
Copywriterzy to jedna z tych grup specjalistów, na które padł blady strach związany z rozwojem sztucznej inteligencji. Czy zawód copywritera rzeczywiście przeżywa swoje ostatnie chwile i nie warto już podejmować żadnych starań, aby go wykonywać? Temu poświęcimy czerwcową miniserię wpisów na naszym blogu. Dowiedz się, czy wciąż warto starać się zostać copywriterem i co trzeba zrobić, aby utrzymać się na rynku pracy.
Copywriting w 2025 roku – co się zmieniło za sprawą AI?
Pojawienie się modeli językowych wielu wprawiło w osłupienie. Ot, w zaledwie kilkanaście sekund maszyna potrafi napisać tekst na poziomie, o jakim jeszcze kilka temu nawet nie mogliśmy marzyć. Co więcej, narzędzia, takie jak ChatGPT, Cluade czy Gemini, praktycznie stale są udoskonalane i gwarantują coraz to lepsze efekty.
Nic więc dziwnego, że jesteśmy obecnie znacznie szybciej i taniej generować duże ilości treści, których pisanie zajęłoby całe godziny, dni tygodnie – w zależności od wolumenu. Tym sposobem copywriterzy często “są zwalniani” z obowiązku pisania m.in. artykułów sponsorowanych czy opisów produktów lub kategorii produktów. Szczególnie w dużych e-commerce-ach, w których do uzupełnienia są całe setki stron kategorii produktów i samym produktów.
Rola copywritera w erze AI – czy w tym tunelu widać światło?
W obliczu coraz doskonalszych narzędzi AI do generowania treści rola copywritera najzwyczajniej zaczęła ulegać zmianie. I już teraz możemy uspokoić – nie, copywriterzy nie znikną z rynku tak szybko, jak mogliśmy się tego obawiać. Choć oczywiście wiele zależy od nich samych.
Pozycjonowanie stron internetowych to działanie, bez którego w zasadzie trudno jest wyobrazić sobie jakikolwiek sukces biznesu w internecie. Ciemną stroną tego medalu jest to, że można spotkać się z – niepozbawioną odrobiny prawdy – opinią, że Internet został zalany morzem bezwartościowych treści.
Dlatego w ostatnim czasie rośnie zapotrzebowanie na treści o jakości wykraczającej ponad przeciętne teksty nasycone frazami kluczowymi. Wymagają tego nie tylko użytkownicy sieci, ale też algorytmy Google, takie jak YMYL czy E-E-A-T, które oceniają merytoryczną wartość treści. Na tem moment ludzka ręka jest tu niezastąpiona. Do tego pojawiła się rewolucjonizująca wyszukiwanie technologia Google AI Overview, która podsumowuje informacje z najbardziej wiarygodnych źródeł, cytując jakościowe treści.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.

Co może robić copywriter w obliczu sztucznej inteligencji?
Copywriterzy powinni być dzisiaj otwarci na zmiany. O ile zadania wykonywane przez copywriterów-żołnierzy (copywriter z naszej agencji lub nazywać tak copywriterów, którzy bez mrugnięcia okiem i z prędkością niemal dorównującą narzędziom AI piszą jeden za drugim podstawowe treści SEO, np. opisy kategorii produktowych) rzeczywiście mogą zostać przejęte przez sztuczną inteligencję, o tyle zapotrzebowanie na bardziej zróżnicowane rodzaje tekstów będzie wzrastać. Dlatego zadania content marketingowe, do których wciąż niezbędni są copywriterzy, to np.:
- pisanie tekstów lub optymalizowanie treści napisanych przez AI pod kątem wyszukiwarek internetowych, zachowując zasady SEO;
- tworzenie krótkich i zwięzłych treści o charakterze perswazyjnym, które wspomagają User Experience i bezpośrednią sprzedaż z poziomu stron ofertowych lub landing page’ów;
- pisanie promptów AI, czyli pomaganie narzędziom sztucznej inteligencji w tworzeniu treści jak najbardziej zbliżonych do oczekiwań marki, klientów i wyszukiwarek;
- komunikowanie marki, czyli tworzenie opowieści, które konstruują tożsamość marki i trafiają do grupy docelowej;
- pisanie treści specjalistycznych, które z mocno branżowego i fachowego języka trzeba przełożyć na zrozumiałą mowę.
AI partnerem copywritera
Odpowiedź na pytanie, czy w 2025 roku opłaca się zostać lub pozostać copywriterem, jest oczywista – tak, pod warunkiem, że zaprzyjaźnisz się z narzędziami AI. Naucz się wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji oraz przyspiesz i usprawnij swoją pracę – AI pomoże Ci w tworzeniu szkiców i konspektów artykułów czy w robieniu researchu. Nie obrażaj się na rzeczywistość. Zaakceptuj zmiany i popłyń z prądem. Twój bunt na nic się zda, a jedynie zaszkodzi Twojej karierze zawodowej. A jeśli pewnego dnia okaże się, że twórcy 🤖Terminatora 🤖 mieli rację… no cóż, wtedy wszyscy będziemy mieć większe zmartwienia 😉

Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.
Więcej artykułów




