
Pozyskiwanie ruchu z wyników organicznych jest jednym z głównych elementów strategii promowania stron oraz sklepów internetowych. Ruch z kanału organicznego jest najczęściej najbardziej “kaloryczny”, co oznacza, że użytkownicy, którzy znajdują Twoją stronę poprzez wyszukiwarkę Google korzystają z niej dłużej, dokonują większej ilości interakcji, w konsekwencji chętniej kupują produkt, czy wypełniają formularz kontaktowy. Jednym słowem – lepiej konwertują.
W cyklu artykułów “Ile kosztuje” odpowiemy na tytułowe pytanie: “ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?” oraz z czego wynikają te koszty. Cykl ten zostanie podzielony na 4 części:
- Audyt SEO
- Optymalizacja SEO
- Content Marketing
- Link-building
Przejdźmy zatem do konkretów!
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Audyt SEO
Pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej zaczyna się od przygotowania strategii SEO, analizy strony/konkurencji oraz audytu SEO, na podstawie którego powstaje odpowiednio rozpisany zakres wdrożeń.

Warto skupić się na tym etapie i poświęcić mu odpowiednią ilość czasu, gdyż odpowiednio przygotowana strategia SEO oraz poprawnie przeprowadzona analiza błędów strony internetowej pozwoli uniknąć nieprzewidzianych kosztów w przyszłości.
Zacznijmy od kwestii audytu SEO.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Na tym etapie koszt uzależniony jest przede wszystkim od dwóch czynników:
- stopnia rozbudowania witryny
- kosztów za roboczogodzinę pracy specjalisty
Stopień rozbudowania witryny – ten podpunkt należy dodatkowo podzielić na: stronę oraz sklep internetowy.
1. Strona internetowa (np. serwis contentowy) posiada zazwyczaj mniej rozbudowaną strukturę oraz jest prostsza w optymalizacji, ponieważ nie posiada elementów charakterystycznych dla sklepu – wielu podstron stronicowania, filtrów, rozbudowanego drzewa kategorii i podkategorii.
Dużo zależy również od technologii, w której została zbudowana strona – proste podstrony na WordPressie z ilością podstron poniżej 1000 można poddać audytowi w 10-20 roboczogodzin, gdzie na podobną stronę zbudowaną np. w technologii PWA można przeznaczyć 2x więcej czasu.
Przyjmijmy jednak, że w przypadku strony internetowej opartej o popularne CMSy (np. WordPress) oraz stron opartych o czysty HTML i CSS z elementami JavaScript’owymi nie będzie potrzebne więcej niż 30 roboczogodzin pracy.
2. Sklep internetowy – audyt SEO e-commerce jest zazwyczaj przedsięwzięciem bardziej skomplikowanym. Stopień trudności projektu zależy od:
- Branży, w której działa – ma to kluczowe znaczenie z punktu widzenia researchu słów kluczowych i propozycji rozbudowy struktury. W bardzo popularnych branżach (np. odzieżowej) często okazuje się, że ilość słów kluczowych, które mogą generować ruch np. na wybranej kategorii jest na tyle duża, że warto rozważyć zmiany w ich obrębie. Zmiana struktury sklepu posiadającego kilka lub kilkanaście tysięcy produktów jest zadaniem wymagającym zaplanowania oraz bardzo czasochłonnym.
- Wielkości sklepu (liczby produktów) – sklep posiadający 10-100 produktów jest stosunkowo prosty do analizy, im więcej produktów znajduje się w sklepie tym stopień trudności rośnie.
- Stopnia rozbudowania kategorii oraz podkategorii – im więcej kategorii/podkategorii w sklepie tym bardziej czasochłonna analiza
- Rodzaju zastosowanych filtrów
Warto zauważyć, że o ile na etapie audytu CMS nie wpływa jeszcze znacząco na koszt jego przeprowadzenia, o tyle ma on kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o koszt przeprowadzenia wdrożeń optymalizacyjnych.
Możemy zatem przyjąć, że ilość czasu potrzebna na przeprowadzenie audytu SEO w:
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o
- małej strukturze (0-100 podstron)- 5-10 r/h
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o średniej strukturze (100-1000 podstron) – 10-15 r/h
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o dużej strukturze (1k-100k+) – 15 – 50 r/h
- W przypadku sklepów internetowych o:
- małej strukturze (0-100 produktów)- 15-20r/h
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o średniej strukturze (100-1000 produktów) – 20-50 r/h
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o dużej strukturze (1k-100k+ produktów) – 50-100 r/h
Serwisy bardzo duże, które agregują setki tysięcy/miliony podstron są w większości przypadków wyceniane indywidualnie w zależności od konkretnych problemów, z którymi się borykają.
Koszty za roboczogodzinę są indywidualnie ustalane przez firmę czy specjalistę. Średni koszt roboczogodziny waha się od 60 do 200zł netto.

W Agencji SEO KWISS.PL koszt roboczogodziny jest aktualnie wyceniany na 150zł netto, zatem łatwo policzyć, że w naszym przypadku cennik audytu strony internetowej wygląda następująco:
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o
- małej strukturze (0-100 podstron)- 750zł – 1500 zł netto
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o średniej strukturze (100-1000 podstron) – 1500 – 2250zł netto
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o dużej strukturze (1k-100k+) – 2250 – 7500zł netto
- W przypadku sklepów internetowych o:
- małej strukturze (0-100 produktów)- 2250zł – 3000zł netto
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o średniej strukturze (100-1000 produktów) – 3000zł – 7500zł netto
- W przypadku stron lokalnych/serwisów contentowych o dużej strukturze (1k-100k+ produktów) – 7500zł -15000zł netto
Podane tutaj widełki są cenami orientacyjnymi – stopień rozbudowania witryny to tylko jeden z kilku czynników, które decydują o końcowej cenie. Profesjonalna Agencja SEO powinna podejść indywidualnie do każdego projektu i uzależnić cenę końcową od celów biznesowych Klienta.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

W kolejnych częściach naszego cyklu “Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej” przedstawimy koszty kolejnych części procesu pozycjonowania:
- Optymalizacja SEO
- Content Marketing
- Link-building

Jeśli chciałbyś otrzymać wycenę działań SEO – skontaktuj się z nami wypełniając krótki formularz, a My w ciągu 48h przygotujemy dla Ciebie dokładną analizę obecnej sytuacji Twojej witryny oraz kosztorys działań.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.