
Sprzedaż w internecie i sprzedaż w ogóle byłyby trudne bez solidnego marketingu treści. Tego nie może zabraknąć również na stronach kategorii produktowych w sklepach online. Jak tworzyć opisy kategorii, które zwiększają sprzedaż? Poznaj cenne wskazówki!
Pisanie skutecznych opisów kategorii produktowych. Czym jest język korzyści?
Wielu doświadczonym copywriterom lub osobom, które z doskoku próbują tworzyć opisy marketingowe (także z pomocą narzędzi AI), często wydaje się, że język korzyści polega na podkreśleniu wszystkich najlepszych cech produktu czy produktów z danej kategorii. Choć oczywiście jest to ważne, to na tym nie koniec. Tutaj dopiero zaczyna się używanie języka korzyści, który jest najważniejszym elementem skutecznego content marketingu.
Zasadzie cecha-zaleta-korzyść. Na czym polega?
Chodzi o podkreślenie daleko idących korzyści z zakupu i użytkowania produktu z danej kategorii. Powinny obejmować one wymiar praktyczny i emocjonalny. Cecha jest zatem dopiero zaczątkiem korzyści, a nie korzyścią samą w sobie. Posłużmy się przykładem.
Kaski bokserskie dostępne w naszej ofercie wykonane są materiału XYZ, który gwarantuje wysoki stopień amortyzacji siły uderzenia. Dzięki zwiększasz swoje bezpieczeństwo podczas treningu i nie ryzykujesz urazu, a tym samym absencji na najbliższych zawodach.
Wytłumaczmy to w praktyce:
- Kaski bokserskie dostępne w naszej ofercie wykonane są materiału XYZ – to zdanie opisuje cechę produktu. W tym przypadku oraz innych podobnych dobrze jest stosować handlowe nazwy materiałów, ponieważ działają one na wyobraźnię odbiorców i wyróżniają produkt na tle oferty konkurencji.
- Gwarantuje wysoki stopień amortyzacji siły uderzenia – opis zalety, które mówi dużo o tym, jak specyfika produkty przekłada się na jego użytkowanie. W tym przypadku implikuje redukcję bólu i mniejsze ryzyko kontuzji zawodnika.
- Zwiększasz swoje bezpieczeństwo podczas treningu i nie ryzykujesz urazu, a tym samym absencji na najbliższych zawodach – zdanie opisuje dalekobieżne korzyści korzystania z kasku, który gwarantuje bezpieczeństwo i zmniejsza ryzyko przerwy w treningach z powodu ewentualnego urazu. Korzyści dotyczą zatem nie tylko użytkowania produktu, ale w tym przypadku także całej przygody ze sportami walki.
Zobacz też: Tworzenie opisu produktu e-commerce – jak robić to skutecznie?
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Storytelling, czyli odbiorca w roli głównej
Dla formalności, gdyż wydaje się to oczywiste, przypomnijmy, że opis musi zawierać dużo merytorycznych informacji o produktach z danej kategorii. Mogą być one kluczowe dla klientów, którym zależy na produktach o konkretnym przeznaczeniu czy sprecyzowanych cechach i funkcjonalności.
Jednak surowe opisy nie są najlepszym pomysłem w naszym kręgu kulturowym, gdzie podczas decyzji zakupowych dużą rolę odgrywają emocje. Dlatego ważne jest, żeby obudować opis historią, która pozwoli odbiorcy poczuć się jej głównym bohaterem. Przykład?
Kosiarki spalinowe z własnym napędem pozwolą Ci w krótkim czasie i bez zbędnego wysiłku idealnie przystrzyc trawnik o dużej powierzchni. W ten sposób stworzysz przestrzeń do zabawy dla dzieci i relaksowania się w gronie najbliższych. Zaoszczędzone siły i czas możesz poświęcić na relaks lub inne prace w ogrodzie, np. pielęgnację grządek z warzywami czy barwnych kwiatowych rabat.
Storytelling nie musi być rozbudowaną, fabularyzowaną historią. Wystarczy, że opiszesz sytuację, w której osoba poszukująca produktu z danej kategorii znajdzie się z dużym prawdopodobieństwem.
O czym jeszcze pamiętać przy tworzeniu opisów kategorii?
Podczas tworzenia opisów kategorii produktowych należy pamiętać o ogólnych zasadach treści SEO. Prawidłowa optymalizacji jest ważna zarówno z punktu widzenia odbiorcy treści, jak i robotów indeksujących. Najważniejsze zasady to:
- rzeczowy, ale prosty język;
- nagłówki zapowiadające konkretne informacje (o ich wykorzystaniu pisaliśmy w artykule Nagłówki H1-H6. Znaczenie ich struktury na stronie);
- krótkie akapity, listy wypunktowane, wytłuszczenia kluczowych informacji;
- nasycenie opisu słowami kluczowymi (zasady doboru fraz szczegółowo opisaliśmy w artykule: Jak znaleźć i wybrać słowa kluczowe?).
Pamiętaj, że opisy kategorii powinny nie tylko perswadować, ale też wpływać na pozycjonowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Wszystkie zasady tworzenia treści pod kątem pozycjonowania znajdziesz w artykule: Jak tworzyć treści przyjazne dla SEO?.
Na tym kończymy serię wpisów dotyczących strony kategorii produktowej. W przyszłości z pewnością poruszymy jeszcze tematy innych rodzajów podstron występujących na biznesowych domenach, m.in. kategorii blogowej czy podstrony ofertowej.
Tymczasem zapraszamy do lektury poprzednich wpisów z tej miniserii:
- Jak stworzyć podział na kategorie produktowe w sklepie internetowym?
- Jak tworzyć funkcjonalne strony kategorii produktowych e-commerce?

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.