Wciąż zastanawiasz się nad pozycjonowaniem swojego sklepu internetowego? Masz wątpliwości, czy inwestycja w działania SEO rzeczywiście przyniesie oczekiwane efekty? Przekonaj się, jakie zalety niesie pozycjonowanie e-commerce i zacznij owocną współpracę z Agencją SEO KWISS.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Konkurencja rośnie – nie zostawaj w tyle
Coraz więcej osób robi zakupy w internecie i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend miał się odwrócić. Wraz z popytem na e-zakupy rośnie też podaż, czyli w tym przypadku liczba sklepów internetowych, które walczą o jak najlepszą pozycję na rynku. Rezygnując z pozycjonowania e-commerce, nie dajesz sobie szansy na to, aby zwiększać zyski ze sklepu internetowego, a przecież o to chodzi w każdym biznesie. Dlatego przyszedł najwyższy czas na to, aby sprawdzić, jak wybrać agencję SEO do współpracy i zacząć pozycjonować swój e-commerce. Konsekwencja w działaniach SEO po pewnym czasie zacznie przynosić oczekiwane efekty.
Poznaj 5 zalet pozycjonowania sklepu internetowego, które finalnie zaczną przekładać się na większe zyski.
Zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania
Widoczność w Google informuje o tym, na jaką liczbę fraz kluczowych i na jakich pozycjach Twoja domena wyświetla się w wynikach wyszukiwania np. w TOP1, TOP3, TOP5, TOP10 czy TOP50. W związku z tym, że widoczność uwzględnia także dalekie pozycje, to niekoniecznie przekłada się ona na ruch organiczny, czyli ilość wizyt na stronie będące efektem wyszukiwania w Google.
Jednakże zwiększenie widoczności jest pierwszym krokiem do tego, aby generować coraz aktywniejszy ruch użytkowników na stronie, a w konsekwencji większą sprzedaż. Osiąganie coraz większej widoczności na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania przełoży się też na lepszą rozpoznawalność marki Twojego sklepu, którego nazwa będzie zapadać w pamięci coraz większej liczby internautów.
Jak zwiększyć widoczność strony?
Pozycjonowanie e-commerce opiera się przede wszystkim o trzy podstawowe obszary SEO dla sklepu internetowego, tj.:
- optymalizację strony – są to działania techniczne, dzięki którym roboty indeksujące łatwiej odczytują zawartość strony i zaczynają wyżej oceniać jej wartość;
- content marketing – czyli marketing treści, a więc zamieszczanie na stronie wartościowej, nasyconej frazami kluczowymi treści, dzięki której Twój sklep staje się lepiej widoczny na większą liczbę fraz kluczowych, a użytkownicy są nakłaniani do zakupu;
- linkowanie wewnętrzne – zamieszczanie w treści na stronie sklepu (np. w sekcji blogowej lub poradnikowej, kategoriach, opisach producentów) linków do stron wewnątrz naszego serwisu, co ułatwia potencjalnym klientom zrobienie zakupów, a robotom Google trafić na strony, na których indeksacji najbardziej Ci zależy.
Większa ilość wizyt w sklepie internetowym
Większa widoczność strony na wysokich pozycjach przełoży się na wzmożony ruch. Będzie on następstwem osiągania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na coraz większą liczbę fraz kluczowych. Drugim powodem, dla którego na Twojej stronie pojawi się większa liczba nowych użytkowników, są działania link-buildingowe (linkowanie zewnętrzne). Płatne publikacje merytorycznych artykułów, które zawierają linki do Twojego sklepu, pomogą dotrzeć do stron ofertowych internautom, wyszukującym w sieci informacji z zakresu branży, w której prowadzisz biznes.
Wzmożony ruch na stronie nie zagwarantuje jeszcze zwiększonej sprzedaży, jednakże jest niezbędnym elementem, aby to osiągnąć. Wszak trudno oczekiwać większej liczby transakcji w sklepie, który nie jest odwiedzany przez potencjalnych klientów.
Śledzenie zmian w ruchu w naszym sklepie pomoże nam obserwować narzędzie Google Analytics.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Większe zyski ze sklepu internetowego
Aby móc zwiększyć sprzedaż, niezbędne jest podjęcie pewnych działań z obszaru SEO oraz UX (User Experience).
W tym miejscu musisz wiedzieć, że istotne jest pozycjonowanie sklepu internetowego na frazy z długiego ogona, czyli takie słowa kluczowe, które precyzyjnie określają cechy produktu – np. białe buty sportowe adidas męskie rozmiar 45. Dlaczego to takie istotne? Ponieważ frazy long tail znacznie lepiej konwertują, jako że w wyszukiwarkę wpisują je osoby, które są zdecydowane kupić produkt o konkretnych cechach. Jeżeli Twój sklep będzie widoczny na frazy z długiego ogona, wówczas szansa na sprzedaż jest znacznie większa.
tu zdjęcie frazy długiego ogona na jakiś produkt
Druga kwestia to maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej. Intuicyjny proces zakupowy, podczas którego trudno jest popełnić błąd, rzadziej jest porzucany przez kupujących.
Jeśli w czasie pozycjonowania sklepu internetowego zadbamy o te aspekty, wówczas łatwiej będzie Ci osiągać najważniejszy biznesowy cel, czyli zwiększanie zysków z prowadzenia e-commerce’u.
Budowanie marki własnego sklepu internetowego
Lepsza widoczność Twojego sklepu przełoży się na to, że coraz większa liczba internautów będzie świadoma tego, że Twoja marka jest obecna na rynku. Oznacza to, że w razie potrzeby dokonania zakupu przedmiotu z Twojej branży, tacy klienci będą skłonni poszukiwać produktów właśnie w Twoim sklepie np. wpisując bezpośrednio w wyszukiwarkę.
Budowanie marki w internecie to klucz do zdobycia zaufania wielu zadowolonych klientów. W tym przypadku możemy zaobserwować efekt kuli śnieżnej – każda kolejna transakcja zwiększa naszą wartość w oczach Klientów i doprowadza do kolejnych zakupów.
Docieranie do konkretnej grupy odbiorców
Większa liczba odwiedzin na stronie sklepu oraz rosnąca sprzedaż pozwolą Ci określić grupę klientów, która robi zakupy w Twoim e-commerce i podjąć konkretne działania marketingowe. Dzięki temu łatwiej będzie dostosować formę treści i kanały komunikacji do preferencji odbiorców. Jest to skuteczna droga do zachowania dotychczasowych klientów, co generuje znacznie mniejsze koszty niż pozyskanie nowych.
Zamów bezpłatną wycenę
Zostaw nam kontakt do siebie i adres strony internetowej. Przeprowadzimy wstępną analizę, a następnie skontaktujemy się i podpowiemy, jak jesteśmy w stanie pomóc Twojemu biznesowi.
Podsumowanie
Teraz już wiesz, jak SEO w sklepie internetowym jest ważne dla zwiększenia opłacalności prowadzenia Twojego biznesu. Realizując kolejne cele, tj. zwiększając widoczność, generując większy ruch i wreszcie sprzedając więcej, nie tylko zoptymalizujesz swoje zyski, ale też osiągniesz niepoliczalne, ale bezcenne korzyści, a mianowicie zyskasz zaufanie klientów i zbudujesz rozpoznawalność swojej marki. Pozycjonowanie sklepu internetowego możesz zacząć już teraz z Agencją SEO KWISS.
Zobacz też inne wpisy na blogu SEO Agencji Kwiss
Na blogu SEO dzielimy się z Tobą całą naszą wiedzą! Z ogromną pasją i zaangażowaniem zdobywamy ją na kursach i szkoleniach, w praktyce, a także z branżowych newsów, które wylewają się z naszych wewnętrznych kanałów komunikacji. Bądź na bieżąco i miej świadomość tego, co dla Ciebie robimy.