Przejdźmy zatem do konkretów! Znasz już znaczenie strony głównej serwisu www dla użytkowników i SEO. W ostatnim wpisie z serii poświęconej stronie głównej, skupimy się na konkretnych działaniach, które przyczynią się uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania i lepszych wrażeń użytkowników.
Zadbaj o optymalizację techniczną strony
Nie chcąc powielać informacji, które widnieją już na naszym blogu, na wstępie tylko pokrótce przypomnimy, że w przy optymalizacji strony głównej, musisz trzymać się tych samych zasad SEO, które wykorzystujesz przy ogólnym pozycjonowaniu strony.
- Optymalizacja meta tagów – poprawnie zoptymalizowane meta tagi (m.in. tytuły, opisy i nagłówki H1) pozwalają robotom Google lepiej zrozumieć treść strony i przyczyniają się do poprawy pozycji w wynikach organicznych.
- Dane strukturalne – element kodu, który wspiera widoczność strony w wyszukiwarkach.
- Plik robots.txt – wskazuje algorytmom wyszikwarek strony, które powinny być indeksowane.
- Optymalizacja obrazów pod kątem SEO – wprowadzenie tytułów grafik oraz atrybutów alt ułatwia pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Oprócz tego optymalizacja grafik umożliwia skrócenie ładowania strony.
- Bezpieczeństwo korzystania ze strony – Twoja witryna powinna korzystać z protokołu HTTPS, który jest standardem w nowoczesnym internecie.
- Responsywność strony – strona powinna prawidłowo wyświetlać się na różnych rodzajach urządzeń desktopowych i mobilnych.
- Optymalizacja treści – fachowa analiza słów kluczowych przyniesie Ci odpowiedź na to, na jakie frazy najbardziej opłaca się pozycjonować stronę główną. Ważne, aby nie kanibalizowała się ona z innymi stronami w obrębie serwisu.
Przejdźmy jednak do elementów, które odgrywają szczególnie istotną rolę w kontekście wrażeń i doświadczeń użytkowników. To właśnie one znacząco wpłynąć na odbiór strony głównej i całego serwisu i pośrednio wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Przedstaw ofertę w najjaśniejszy możliwy sposób
Strona główna to wizytówka Twojej działalności, dlatego tak ważne jest, aby w przejrzysty sposób przedstawić na niej ofertę. Opowiedz, co oferujesz i dlaczego warto wybrać Twoje usługi lub produkty. Pamiętaj, że kluczowe informacje, takie jak proces realizacji zamówienia czy Twoje unikalne atuty, powinny być łatwe do odnalezienia.
Podkreśl, czym Twoja oferta wyróżnia się na tle konkurencji. Przedstaw swoje doświadczenie, sukcesy oraz historię marki. Pozwoli to zbudować zaufanie wśród użytkowników. Dobrym pomysłem może być umieszczenie na stronie opisu przebiegu współpraca z klientami oraz listy korzyści, jakie daje wybór Twojej firmy.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
UX – klucz do sukcesu
Doświadczenia użytkownika (UX) mają bezpośredni wpływ na to, czy strona będzie skutecznie spełniać swoje cele. Zadbaj o szybkość ładowania strony i eliminuj wszelkie blokady, które mogą utrudniać nawigację.
Pamiętaj, że użytkownicy mają swoje przyzwyczajenia, dlatego poszczególne funkcje i przyciski powinny znajdować się w miejscach, w których odwiedzający Twoją stronę będą ich szukać. Spójność wizualna i intuicyjne nazewnictwo kategorii również znacząco poprawiają doświadczenie użytkowników.
Umieść na stronie skuteczne CTA
Wezwania do działania (CTA) to element, który może bezpośrednio przełożyć się na konwersję. Odpowiednio stworzone przyciski CTA, takie jak „Zadzwoń teraz” czy „Sprawdź naszą ofertę”, zachęcają użytkowników do interakcji.
CTA powinno być widoczne i dopasowane do specyfiki Twojej działalności. Ważne jest, aby wezwanie do działania było wyróżnione wizualnie – zastosuj kontrastowe kolory i czytelne fonty, które przyciągną wzrok.
Umieść CTA w strategicznych miejscach na stronie, takich jak nagłówek, środkowa część strony oraz sekcja podsumowująca. Zastosowanie dynamicznych przycisków, które reagują na najechanie kursorem, może dodatkowo zwiększyć atrakcyjność i skuteczność takich elementów. Warto także testować różne wersje CTA, aby znaleźć najbardziej efektywną formułę.
Zamieść opinie
Opinie klientów to ważny element budowania zaufania i zwiększania konwersji. Pochwal się referencjami, cytatami klientów czy przykładami udanych współprac. Wplecenie realnych opinii w treść na stronie głównej może przynieść sporo korzyści wizerunkowych, a także być źródłem kontaktu.
Pozytywne opinie pomagają w pozycjonowaniu (szczególnie lokalnym), a także wpływają na postrzeganie Twojej firmy jako eksperta w branży. Warto je wyróżnić za pomocą slidera lub sekcji na stronie głównej. Dodanie zdjęć lub logotypów klientów zwiększy autentyczność takich treści.
Rozważ integrację widgetów zewnętrznych, takich jak Google Reviews lub Trustpilot, które automatycznie aktualizują opinie. Możesz także wprowadzić możliwość oceniania Twojej firmy bezpośrednio na stronie – użytkownicy chętniej dzielą się opiniami, gdy proces jest szybki i intuicyjny.
Zobacz poprzednie wpisy z naszej miniserii:
Czym jest strona główna i jakie ma funkcje?
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.