Strona internetowa, która ma realnie pomóc poprawiać wskaźniki biznesowe firmy, powinna spełniać szereg różnych zadań. Jednym z obszarów, na którym należy ją rozwijać, jest blog firmowy, pełniący nieocenioną funkcję. Dlatego w listopadową miniserię wpisów poświęcimy właśnie blogom firmowym. W pierwszym odcinku skupimy się na tym, po co prowadzić blog firmowy, o czym na nim pisać i jakie korzyści przyniesie prowadzenie firmowego bloga.
Po co Ci blog firmowy?
Jako że jesteśmy, nomen omen, na blogu poświęconym pozycjonowaniu stron internetowych, nie będziemy owijać w bawełnę, że z naszej perspektywy właśnie to jest nadrzędnym celem prowadzenia bloga firmowego. Skąd to wiemy?
- Blog firmowy niemal podwaja liczbę linków prowadzących do strony. Jest bowiem idealnym miejscem do umieszczania na nim linków do stron ofertowych w tematycznych artykułach (sprawdź).
- Prowadzenie bloga firmowego może zwiększyć liczbę zaindeksowanych podstron nawet o 434% (sprawdź).
- Artykuły blogowe są jednym ze źródeł ruchu na stronie.
Inne korzyści z prowadzenia bloga firmowego
Ostatni punkt na liście w poprzednim akapicie mówi o blogu jako źródle ruchu na stronie. Możemy zatem kontynuować ze wszystkimi jego następstwami, czyli:
- lepszą oceną strony przez algorytmy Google, skutkującej wyższymi w wynikach wyszukiwania;
- zwiększoną konwersją, w tym również sprzedażą, którą mogą generować użytkownicy przechodzący z artykułów blogowych na strony ofertowe;
- pozyskiwaniem leadów, czyli kontaktów sprzedażowych, np. poprzez wypełnianie przez użytkowników formularzy zamieszczonych we wpisach blogowych.
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
Na tym jednak nie koniec! Prowadzenia bloga firmowego wiąże się także z korzyściami wizerunkowymi. W ten prosty sposób możesz skutecznie zbudować świadomość swojej marki wśród użytkowników sieci, a ponadto przedstawić się jako eksperta w danej dziedzinie i budować zaufanie konsumentów. Te czynniki nie pozostają bez znaczenia dla celów biznesowych.
Co więcej, materiały publikowane na blogu firmowym mogą stanowić podkładkę do tworzenia treści w mediach społecznościowych. Te z kolei odgrywają nieocenioną rolę w budowaniu relacji z odbiorcami, a w ostatnich latach także w generowaniu wskaźników sprzedaży.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Jak prowadzić blog firmowy?
Kluczem do sukcesu w prowadzeniu bloga firmowego jest regularne publikowanie treści. Co znaczy “regularne”? Czy mowa tu o codziennych wpisach? Niekoniecznie. Takie rozwiązaniem mogłoby podzielić odbiorców na mocno zaangażowanych fanów i osoby zmęczone nadmiarem treści. Wpisy w kilkudniowych odstępach są tutaj rozwiązaniem korzystnym nie tylko ze użytkowników, ale też algorytmy wyszukiwarek.
Po drugie, blog firmowy należy prowadzić świadomie. Chociaż intuicja może nam czasami pomagać, to nie możemy wszystkiego powierzać przypadkowi. Konieczna jest analiza trendów i zapytań wpisywanych przez użytkowników sieci w wyszukiwarkach. Odpowiadając na pytania i intencje internautów jesteśmy w stanie znacznie skuteczniej osiągać zamierzone cele.
O czym pisać na blogu firmowym?
Autor bloga ma postawionych przed sobą kilka zadań. Po pierwsze, musi tworzyć angażujące treści, optymalizowane pod kątem SEO. Po drugie, powinien dostarczać użytkownikom cenne informacje, które pomogą im dokonać zakupu. Po trzecie, powinien stosować sztukę perswazji. Wreszcie, musi przedstawić firmę jako eksperta i biegłego gracza w danej branży. Te cele pomogą mu osiągać treści o zróżnicowanym charakterze.
- Poradniki – to oczywisty i często pierwszy wybór. Treści poradnikowe dostarczają praktyczne informacje, pomagają w wyborze odpowiednich produktów czy przeprowadzają przez różne czynności i procesy. Ważne jest, aby w poradnikach na blogu firmowym udzielać konkretnych odpowiedzi na pytania.
- Recenzje i rankingi – to bardzo cenione i treści, które są ogromnie pomocne w zakupach, ponieważ pozwalają czytelnikom bloga i przyszłym klientom maksymalnie korzystnie spożytkować swój budżet.
- Nowinki i aktualności – warto zadbać o to, aby dostarczać użytkownikom świeże informacje z branży, np. przedstawiać nowe produkty, aktualne wyniki badań czy trendy. W ten sposób łatwo zdobyć zaufanie i zbudować wizerunek eksperta.
- Relacje – Twoja firma bierze udział w targach i konferencjach branżowych? Otrzymała nagrodę w konkursie lub plebiscycie? Uświadom o tym swoich potencjalnych klientów na blogu.
Pomysłów jest mnóstwo i każdy z nich jest ważny. Pamiętaj, że blog pełni różne funkcje, dlatego nie każdy wpis musi być stricte tekstem SEO. Branżowe newsy czy relacje z targów pełnią przede wszystkim funkcję wizerunkową.
Chcesz wiedzieć więcej? W następnym wpisie dowiesz się o pozycjonowaniu bloga firmowego.
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.