorskim i innych lokalizacjach, korzystają m.in. takie firmy, jak m.in.:
- stacjonarne sklepy branżowe i specjalistyczne, np. sklepy z osprzętem elektroniczny, sklepy ogrodnicze, motoryzacyjne, budowlane, medyczne itp.;
- branża hotelowo-gastronomiczna, m.in. hotele, hostele, pola kempingowe, agroturystyka, restauracje, puby;
- firmy świadczące usługi na miejscu, np. warsztaty motoryzacyjne, serwisy komputerowe, serwisy AGD / RTV, warsztaty ślusarskie, krawieckie, zegarmistrzowie itp.;
- przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, np. adwokaci, notariusze, rzecznicy, architekci, psychologowie, doradcy prawni, finansowi czy ubezpieczeniowi itp.;
- fachowcy techniczni świadczący usługi z dojazdem do klienta, np. elektrycy, hydraulicy, firmy remontowe;
- firmy z branży beauty, np. salony kosmetyczne i fryzjerskie czy studia makijażu, tatuażu i piercingu;
- firmy, które świadczą usługi komunalne i porządkowe, np. wywóz odpadów, sprzątanie, czyszczenie dachów i elewacji itp.;
- placówki medyczne, np. prywatne kliniki i przychodnie, gabinety stomatologiczne, gabinety masażu i fizjoterapii, przychodnie weterynaryjne;
- firmy świadczące usługi z zakresu pomocy edukacyjnej i zawodowej, np. korepetycje, webinary, szkolenia online, kursy zawodowe;
- zakłady przemysłowe, które zbytu szykują przede wszystkim na rynku lokalnym.
Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz – co zyska moja firma?
Zacznijmy od mierzalnych korzyści, które pozycjonowanie stron internetowych w Bydgoszczy możesz przynieść Twojej firmie. Stanowią one logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy, gdyż jedna korzyść wynika bezpośrednio z drugiej. Kolejno po sobie będziesz zauważać bowiem:
- poprawę widoczności strony na frazy lokalne związane z Twoją działalnością oraz regionem;
- wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne;
- zwiększony ruch na stronie, którego źródłem są wyniki wyszukiwania organicznego;
- większą liczbę sprzedaży, która nie byłaby możliwa bez większej liczby odwiedzin potencjalnych klientów na stronie.
To jednak nie wszystko. Dobra widoczność strony w Google przełoży się także na trudniej mierzalne, ale niezwykle istotne dla Twojego biznesu korzyści. Przede wszystkim Twoja marka stanie się lepiej rozpoznawalna wśród lokalnej społeczności. Zarówno doczasowym, jak też nowym i potencjalny klientom łatwiej będzie obdarzyć ją zaufaniem, co przełoży się na lojalne pozostanie przy Twojej ofercie lub większe prawdopodobieństwo skorzystania z niej po raz pierwszy.
Pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy czy ogólne SEO? Co wybrać?
Zastanawiasz się, dlaczego proponujemy Ci właśnie lokalne pozycjonowanie stron w Bydgoszczy zamiast ogólnego SEO. Aby wyjaśnić Ci znaczenie pozycjonowania lokalnego, posłużymy się prosty przykładem.
Załóżmy, że prowadzisz w Bydgoszczy warsztat motoryzacyjny. Jesteś świetnym fachowcem i cenionym mechanikiem, dlatego z Twoich usług korzystają nie tylko mieszkańcy Bydgoszczy, ale też okolicznych miejscowości, dajmy na to w promieniu 30 kilometrów.
Lokalne SEO Bydgoszcz – szukamy klientów tam, gdzie oni są
Teraz wyobraź sobie, że pozycjonujemy Twoją stronę na frazy mechanik samochodowy, warsztat motoryzacyjny, naprawa zawieszenia i podobne frazy związane z Twoją branżą. Nawet jeśli uda nam się osiągnąć dużą widoczność i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, może nie przynieść to żadnych efektów. Dlaczego?
Ponieważ większość zapytań będzie pochodziła z innych rejonów Polski – mieszkańcy Krakowa, Szczecina czy Wrocławia raczej nie skorzystają z usług mechanika w Bydgoszczy. W związku z tym nie ma sensu przepalać budżetu na działania, które na nic się zdadzą. Zdecydowanie korzystniej jest podjąć działania, które trafią dla klientów, którzy faktycznie noszą się z zamiarem skorzystania z Twojej oferty.
Unikamy konkurencji z dużymi graczami
Weźmy teraz pod lupę inny przykład. Prowadzisz mały sklep z kosmetykami w centrum miasta. Chcesz wypozycjonować swoją stronę wysoko na frazy, takie jak np. kremy do twarzy, kremy do rąk, szampony do włosów itp. Musisz wziąć pod uwagę to, że konkurowanie z dużą ogólnopolską siecią sklepów z kosmetykami może być bardzo trudne, ponieważ z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa dysponuje ona nieporównywalnie większym budżetem na SEO niż mały lokalny sklepik. Pozycjonując się lokalne, unikasz konkurencji z rynkowym gigantem, a ponadto masz możliwość wykorzystania potencjału content marketingu do zyskania sympatii lokalnej społeczności.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy? Szczegółowy opis działań
Lokalne SEO w Bydgoszczy może przynieść oczekiwane efekty tylko pod warunkiem regularnego i konsekwentnego prowadzenia działań na różnych obszarach. Ważne jest to, żeby podejmować czynności, które są adekwatne do problemów występujących na stronie oraz pozwolą wykorzystać tkwiący w niej potencjał. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań w zakresie pozycjonowania, zawsze przeprowadzamy audyt SEO.
Jest to dogłębna analiza wszystkich elementów, które są brane pod uwagę w ocenie serwisu przez roboty indeksujące. Pozwala nam znaleźć błędy oraz obszary wymagające optymalizacji. Bez przeprowadzenia audytu podejmowanie jakichkolwiek działań byłoby niczym gra w ruletkę. Wyniki audytu pozwalają natomiast świadomie ułożyć strategię SEO i konsekwentnie ją realizować.
SEO on-site
Techniczna optymalizacja strony
W tym miejscu mówimy o absolutnej podstawie SEO. Bez optymalizacji technicznej kolejne działania SEO najpewniej nie przyniosłyby żadnych efektów. W tym obszarze podejmuje się czynności, które mają na celu:
- eliminację technicznych błędów występujących na stronie;
- poprawę bezpieczeństwa korzystania ze strony przez użytkowników;
- skrócenie czasu ładowania strony;
- stworzenie responsywnej wersji strony (dopasowującej się do ekranów różyc rodzajów urządzeń);
- ułatwienie algorytmom wyszukiwarek docierania do stron najistotniejszych pod kątem indeksacji (np. poprzez wdrożenie mapy strony, danych strukturalnych lub pliku robots.txt);
- wdrożenie przyjaznych adresów URL;
- uproszczenie ścieżki zakupowej w e-commerce;
- rozwiązanie problemu duplikacji treści (w tym celu można wdrożyć np. przekierowania lub kanoniczne adresy URL);
- optymalizacją meta tagów.
Content marketing
Content marketing, czyli marketing treści, polega na tworzeniu wysokiej jakości opisów na poszczególne podstrony, m.in. opisy kategorii produktowych czy opisy produktów. Mają na celu jak najkorzystniejsze przedstawienie oferty, przekazanie istotnych informacji na temat oferty czy wreszcie nakłonienie do dokonania zakupu.
Ponadto ważnym elementem content marketingu jest prowadzenie sekcji blogowej. Dzięki niej możesz budować pozytywny wizerunek swojej marki, zyskując tym sam zaufanie odbiorców. Ekspercie porady, inspiracje czy rankingi produktów są odbierane bardzo pozytywnie, a marki, które dzielą się wiedzą, są obdarzane przez klientów dużym zaufaniem.
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne jest pomocne zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek. Dzięki linkom umieszczonym w opisach kategorii lub w treściach poradników użytkownicy mogą swobodnie przemieszczać się pomiędzy pokrewnymi kategoriami lub trafiać na strony ofertowe z wpisów blogowych. Z kolei roboty indeksujące dostają w ten sposób informacje na temat podstron najważniejszych w kontekście indeksowania.
SEO off-site
W tym obszarze mówimy o działaniach prowadzonych poza obszarem naszego serwisu, a więc wspierających stronę internetową z zewnątrz.
Link-building
- publikacji artykułów sponsorowanych, zawierających w treści linki do strony;
- komentarzy pod wpisami blogowymi lub eksperckimi artykułami na branżowych tematach;
- postów na forach internetowych;
- postów mediach społecznościowych.
Wizytówka Google Moja Firma
Wizytówka Google Moja Firma to darmowe narzędzie, które daje bardzo dużo możliwości właścicielom stron. Wyszukiwanie ciekawych miejsc czy ofert bardzo często odbywa się dzisiaj właśnie za sprawą wizytówki oraz jej efektów. Dlatego jest ona w zasadzie nieodzownym elementem pozycjonowania lokalnego w Bydgoszczy.
Wizytówka Google Moja Firma pozwala na:
- umieszczenie znacznika Firma na Mapach Google – ułatwia to dotarcie do stacjonarnego punkt klientom, a także wspiera wyszukiwanie;
- zbieranie ocen i opinii – są one dzisiaj bardzo ważnym elementem, który bierzemy pod uwagę przy wyborze ofert;
- udzielenie podstawowych informacji na temat firmy – m.in. danych kontaktowych i adresowych, godzin otwarcia, ogólnego profilu działalności;
- odpowiadanie na pytania dotyczące oferty.
W niektórych branżach, np. w gastronomii, to właśnie Mapy Google stanowią podstawę wyszukiwania. Dlatego nie warto rezygnować z tego narzędzia, a tym samym z potencjału, jaki tkwi w korzystających z nich użytkownikach.
Lokalne SEO Bydgoszcz – ile kosztuje pozycjonowanie stron w Bydgoszczy?
Cena pozycjonowania stron w Bydgoszczy to każdorazowo kwestia indywidualna. Zależy od wielu czynników, do których zaliczamy:
- wielkość i złożoność serwisu www – sklepy internetowe ze względu na rozbudowaną strukturę oraz większa liczbę funkcji kluczowych dla prawidłowego działania i bezpieczeństwa zwykle generują większe koszty niż mniej złożone serwisy contentowe;
- wyniki audytu SEO – na podstawie raportu sporządzonego po przeprowadzeniu audytu SEO jesteśmy w stanie określić, jakie działania są wymagane podczas prowadzenia SEO dla Twojej strony www;
- Twoje budżety – content marketing i link-building kosztują tyle, ile pieniędzy chcesz na to przeznaczyć, im większa liczba tworzonych treści oraz publikacji sponsorowanych z wysoko rankujących portali, tym koszty pozycjonowania lokalnego w Bydgoszczy będą wyższe.
Dokładny wpływ poszczególnych działań z zakresu SEO na koszty pozycjonowania opisaliśmy na naszym blogu. Zapoznając się z wpisami, możesz dokładnie dowiedzieć się, ile może kosztować lokalne SEO w Bydgoszczy w zależności od prowadzonych działań. Szczegóły znajdziesz na:
Pozycjonowanie stron www w Bydgoszczy z agencją SEO KWISS
Zależy Ci na pozyskaniu większej liczby okolicznych klientów właśnie za pomocą swojej firmowej strony internetowej? Skutecznie pomoże Ci w tym nasza Agencja SEO – Bydgoszcz to jedno z miast, w którym pozycjonujemy strony naszych Klientów, poprawiając widoczność stron i pozycje w wynikach wyszukiwania na zapytania zawierające lokalne frazy.
Skontaktuj się z nami, okaż nam swoją stronę, opowiedz o firmie i branży, w której działasz, przedstaw konkurencją, a my będziemy w stanie zaproponować Ci optymalne działania w zakresie lokalnego SEO w Bydgoszczy, dzięki którym Twoja firmowa strona internetowa zacznie spełniać swoją funkcję, a Ty mocno zaznaczysz swoją pozycję na rynku.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.