W link-buildingu istnieje możliwość pozyskiwania linków z atrybutami dofollow oraz nofollow. Charakterystyka tych pierwszych została już szczegółowo opisana na naszym blogu, dlatego w tym wpisie bliżej przyjrzymy się linkom z atrybutem nofollow. Co oznacza atrybut nofollow w linkach? Dlaczego warto uwzględniać linki nofollow w budowaniu profilu linków? Jak je pozyskiwać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule.
Czym są linki nofollow?
Atrybut nofollow jest informacją dla robotów indeksujących, która instruuje o niepożądaniu za linkiem znajdującym się na danej stronie w czasie jej indeksowania. Innymi słowy, jeśli algorytm wyszukiwarki natrafi na link nofollow, nie przejdzie na stronę, do której prowadzi ten link, a tym samym przekaże jej autorytetu domeny ani link juice.
W kodzie strony linki nofollow wyglądają następująco:
<a href=”http://abcdef.pl/” rel=”nofollow“>anchor text</a>
Brak atrybutu rel nofollow oznacza, że link domyślnie ma atrybut dofollow. Jeśli zatem zależy nam na tym, aby roboty indeksujące nie śledziły linków, musimy zadbać o to, żeby określić to w ich kodzie.
Po co pozyskiwać linki nofollow?
Choć mogłoby się wydawać, że w takich okolicznościach linki nofollow są bezużyteczne dla SEO naszej strony, to jednak prawda jest inna. Nawet pomimo tego, że Google utrzymuje opinię o braku ich wpływu na pozycjonowanie strony, to pośrednio wspomagają one SEO.
Celem stosowania linków nofollow jest zbudowanie naturalnego profilu linków, który jest wysoko oceniany przez Google. Pozyskanie w krótkim czasie bardzo dużej liczby odnośników dofollow może skutkować nałożeniem przez Google filtra na naszą stronę. Linki nofollow sprawiają, że profil linków wygląda bardziej naturalnie, a przy tym dywersyfikują źródła ruchu na stronie. Co szczególnie ważne, jest to ruch cenny, ponieważ pochodzi zwykle z portali tematycznie związanych z naszą stronę, a więc dostarcza potencjalnych klientów.
Jak i gdzie pozyskiwać linki nofollow?
Pozyskiwanie linków zewnętrznych z atrybutem nofollow nie jest łatwym zadaniem. Pamiętajmy, że link nofollow ma przede wszystkim stanowić źródło ruchu, dlatego powinien pochodzić ze stron tematycznie powiązanych z naszym serwisem. Jednak aby np. blogerzy chcieli umieszczać w swoich wpisach odnośniki do naszej strony, musimy wcześniej zbudować jej autorytet, co wymaga czasu i konsekwentnej pracy.
Warto zatem korzystać z forów internetowych, poruszających tematykę związaną z tym, o czym jest nasza strona.
Linki nofollow w naturalny profilu linków
Jeśli uda nam się zbudować autorytet domeny, np. poprzez dzielenie się wartościową ekspercką wiedzą, możemy liczyć na to, że inni użytkownicy internetu zaczną bez naszej ingerencji linkować do stron w obrębie naszej domeny. Tego typu odnośniki nazywamy linkami naturalnymi. Często mają one właśnie znacznik rel nofollow. Wynika to z faktu, że np. blogerzy uznają nas za autorytet w danej dziedzinie lub chcą polecić naszą ofertę. Dzięki temu dywersyfikują ruch na naszej stronie, dostarczając nam użytkowników potencjalnie zainteresowanych tym, co mamy do zaoferowania.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Podsumowanie
Linki nofollow odgrywają pośrednio ważną rolę w pozycjonowaniu strony, ale przede wszystkim w generowaniu ruchu i budowaniu jej autorytetu. Dlatego warto starać się o pozyskiwaniu linków z atrybutem nofollow, które pomogą zbudować naturalny profil linków.
Zobacz inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.