Pozycjonowaniu stron internetowych poświęciliśmy cały blog firmowy Agencji SEO KWISS, a nasi Czytelnicy z pewnością doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielu zróżnicowanych czynności wymaga strategia pozycjonowania. Dlatego nie będziemy wchodzi tutaj w technikalia, ale postaramy się przybliżyć pewne obszary, na które szczególnie trzeba zwrócić uwagę podczas pozycjonowania bloga firmowego, przede wszystkim w ramach content marketingu.
Jak zaplanować treści na blogu firmowym?
Na tym etapie poniekąd wracamy do wątku z poprzedniego wpisu, a mianowicie pytania o to, co pisać na blogu firmowym. Każdy autor bloga staje bowiem przed wyzwaniem znalezienia i zaplanowania tematów blogowych, które będą realizowane. Ma to bardzo ważne znaczenie w kontekście uniknięcia problemu duplikacji treści. Innymi słowy, nie chcemy powielać podobnych wpisów, aby te się nie kanibalizowały, a więc nie walczyły wzajemnie ze sobą o pozycje w wynikach wyszukiwania.
Dlatego zawsze staramy się poświęcać jednemu tematowi jeden konkretny wpis. Nawet jeśli różne wpisy będą dotyczyły podobnych zagadnień, ważne jest, aby zawierały inne razy kluczowe, a informacje zawarte w treści uzupełniały się, a nie powielały. Przykładem niech będzie choćby nasza miniseria wpisów o blogach firmowych.
Jak zaplanować konkretny artykuł na blogu firmowym?
Planowanie treści danego artykułu jest na tyle ważne, że koniecznie trzeba zadbać o to, aby stworzyć odpowiedni konspekt jeszcze przed przystąpieniem copywritera do pracy. W tym celu specjalista SEO lub Content Manager powinni przeprowadzić analizę fraz kluczowe i zapytań za pomocą profesjonalnych narzędzi SEO, takich jak Senuto czy Google Keyword Planner.
Na podstawie pozyskanych w czasie analizy fraz kluczowych można wstępnie zarysować konspekt tekstu. W tym celu należy zaplanować nagłówki i zakres informacji, które mają się pod nimi znaleźć. Jest to skuteczna metoda planowania konkretnych treści, ponieważ dzięki temu jesteśmy w stanie:
- umieścić w artykule wszystkie najważniejsze kwestie i nie pominąć kluczowych informacji;
- ustrukturyzować tekst, umieszczając informacje pod nagłówkami, które są z nimi powiązane tematycznie;
- uniknąć duplikacji treści z innych artykułów;
- wykorzystać wszystkie fraz kluczowe i sensownie rozmieścić linkowanie do stron ofertowych.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Pisanie artykułów na blog firmowy – tych zasad musisz się trzymać!
Zasady dotyczące pozycjonowania stron zmieniają się dynamicznie wraz ze zmiennymi trendami użytkowników sieci, a także postępem technologicznym. Obecnie podczas tworzenia treści blogowych trzeba mieć na uwadze, że SEO jest dzisiaj zupełnie inne niż choćby kilkanaście lat temu. Zatem co musisz wziąć pod uwagę, pisząc artykuł na blog firmowy?
- Wyszukiwarki są dzisiaj coraz bardziej inteligentne. Dlatego pisz teksty z myślą o ich odbiorcy, a nie robotach indeksujących. Nie wplataj fraz sztucznie w tekst. Może to przynieść więcej szkód niż pożytku.
- Pisz prostym językiem. Unikaj zbyt długich zdań, a jeśli to niemożliwe, zadbaj o ich logiczny ciąg. Twoi czytelnicy nie muszą być ekspertami, więc unikaj żargonu i skomplikowanych wyrazów. Jeśli nie da się ich uniknąć, wytłumacz je przy pierwszym wystąpieniu w tekście.
- Pisz krótkie akapity. W Internecie źle czyta się długie bloki tekstów. Szczególnie na urządzeniach mobilnych.
- Unikaj słów i wyrażeń, które niczego nie wnoszą. Nie wydłużaj sztucznie treści. Nie próbuj urozmaicać na siłę zdań, aby stworzyć wrażenie, że brzmią mądrzej lub bardziej profesjonalnie.
Optymalizacja bloga pod wyszukiwarki
Po napisaniu treści musisz zadbać o odpowiednią optymalizację wpisu na blogu firmowym. Jeśli nie wykorzystywałeś słów kluczowych w trakcie pisania, możesz to zrobić po skończeniu lub po osiągnięciu około 1000 wyświetleń strony w Google. Dlaczego? Otóż wówczas za pomocą narzędzi, takich jak Google Search Console, możesz zobaczyć, na jakie słowa kluczowe wyświetla się dany artykuł. Na tej podstawie możesz nieco nasycić go tymi frazami. Oczywiście pamiętając o tym, aby nie przesadzić z ilością oraz wpleść je naturalnie i zgodnie z zasadami gramatyki.
Inna ważna kwestia to linkowanie wewnętrzne. Po pierwsze, umieść w treści linki do uzupełniających artykułów, a także do stron ofertowych. Po drugie, pamiętaj, aby w przyszłości linkować również do danego artykułu. Możesz też zaktualizować dotychczasowe treści, dodając do nich odnośniki do nowego wpisu.
W kolejnym, ostatnim już wpisie z miniserii o prowadzeniu bloga firmowego, zajmiemy się kwestią lejka sprzedażowego.
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.