![](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2023/11/konwersje1.jpg)
Afiliacja w kontekście marketingu internetowego odnosi się do modelu współpracy między wydawcą (np. właścicielem strony internetowej, bloga czy kanału na platformie społecznościowej) a reklamodawcą, który polega na promowaniu produktów lub usług reklamodawcy w zamian za uzyskanie prowizji od sprzedaży lub innych działań podjętych przez użytkowników (np. zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego). Partnerzy afiliacyjni wykorzystują różnorodne metody promocji, takie jak linki afiliacyjne, banery reklamowe czy treści sponsorowane, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do oferty reklamodawcy.
Model afiliacyjny jest korzystny zarówno dla reklamodawców, jak i afiliantów. Reklamodawcy zyskują dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów bez konieczności bezpośredniego angażowania się w procesy promocyjne, co może znacząco obniżyć koszty marketingu i zwiększyć zasięg kampanii. Dla afiliantów, afiliacja jest sposobem na monetyzację treści publikowanych w internecie, umożliwiającym generowanie dochodu pasywnego.
W ramach modelu afiliacyjnego, prowizje mogą być naliczane na różne sposoby, najczęściej są to:
- Prowizje od sprzedaży: afiliant otrzymuje procent od wartości sprzedanych produktów lub usług,
- Prowizje za działanie (CPA – Cost Per Action): afiliant otrzymuje ustaloną kwotę za konkretne działanie użytkownika, np. zapis do newslettera, pobranie aplikacji,
- Prowizje za kliknięcie (CPC – Cost Per Click): afiliant otrzymuje środki za każde kliknięcie w link afiliacyjny prowadzący na stronę reklamodawcy.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
![](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2019/09/home2_img_05.png)
Zobacz inne wpisy na blogu SEO KWISS
![](https://kwiss.pl/wp-content/uploads/2024/09/logo1.png)
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.