Chcesz w pełni wykorzystać potencjał swojej firmowej strony internetowej i pozyskiwać dzięki niej większą liczbę klientów z okolicy? Twoja firma działa na lokalnym rynku w Białymstoku i okolicach i właśnie do mieszkańców tego regionu kierujesz swoją ofertę? W pozyskiwaniu klientów pomoże Ci pozycjonowanie stron internetowych w Białymstoku. Przekonaj się, dlaczego warto prowadzić lokalne SEO w Białymstoku i dowiedz się, jak pomoże Ci to rozwijać cały swój biznes.
Z opisu naszej oferty dowiesz się, jakie działania prowadzi się w ramach pozycjonowania stron w Białymstoku – na czym polega techniczne SEO, jak content marketing pomaga lepiej pozycjonować stronę, czym jest link-building i jakie specyficzne działania dla pozycjonowania lokalnego w Białymstoku warto prowadzić, aby skuteczniej pozyskiwać klientów z okolicy. Przekonasz się także, czy pozycjonowanie strony www to dobre rozwiązanie dla biznesu z Twojej branży i poznasz korzyści, jakie dzięki lokalnemu SEO w Białymstoku odnotuje Twoja firma.
Pozycjonowanie stron www Białymstoku – co to jest i na czym polega?
Zacznijmy od podstaw, a więc wytłumaczenia tego, czym jest pozycjonowanie stron internetowych w Białymstoku. Pozycjonowanie to podjęcie działań w strukturze strony oraz na zewnątrz, które mają na celu osiągnięcie wyższych pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania na zapytania zawierające frazy lokalne, a co za tym idzie – zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, które są koniecznym warunkiem do tego, aby cieszyć się skuteczniejszą sprzedażą poprzez stronę www.
Lokalne pozycjonowanie stron w Białymstoku zasadniczo nie różni się od ogólnego SEO. Tutaj także działania opierają się przede wszystkim na technicznej optymalizacji strony, content marketingu oraz link-buildingu. Jakie zatem są różnice?
Lokalne SEO w Białymstoku wymaga stosowania w treściach na stronę lokalnych fraz kluczowych, tj. opisujących ofertę oraz określających lokalizację dla Białegostoku lub województwa podlaskiego, np. dobry dermatolog Białystok, fryzjer męski Białystok Dojlidy, wynajem dźwigów Podlaskie.
Ważnym elementem w pozycjonowaniu lokalnym jest utworzenie i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma. Pozwala to umieścić znacznik firmy na Google Maps, a także udzielać wielu cennych informacji na temat działalności.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pozycjonowanie lokalne w Białymstoku – dlaczego warto się pozycjonować?
Strona internetowa Twojej firmy to jedno z narzędzi, która ma pomóc w promocji biznesu oraz przekładać się na większą rozpoznawalność marki i zwiększone przychody ze sprzedaży produktów lub usług. Nie spełni swojego zadania, jeśli nie będzie dobrze widoczna w sieci i nie będzie wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie lokalne stron www w Białymstoku obejmują działania, które prowadzą do:
poprawy widoczności strony – oznacza to, że będzie ona wyświetlała się na więcej fraz kluczowych, wpisywanych przez internautów w wyszukiwarki internetowe;
wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe, odpowiadające charakterystyce Twojego biznesu oraz lokalizacji;
większej liczby odwiedzin na stronie przez nowych oraz dotychczasowych klientów;
lepszej rozpoznawalności marki wśród lokalnych klientów.
Efekty te są niezbędne do tego, aby osiągnąć zamierzony cel, czyli zwiększyć sprzedaż poprzez stronę internetową – sprzedaż lub inne cele, na których Ci zależy, np. większą liczbę odwiedzin w stacjonarnym punkcie firmy, zapisanie się do klubu stałego klienta czy do newslettera.
Co więcej, lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Białymstoku może przynieść Ci długofalowe korzyści. Efekty osiągnięte poprzez konsekwentne prowadzenie działań SEO mogą być widoczne nawet przez kilka kolejnych lat.
Dlaczego pozycjonowanie lokalne w Białymstoku, a nie ogólne SEO?
Zastanawiasz się, dlaczego proponujemy Ci działania w ramach lokalnego SEO w Białymstoku, a nie ogólne pozycjonowanie stron internetowych? Odpowiedź może wydawać się skomplikowana, ale w rzeczywistości to jest to bardzo proste.
Otóż wyobraź sobie, że prowadzisz lokalny salon kosmetyczny. Jest to Twoja firma, wkładasz wiele wysiłku w wykreowanie marki i zdobycie zaufania klientek i klientów, a odwiedzają Cię przede wszystkim osoby z okolicy, wszak podobnych biznesów w każdym mieście jest mnóstwo. W Twoim mieście działa również salon funkcjonujący pod marką znanej i rozpoznawalnej w całym kraju sieci salonów kosmetycznych. Pozycjonowanie lokalne strony w Białymstoku pomoże Ci uniknąć konkurowania z tym potentatem. Dlaczego to ważne?
- Duże podmioty dysponują znacznie większymi budżetami marketingowymi niż lokalne firmy. Dlatego wchodzenie z nimi w szranki na polu SEO może okazać się syzyfową pracą.
- Znacznie korzystniej jest zatem pozycjonować się na lokalne frazy niż próbować osiągnąć wyższe pozycje niż strony potentatów, które wysoko pozycjonują się na frazy ogólne, np. kosmetyczka, salon kosmetyczny.
- Pozycjonując się lokalnie, możesz osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania mniejszym kosztem, a efekty sprzedaży mogą być znacznie bardziej satysfakcjonujące.
Miej na uwadze także to, że nawet jeśli uda Ci się prześcignąć duże, ogólnopolskie firmy i osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy ogólne, z nikłym prawdopodobieństwem będzie to oznaczać wzrost sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ wyświetlenie się na pierwszym miejscu w Krakowie, Wrocławiu czy Łodzi nie przyniesie Ci klientów, skoro Twoja firma działa lokalnie, a jej oferta jest przede wszystkim do okolicznych mieszkańców.
Pozycjonowanie lokalne w Białymstoku – jakie firmy najczęściej pozycjonują swoje strony?
Zastanawiasz się, czy lokalne SEO w Białymstoku jest dla Ciebie? Poniższa lista przykładowych biznesów, które pozycjonują strony www w Białymstoku i innych lokalizacjach, na pewno rozwieje Twoje wątpliwości. Kto zatem pozycjonuje strony internetowe w Białymstoku i rozwija dzięki temu swój biznes?
Firmy usługowe z różnych branż, świadczące usługi na miejscu, np. zakłady krawieckie, pralnie, zegarmistrzowie, złotnicy itp.
Specjaliści techniczni świadczący usługi z dojazdem do klienta, np. elektrycy, hydraulicy, serwisy maszyn i instalacji.
Warsztaty i firmy serwisowe, np. warsztaty motoryzacyjne, serwisy komputerowe, serwisy sprzętu AGD i RTV.
Podmioty z branży hotelowej i turystycznej, np. hotele, hostele, kempingi, agroturystyka, atrakcje turystyczne.
Gastronomia, m.in. restauracje i puby, a także catering.
Placówki medyczne, np. prywatne przychodnie i kliniki, gabinety dentystyczne, salony masażu i fizjoterapii, a także przychodnie weterynaryjne.
Stacjonarne sklepy specjalistyczne, np. sklepy zoologiczne, ogrodnicze, metalurgiczne, sklepy z osprzętem elektronicznym itp.
Branża beauty, np. salony kosmetyczne, salony fryzjerskie, solaria, studia tatuażu, piercingu czy makijażu.
Przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, m.in. prawnicy, psychologowie, notariusze, architekci, rzecznicy, doradcy finansowi, ubezpieczeniowi itp.
Firmy świadczące usługi z zakresu edukacji i rozwoju, np. szkoły językowe, korepetytorzy czy firmy prowadzące szkolenia z różnego zakresu lub kursy zawodowe.
Firmy świadczące usługi komunalne i porządkowe, m.in. sprzątanie, wywóz odpadów, czyszczenie elewacji i dachów itp.
Obsługa nieruchomości, np. firmy ochroniarskie czy monterzy systemów bezpieczeństwa (np. alarmów, monitoringu itp.).
Zakłady przemysłowe, które kierują swoją ofertę do lokalnych partnerów, np. firmy zajmujące się obróbką metali czy producenci różnych komponentów.
To oczywiście tylko przykłady. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał swojej firmowej strony internetowej, postaw na pozycjonowanie lokalne w Białymstoku i zyskaj przewagę nad konkurencją, niezależnie do branży, w której działa Twój biznes.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Agencja SEO Białystok – zaufaj Agencji SEO KWISS
Chcesz wykorzystać swoją stronę internetową do promocji marki oraz zwiększenia przychodów ze sprzedaży zarówno online, jak i stacjonarnie? Postaw na współpracę z Agencją SEO KWISS. Nasi doświadczeni specjaliści posiadają niezbędne know-how w zakresie pozycjonowania lokalnego, dzięki czemu pomagają biznesom z różnych branż zyskiwać przewagę na konkurencją.
W celu skutecznego pozycjonowania stron naszych Klientów wykorzystujemy wszystkie dobrze oceniane przez roboty indeksujące wyszukiwarek metody optymalizacji i pozycjonowania stron. Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych w Białymstoku z Agencją SEO KWISS? W kolejnym akapicie poznasz nasze metody pracy.
Pozycjonowanie stron Białystok – poznaj działania, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki
Jakie działania w zakresie lokalnego SEO w Białymstoku okażą się odpowiednie dla Twojej firmy. Aby udzielić rzetelnej odpowiedzi na to pytanie, musimy najpierw przeprowadzić skrupulatny audyt SEO Twojej strony. Co to jest? Mowa tu o dokładnej analizie wszystkich elementów serwisu, które są oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Dopiero na podstawie wniosków z audytu można podjąć właściwe działania, które pozwolą oczekiwać realnych korzyści z prowadzenia lokalnego SEO w Białymstoku.
Optymalizacja strony – techniczne SEO
Zacznijmy od podstaw lokalnego, i nie tylko lokalnego SEO, czyli optymalizacji technicznej serwisu internetowego. Działania w tym obszarze polegają na wyeliminowaniu błędów w technicznej warstwie strony oraz wdrożenie rozwiązań, dzięki którym serwis stanie się przyjazny zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących. Optymalizacja obejmuje takie działania, jak m.in.:
- poprawa bezpieczeństwa korzystania z serwisu;
- stworzenie intuicyjnej struktury kategorii;
- ułatwienie robotom indeksującym indeksowania najważniejszych podstron, np. poprzez wdrożenie mapy strony, danych strukturalnych czy pliku robots.txt);
- skrócenie czasu ładowania się serwisu;
- stworzenie responsywnej wersji strony, czyli dostosowanej do ekranów różnych urządzeń;
- rozwiązanie problemy zduplikowanej treści, np. poprzez wdrożenie przekierowań czy kanonicznych adresów URL;
- stworzenie przyjaznych adresów URL;
- optymalizacja meta tagów;
- stworzenie prostej i intuicyjnej ścieżki zakupowej.
Dlaczego techniczne SEO to podstawa? Ponieważ bez zoptymalizowania serwisu trudno oczekiwać efektów pozostałych działań SEO.
Content marketing
Content marketing, czyli marketing treści, to obszar działań, w którym możemy ukierunkować pozycjonowanie strony na lokalny białostocki rynek. Jego istotą jest tworzenie treści i umieszczenia ich na stronie. Opisy kategorii produktowych czy samych produktów muszą być:
- unikalne;
- jakościowe i merytoryczne;
- perswazyjne;
- nasycone frazami kluczowymi określającymi produkt / usługę oraz lokalizację.
Frazy nie mogą być losowe. Aby je ustalić prowadzimy fachową analizę słów kluczowych wykorzystywanych przez internautów w zapytaniach, wykorzystując do tego profesjonalne narzędzia SEO.
Oprócz wspomnianych opisów produktów i kategorii produktowych polecamy naszym Klientom otworzenie sekcji blogowej. Publikowane na niej treści pomagają w budowaniu wizerunku eksperta i zyskiwaniu zaufania klientów. Ponadto możemy umieszczać w nich linki, prowadzące z poradnika wprost do stron ofertowych.
Link-building
Jest obszar działań z zakresu lokalnego pozycjonowania stron w Białymstoku, który pozwala generować ruch na stronie z różnych źródeł, a także „wzmacniać SEO” strony. Na czym polega link-building? Jest to zamieszczenie linków prowadzących do naszej strony w publikowanych na zewnątrz treściach, np. artykułach sponsorowanych, komentarzach, postach na stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Jak już wspomnieliśmy, działania te mają dwojakie efekty – generują ruch na stronie, a także wzmacniają SEO. Warunkiem jest pozyskiwanie wartościowych linków, które możemy osiągnąć poprzez publikowanie treści z linkami na stronach z dużą liczbą użytkowników, a także wysoko ocenianych przez algorytmy wyszukiwarek.
Powyższe działania to tzw. linkowanie zewnętrzne. Możemy wyróżnić także linkowanie wewnętrzne, czyli linkowanie w obrębie naszej strony. Pozwala m.in. na linkowanie pomiędzy kategoriami pokrewnych lub uzupełniających się produktów, a także pomaga przeprowadzić użytkownika strony z sekcji poradnikowej wprost na strony ofertowe. Ma znaczenie również dla algorytmów wyszukiwarek, ponieważ ułatwia im trafianie na strony najistotniejsze pod względem indeksowania.
Wizytówka Google Moja Firma
To działanie specyficzne dla pozycjonowania lokalnego. Dla firm w niektórych branżach wręcz niezbędne. Wizytówka Google Moja Firma to darmowe narzędzie od Google, które pozwala na:
- umieszczenie znacznika firmy na Mapach Google – ułatwia to klientom dotarcie do sklepu, biura czy gabinetu, w niektórych branżach, np. gastronomii, Mapy Google są podstawą wyszukiwania ciekawych ofert;
- zbieranie opinii i ocen od użytkowników – wielu internautów właśnie na ich podstawie wybiera firmy, z oferty których chce skorzystać;
- udzielanie informacji na temat działalności firmy, np. danych kontaktowych i adresowych, godzin otwarcia;
- odpowiadanie na pytania internautów, które mogą dotyczyć oferty lub innych aspektów działania firmy.
Wizytówka Google Moja firma to narzędzie, które bardzo mocno wspiera pozycjonowanie lokalne, dlatego jej założenie i prowadzenie jest naprawdę istotne podczas prowadzenia działań SEO w Białymstoku.
Ile kosztuje pozycjonowanie w Białymstoku?
Koszty pozycjonowania stron w Białymstoku zależą od wielu czynników, m.in. rodzaju i wielkości serwisu czy prowadzonych działań. Dlatego pozycjonowanie sklepów w Białymstoku zwykle generuje wyższe koszty niż SEO dla mniej rozbudowanych portali. Na cenę wpływają też specyfika branży czy konkurencyjność, dlatego każda wycena zawsze jest indywidualna. Chcesz wiedzieć, jak poszczególne elementy SEO wpływają na cenę pozycjonowania stron w Białymstoku? Szczegóły poznasz we wpisach na naszym blogu SEO:
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Content marketing
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Link-building
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Optymalizacja SEO
Twoja konkurencja nie czeka z założonymi rękami. Dlatego już teraz skontaktuj się z nami i zacznij pozycjonować swoją stronę w Białymstoku, aby w wyścigu o klienta wysunąć się o kilka kroków przez konkurencyjne firmy.
Wstępna analiza strony i konkurencji
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.