
Nie wiesz, czym jest SEM i czy warto prowadzić kampanię dla swojej strony internetowej? Zastanawiasz się, jakie korzyści przyniosą Ci działania SEM? O tym, a także o różnicach pomiędzy SEM a SEO dowiesz się z niniejszego wpisu.
Ten artykuł może Ciebie zainteresować: 5 zalet pozycjonowania Twojego sklepu internetowego
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Co to jest SEM?
SEM (Search Engine Marketing) to szereg działań promocyjnych, które mają na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google na określone frazy kluczowe. SEM jest bardzo szerokim pojęciem, które obejmuje zarówno płatne, jak i bezpłatne wyniki wyszukiwania. Szeroko zakrojone działania SEM mają na celu poprawę widoczności strony i zwiększenie ruchu, a w konsekwencji wygenerowanie konwersji, w tym również sprzedaży, przez internautów, którzy wyszukują produkty i usługi, wpisując w wyszukiwarkę określone frazy kluczowe.
SEM a SEO
W tym miejscu warto podkreślić, że SEM często błędnie kojarzone jest wyłącznie z płatnymi działaniami, np. kampaniami Google Ads. Tymczasem płatne działania PPC (Pay Per Click) są jednym z obszarów SEM, podczas gdy drugi to pozycjonowanie SEO (Search Engine Optimization), czyli działania, które mają na celu wypozycjonowanie strony internetowej na wysokich miejscach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, SEO jest jednym z obszarów szeroko zakrojonych działań marketingu SEM.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Z czego składa się SEM?
Jak już wspomnieliśmy wyżej, SEM to wszelkie działania marketingowe, jakie są podejmowane w celu poprawy widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach oraz zwiększenia ruchu właśnie z tego źródła. Skuteczne pozycjonowanie e-commerce lub innego serwisu, które pozwala w pełni wykorzystać potencjał strony, powinno łączyć w sobie zarówno płatne działania PPC, jak również SEO.
SEO
SEO to bardzo szeroki zakres działań, które mają na celu poprawić widoczność strony w darmowych wynikach na dane frazy kluczowe. Skuteczne SEO pozwala osiągnąć długofalowe wyniki, które mogą przynosić zamierzone efekty nawet latami. Wymaga jednak cierpliwości i konsekwencji. Działania w obszarze SEO to:
techniczna optymalizacja strony – obejmuje m.in. wdrażanie istotnych dla robotów indeksujących plików, optymalizację meta tagów i struktury strony, wdrażanie niezbędnych przekierowań, linkowanie wewnętrzne;
content marketing – czyli tworzenie wartościowych treści na podstrony, do sekcji blogowej lub poradnikowej, a także w ramach publikacji zewnętrznych;
link-building – pozyskiwanie linków prowadzących do strony z artykułów publikowanych na zewnętrznych portalach, komentarzy na forach czy mediów społecznościowych, służy do dywersyfikacji źródeł ruchu na stronie.
W Agencji KWISS zajmujemy się właśnie SEO, a szerokich wskazówek, dotyczących tego obszaru marketingu SEM udzielamy na naszym blogu. Z naszych wpisów możesz dowiedzieć się m.in. Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Content marketing.
PPC
Działania SEM PPC polegają na prowadzeniu płatnych kampanii, w których płaci się za kliknięcie internauty w link prowadzący do strony z wyników wyszukiwania. Linki z płatnych kampanii wyraźnie oznaczone są jako Reklama.

Działania PPC pozwalają szybko wyświetlić się wysoko w wynikach wyszukiwania, nawet bez dobrze zoptymalizowanej strony pod kątem SEO. Prowadzenie kampanii wymaga jednak sporego doświadczenia i znajomości branży. Wynika o m.in. z konieczności doboru odpowiednich fraz i właściwego ukierunkowania kampanii. Kampania Google Ads może bowiem mieć różne cele, takie jak m.in. sprzedaż, generowanie ruchu czy konwersja (m.in. zapisanie się do newslettera czy wysłanie wiadomości przez formularz elektroniczny). Źle prowadzona kampania może skutkować tzw. przepalaniem budżetu, czyli kliknięciami, które nie przynoszą odpowiedniego skutku.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Więcej o konwersji dowiesz się z naszego wpisu: „Czym jest współczynnik konwersji i jakie ma znaczenie dla sklepu internetowego?”.
Czy warto prowadzić działania SEM?
Bez szeroko zakrojonych działań SEM trudno oczekiwać, że biznes prowadzony w sieci zacznie przynosić wymierne zyski. Skuteczny marketing SEM zacznie przynosić następujące po sobie efekty, takie jak:
- poprawa widoczności strony;
- zwiększenie ruchu na stronie;
- generowanie konwersji.
Dobrze prowadzona kampania PPC może przynieść efekty natychmiast, jednak w tym czasie warto równolegle skupić się na działaniach SEO, które będą przynosiły długofalowe korzyści, a ich finalny koszt (związany tak naprawdę jedynie z usługami specjalistów) będzie niższy.
SEM daje też możliwość precyzyjnego targetowania. Skrupulatne dobranie fraz kluczowych pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani daną usługą lub produktem. Wpisując w wyszukiwarkę zapytania zawierające dane słowa kluczowe, trafiają na tematy, które znajdują się na ich zakupowym radarze, dlatego nie odbierają działań promocyjnych jako nachalne, ale właśnie wychodzące naprzeciw ich oczekiwaniom.
SEM niesie nie tylko wymierne korzyści. Dzięki działaniom PPC i SEO można również wypracować większą rozpoznawalność swojej marki i zdobyć zaufanie potencjalnych klientów.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.